Här var det dålig fart måste jag säga

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Här inne händer det inte så mycket - det lär vi ändra på ;)

Vore kul att se hur ni rangordnar dessa egenskaper hos en partner/vad som är viktigast i ett förhållande:

*Sex
*Ärlighet
*Trygghet
*Romantik
*Utseende
*Humor
*Gemensamma mål/drömmar/intressen
*Dela ansvar och uppgifter

(Obs, detta är inte min rangordning, ni kan sätta dem i den ordning ni tycker)

Trevlig Helg alla sköningar :love: :love: :love:
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Här inne händer det inte så mycket - det lär vi ändra på ;)

Vore kul att se hur ni rangordnar dessa egenskaper hos en partner/vad som är viktigast i ett förhållande:

*Sex
*Ärlighet
*Trygghet
*Romantik
*Utseende
*Humor
*Gemensamma mål/drömmar/intressen
*Dela ansvar och uppgifter

(Obs, detta är inte min rangordning, ni kan sätta dem i den ordning ni tycker)

Trevlig Helg alla sköningar :love: :love: :love:

:cool: Bra initiativ Mother;) Nu skall vi se - inte så lätt men...

1. Gemensamma mål/drömmar/intressen
2. Humor
3. Romantik
4. Dela ansvar och uppgifter
5. Sex
6. Ärlighet
7. Utseende
8. Trygghet
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Här inne händer det inte så mycket - det lär vi ändra på ;)

Vore kul att se hur ni rangordnar dessa egenskaper hos en partner/vad som är viktigast i ett förhållande:

*Sex
*Ärlighet
*Trygghet
*Romantik
*Utseende
*Humor
*Gemensamma mål/drömmar/intressen
*Dela ansvar och uppgifter

(Obs, detta är inte min rangordning, ni kan sätta dem i den ordning ni tycker)

Trevlig Helg alla sköningar :love: :love: :love:

:cool: Bra initiativ Mother;) Nu skall vi se - inte så lätt men...

1. Gemensamma mål/drömmar/intressen
2. Humor
3. Romantik
4. Dela ansvar och uppgifter
5. Sex
6. Ärlighet
7. Utseende
8. Trygghet


Helt plötsligt känner jag ett behov av att motivera mina svar:cool:

De fyra första, är helt klart en förutsättning för att lusten till sex skall infinna sig.

Ärlighet och trygghet är svårt att gradera, eftersom det inte får gå till överdrift på så sätt att det blir tråkigt...

Själv skulle jag välja initiativförmåga, fantasi och okonventionella lösningar framför trygghet. Men det beror nog på att jag är uppvuxen med en kvävande trygghet:oops:

Utseendet är viktigt för att markera att det inte får vara en slusk. Annars är dragningskraft viktigare än utseende tycker jag...
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Här inne händer det inte så mycket - det lär vi ändra på ;)

Vore kul att se hur ni rangordnar dessa egenskaper hos en partner/vad som är viktigast i ett förhållande:

*Sex
*Ärlighet
*Trygghet
*Romantik
*Utseende
*Humor
*Gemensamma mål/drömmar/intressen
*Dela ansvar och uppgifter

(Obs, detta är inte min rangordning, ni kan sätta dem i den ordning ni tycker)

Trevlig Helg alla sköningar :love: :love: :love:

Ah det här var ju lite roligt. Funderar...

1. Gemensamma mål/drömmar
2. Dela ansvar och uppgifter
3. Humor
4. Utseende
5. Trygghet
6. Sex
7. Romantik
8. Ärlighet

Känner som Snäckan att jag behöver motivera mig:

Kanske motsägelsefullt att Gemensamma mål/drömmar är först och Ärlighet sist. Men jag ser det som så, att fungerar de gemensamma målen/drömmarna väl ut tillsammans - vilket jag värderar högst, så är också ärligheten i sig fungerande. Därför sätter jag punkten Ärlighet sist.

Håller också med Snäckan om utseende kontra dragningskraft.

Har haft trygg uppväxt och är därför inte så högt prioriterad men förstår samtidigt att min eventuella hälft kanske inte har haft det. Därför hamnar den i mitten.

Humor är hög prio för mig medan nån större romantiker - det blir jag nog aldrig...;)
 

kille71

Medlem
Kön
Man
Om du tillåter mig ett undantag så vill jag klassa dessa punkter i tre grupper.
först alla de som jag anser måste finnas i ett förhålande, två önskvärd att de finns, tre kan jag klara mig utan.
1:
Ärlighet. (Blir svart utan. iaf när det upptäcks att det inte fanns)
Sex (ok, jag är en sådan.... :p:D)
Humor

2:
Utseende (klart jag vill har en snyggt människan vid min sida, men det kommer mycket inifrån)
Dela ansvar och uppgifter.
Gemensamma mål/drömmar/intressen (Klart att det ska stämma överens så långt som möjligt, men jag anser att man kan kompromissa där)
De två sista tror jag har mycket med frågan att göra vilken typ av förhållande man ger sig in i. Inget måste.

