Gränsen för otrohet?

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
En fråga som är värd att diskutera:

Var går gränsen för otrohet?

Är det att nätflirta, småhångla mm...och går det att förlåta otrohet:sleep:
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Nätflirting - inte otrohet. Det är inte i verkligheten, alltså är det inte att vara otrogen.

Att vara otrogen... den gränsen går väl någonstans vid intima smekningar. Kyssar och kramar är okej, i alla fall hos mig.

Det är svårt att säga, för det beror faktiskt på situationen också, tycker i varje fall jag.
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
glömde - går det att förlåta? Det hoppas jag verkligen att det gör. Jag har aldrig blivit utsatt för det, men jag hoppas att jag hade kunnat förlåta och se bortom det.
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Känns det fel så är det fel. Det tycker jag är en bra tumregel. Det kan då även vara att din partner tycker att det känns fel. Kräver ett viss mått av kännedom om varandra och en bra kommunikation. Det sista tycker jag iofs är a och o i alla förhållanden.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Håller med: känns det fel så känns det fel. För mig personligen är varken nätflirt eller småpussar och kramar otrohet... det krävs sexuellt - anser jag.

Men det är faktiskt knepigt, för egentligen tycker jag en kyss är mer intim än ett knull. Ett av mina ex var otrogen mot mig, hoppade i säng med en annan kille, och jävlar vad jobbigt det var! Och vad rasande arg och kränkt jag var!! Shit, det var verkligen jobbigt, för jag älskade henne verkligen.

Tror det bästa är att vara ifrån varann helt några dagar, låta ilskan lägga sig, göra av med aggressionerna på annat håll (träning, en rejäl bläcka med kompisar..)

Visst går det att förlåta - allt beror på omständigheterna - och hur mycket kärlek som finns. Hämnd är destruktiv energi, negativ energi som kommer att skada dig själv. När stormen lagt sig lite, så går det bättre att kommunicera.
 

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
vad som känns rätt eller fel?? frågan är då för vem? den som gör det eller?

Ex nätflirting känns personligen inte fel för mig men vad säger att min sambo uppskattar det?:)

Han kanske inte tycker en puss är fel men vad säger att jag skulle uppskatta det?.....

Observera att det ovan nu var bara exempel där jag anv. mig och sambon som exempelpersoner!:)
 
Kön
Kvinna
Är väl ganska flytande tror jag. Beror helt på personerna, vissa tycker det är ok att knulla på sidan om..andra kan tycka att en kram är fel. Man måste nog prata om det i den relation man har för tillfället och komma till förståelse för vad den andra tycker och känner.
 

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Är väl ganska flytande tror jag. Beror helt på personerna, vissa tycker det är ok att knulla på sidan om..andra kan tycka att en kram är fel. Man måste nog prata om det i den relation man har för tillfället och komma till förståelse för vad den andra tycker och känner.

Håller med dig Maree...därför är det kul att se hur många olika åsikter man kan få om var gränsen går ;)

verkar vara ett känsligt ämne :)....med all rätt!
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Kramar och kyssar är inte otrohet. För det krävs något sexuellt, oralsex eller samlag.
Otrohet går att förlåta, i vissa fall. Beror ju på om det var en engångsföreteelse på fyllan, eller om det medvetet har pågått under en längre tid. Har länge man varit tillsammans spelar säkert också in.
 
Kön
Kvinna
Är väl ganska flytande tror jag. Beror helt på personerna, vissa tycker det är ok att knulla på sidan om..andra kan tycka att en kram är fel. Man måste nog prata om det i den relation man har för tillfället och komma till förståelse för vad den andra tycker och känner.

Håller med dig Maree...därför är det kul att se hur många olika åsikter man kan få om var gränsen går ;)

verkar vara ett känsligt ämne :)....med all rätt!


Glömde säga min gräns :)

Otrohet för mig är när något sexuellt inträffar, eller när man gör något som anspelar på att man vill ha sex med personen ifråga. Där ligger däremot inte "skojflörtande", men sådant är i det flesta fall något båda är med på. Jag kan skojflörta med mina kompisar för vi vet att det inte är något mer än så.

:)
 

Hoeberl

Medlem
Kön
Man
ÖVerlag tycker jag gränsen går strax efter kramar...men dety är jag det, och jag tror inte på öppna förhållande eller polygami...
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Jag har funderat på om det skall definieras som något tekniskt - att "när man kysser någon är det OK bara det inte är tungkyssar" eller vad det nu kan vara. Det kan nog hålla till viss gräns. Jag har tidigare sagt "det här är OK, men det där är det inte".