3:
Trygghet och Romantik. ( farm för allt trygghet är någonting jag inte tror jag kan få ifrån en annan mäniskan. Det är i min värld en dröm vi eftersträva och en löngn av alla dem som påstår kunna levererar det. Det finns ingen trygghet. Man få vara trygg i sig själv. :)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Du skrev ju förhållande, och då blir rösterna från juryn: :cool:

Jag lägger dom i tre grupper.. (Jag e så himla ego :cool: så jag lägger till två egna punkter - närhet o kommunikation):

1. Närhet
2. Kommunikation
3. Humor

4. Sex o romantik
5. Ärlighet
6. Dela ansvar och uppgifter - de e ju gemenskap?
7. Trygghet

8. Utseende
9. Gemensamma mål/drömmar/intressen sätter jag rätt långt ner. Man måste ha ngt gemensamt - självklart, men jag tkr det är lika viktigt att ha EGNA intressen! Inte bara mesa på tillsammans i allting! ;)
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Här känner jag än en gång att jag behöver förklara mig. Jag likställer alltså inte gemensamma mål/drömmar med varandras/egna intressen, utan mer själva förhållandets riktning, vilket i stor utsträckning hör ihop med ärlighet. Håller helt med SuperLasse ifråga om att ha helt egna intressen. Men det tycker jag är en helt annan sak. För mig tillhör intressen mer det personliga och den personliga integriteten att man ska göra det som intresserar en...

Än en gång varför jag satte ärlighet längst ner, beror lite på hur förhållandets rikting och karaktär är, vilket jag tycker hör ihop med det jag skrev ovan. Dessutom är jag ganska kluven till ärlighet. Ärlighet används lite för ofta tycker jag för att legitimera sin elakhet eller att dölja en känsla av mindervärdeskomplex.

Fast...jag kanske har fått listan med dessa sju punkter helt om bakfoten och tolkat det helt annorlunda...men det här är som sagt bara min egen tolkning;). Vi verkar se den där listan helt annorlunda iaf...vilket verkar himla intressant i sig... :D
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Här inne händer det inte så mycket - det lär vi ändra på ;)

Vore kul att se hur ni rangordnar dessa egenskaper hos en partner/vad som är viktigast i ett förhållande:

*Sex
*Ärlighet
*Trygghet
*Romantik
*Utseende
*Humor
*Gemensamma mål/drömmar/intressen
*Dela ansvar och uppgifter

(Obs, detta är inte min rangordning, ni kan sätta dem i den ordning ni tycker)

Trevlig Helg alla sköningar :love: :love: :love:

Jag tycker det är olika prioriteringar i olika faser av ett förhållande.

Till en början:
Humor
Utseende
Romantik

Efter nån månad:
Ärlighet
Trygghet
Sex

Och efter att man lärt känna varandra ordenligt och tänker satsa:
Gemensamma mål/drömmar/intressen
Dela ansvar och uppgifter

De andra faktorerna måste givetvis finnas kvar även i fortsättningen. Utseendet är väl det enda som förlorar lite betydelse efter ett tag.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
*Ärlighet
*uppskattning
*Humor
*Romantik
*Trygghet
*Utseende
*Sex
*Gemensamma mål/drömmar/intressen
*Dela ansvar och uppgifter


det var skitsvårt!
klart man tänder på någons utseende & kemi
sen blir det att man finner saker på vägen
(sj r jag inne på 17 året...du måste man göra andra prio)

klart jag vill knulla ofta, men samtidigt måste man sträva på samma håll
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Frida rankar:

*Ärlighet
*Humor
*Gemensamma mål/drömmar/intressen
*Sex
*Trygghet
*Dela ansvar och uppgifter
*Romantik
*Utseende


Kommentar:

Hmm... trodde faktiskt at jag värderade romantik högre, jag är klart besviken på mig själv!) [:0]

Att ärlighet är numero uno det står jag så fast vid!
Och vem vill bo med någon som inte har humor? ;) (jag skrattar minst 30 ggr per dag...snacka om att jag kommer leva läääääänge!) :D

Alla mänskor är vackra, det är bara betraktaren som inte alltid kan avgöra det!
Att ha gemensamma mål och drömmar är ju ganska klart för ett varaktigt förhållande, att man sedan har andra intressen, spelar eg ingen roll? [^]

Sex? Är ju iaf ett måste, men inte det viktigaste. Bättre bra sex sällan än kasst sex ofta...

(Åhh vad jag babblar (läs: skriver strunt) idag...)


:love: :love: :love:
 
Toppen