Men jag tror att jag ändrar mig en smula... Är inte otrohet när man bryter en överenskommelse eller missbrukar partnerns förtroende och tillit? Otroheten definieras inte av mig eller min partner utan av oss båda. Tycker vi att vilt gruppsex utan den andres närvaro är OK, så är inte det otrohet längre. Om vi tycker att överhuvudtaget titta på någon av motsatt kön är otrohet så gör man inte det.

Vad som är otrohet eller inte bestäms alltså av något mer eller mindre uttalat kontrakt som inte får brytas. Sedan väljer man helst en partner som har ungefär samma uppfattning som man själv om kontraktets innehåll, men det är en annan historia.
 
H

Härligheten(slutar på egen begäran)

Gäst
Jag har funderat på om det skall definieras som något tekniskt - att "när man kysser någon är det OK bara det inte är tungkyssar" eller vad det nu kan vara. Det kan nog hålla till viss gräns. Jag har tidigare sagt "det här är OK, men det där är det inte".

Men jag tror att jag ändrar mig en smula... Är inte otrohet när man bryter en överenskommelse eller missbrukar partnerns förtroende och tillit? Otroheten definieras inte av mig eller min partner utan av oss båda. Tycker vi att vilt gruppsex utan den andres närvaro är OK, så är inte det otrohet längre. Om vi tycker att överhuvudtaget titta på någon av motsatt kön är otrohet så gör man inte det.

Vad som är otrohet eller inte bestäms alltså av något mer eller mindre uttalat kontrakt som inte får brytas. Sedan väljer man helst en partner som har ungefär samma uppfattning som man själv om kontraktets innehåll, men det är en annan historia.

kan bara instämma...
 
Kön
Man
Har onanerat tillsammans me en tjej kompis när min sambo var bortrest, hon skulle egentligen läöra mig lite danssteg men visste att hon va sugen på mig, sex va de inte tal om men kollade p-rulle å satt i varsitt hörn på soffan o onanerade ihop.vansinnigt upphetsande*L* vet inte om de klassas som otrohet, vi hade ju inte sex me varann men detta är ju en tolkningsfråga *L*
 

Slut

Ny medlem
Kön
Kvinna
Man kollar inte ens på andra män/kvinnor på det viset om man är lycklig och riktigt kär i någon. att vara otrogen är ett tecken på att inte allt står rätt till i ett förhållande eller att man inte är mogen för det. För som sagt får man det man behöver ifrån ett förhållande, kärlek, sex, vänskap mm mm så håller man sig till sin partner. så enkelt är det! att skylla på spriten är absolut ingen ursäkt, super man sig så full att man inte kan kontrollera någonting borde man nog sluta dricka.. Otrohet går vid pussar och ett allmänt sensuellt beteende. Går det att förlåta, ska man förlåta? Enligt mig själv nej, rensa luften kolla hur båda känner men självklart vill man fortsätta så fine. Men ett svek är alltid ett svek.
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Man kollar inte ens på andra män/kvinnor på det viset om man är lycklig och riktigt kär i någon. att vara otrogen är ett tecken på att inte allt står rätt till i ett förhållande eller att man inte är mogen för det. För som sagt får man det man behöver ifrån ett förhållande, kärlek, sex, vänskap mm mm så håller man sig till sin partner. så enkelt är det! att skylla på spriten är absolut ingen ursäkt, super man sig så full att man inte kan kontrollera någonting borde man nog sluta dricka.. Otrohet går vid pussar och ett allmänt sensuellt beteende. Går det att förlåta, ska man förlåta? Enligt mig själv nej, rensa luften kolla hur båda känner men självklart vill man fortsätta så fine. Men ett svek är alltid ett svek.

Bra, är någon otrogen är något fel.
 

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Står fortfarande för det jag skrev i tråden "Gränser?" i "Allmänt"..

flört: ge komplimanger,uppmärksamhet, på gränsen till "bus"
bus: leka med varandras sexualitet, ingen fysisk kontakt
strul: hångel, på gränsen till grovhångel
otrohet: grovhångel, samlag och/eller oralsex

Att det är något som inte stämmer i förhållandet, är jag beredd att hålla med om, men fördömma saken som sådan utan att ha tillräcklig bakgrundsinformation, är jag inte beredd att hålla med om.
 
Toppen