Har köpt en Lelo F1 - Ny leksak för män med ljudvågsteknologin

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har införskaffat en Lelo F1, vilket ska ha samma teknologi med ljudvågor som är nya grejen för leksaker riktat till kvinnor. F1 är dock en leksak för män så hoppas på något intressant och annorlunda.

Går att styra med en app och även skapa egna vibration och pulsmönster.


Återkommer med en recension när jag fått hem den och prövat.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Den ligger på posten och väntar nu, så åker och hämtar efter jobbet. Lär dock behöva laddas.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
RECENSION

Första som slår mig är att den är mycket mindre och diskretare än vad som den ser ut på bilden, dessutom verkar min sakna det där "fönstret" så man kan se in och se leksaken jobba. Inledningsvis så tyckte jag det var lite synd, men efter att ha prövat den så insåg jag att det hade varit helt onödigt (mer om det sen).

Allt var förpackat lyxigt och de skickade både med glidmedel och rengöringsmedel. Även en "Don't disturb"-skylt och ett par (onani?) handskar. Onödigt, men lite roligt. Packade upp allt och satte leksaken på laddning över natten. Hann också installera appen på ipaden och var då redan för morgondagen när frun åkt till jobbet.

Lelon var lätt att synka till appen, bara att hålla in startknappen och trycka på synk i appen så kopplade allt upp sig. Väl inne i appen finns det massa rolig information som värme, hastighet, tryck, även gyro för att hålla redan hur du håller leksaken etc. Onödigt säkerligen, men lite kul info...nästan som en träningsapp för onani. Förutom infon så går det även att styra leksaken, den har två motorer som kan styras oberoende av varandra. Ena är vanliga vibrationer, och andra är den speciella ljudvågsfunktionen som också är F1s trademark.

Smorde in kuken med glidmedel och tryckte in den. Leksaken kanske är i minsta laget då jag inte har den största kuken, samtidigt så är det inte menat att man ska "runka" med den. Testa lite inställningar, vibrationerna var starka och kändes skönt även på lägsta läget, men det var ljudvågsfunktionen som verkligen var speciell. Först kändes den inte så mycket, liksom den kändes men svårt att beskriva...som en djupare känsla. Lite som när någon suger lite hårdare och jobbar med kindmusklerna? Hursom, det kändes inte så mycket så jag drog på lite mer och det var då orgasmen bara slog mig som en sten i huvudet. Gick från, "nu börjar det vara ganska skönt" till sprut på ungefär 3 sekunder. Då hade jag inte ens testat att kombinera med vibrationerna. Insåg också att fönstret jag saknade hade varit helt onödigt, för när leksaken är på ville jag bara lägga mig ned och blunda, rida på vågen.

Kontentan är i alla fall att Lelo F1 är en unik leksak för killar, lika mycket som den nya typen av vibratorer för tjejer kanske? Det följer ju även med SDK-kit, dvs ett utvecklingskit för de som vill programera egna appar eller spel. Så jag tror det kan komma mycket roligt till F1 i framtiden. Priset var ok, köpte den på joylands födelsedagsrea och landade på runt 900 kr. Inte billigaste, men inte heller dyrast. Dessutom andas hela leksaken kvalité och till skillnad från tex. en Fleshlight är den extremt enkel att rengöra. Den är även helt vattentät så få sköna orgasmer i duschen eller badet är inga problem. Ljudet är blandat, på högsta med vibrationer och ljudvågor på så hörs den definitivt under täcket, men om man stänger av vibrationerna så kan du lätt komma undan med att ha en stängd dörr och det inte hörs. Ska också anmärkas att appen inte behövs, den går att köra utan och har kontroller på toppen för det, men då kan man inte bestämma över motorerna enskillt utan då kör leksaken bara på beroende på styrkan du vill ha.

Ger den 8/10 efter första försöket

Fördelar:
Snygg och diskret
Lätt att rengöra
Lufttrycksfunktionen är verkligen något speciellt

Nackdelar:
Kanske lite i minsta laget
Appen tappar kontakten om mobilen eller paddan går i viloläge
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Kul med en ordentlig recension!

en fråga bara. Vad är det som gör den liten i storleken?

Är det omkrets på kuken som ställer till det?

Skulle säga längden, omkretsen är inga problem, men som sagt..det är tänkt man ska köra den "hands free" så det viktigaste är att den omsluter huvudet och det gör den på de flesta kukar.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Intressant nog, testa med vibrationerna på och då tog det faktiskt längre tid än när jag körde enbart med lufttrycksfunktionen. Så jag undrar om vibrationerna gör mig lite "bedövad"?
 

Satscha

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
inser hur okunnig jag är på "era" leksaker. Tack för denna, öppnade en ny värld av samtalsämnen :D
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
inser hur okunnig jag är på "era" leksaker. Tack för denna, öppnade en ny värld av samtalsämnen :D

Jag kan säga att ni tjejer har det ändå rätt lyxigt med olika typer av leksaker. Det är ju främst på senare år tabun för oss killar släppt lite. Har som blivit rätt insatt i manliga leksaker under åren, dels för att ha något till mina egna stunder, men också för att jag finner det intressant. :)
 

Satscha

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag kan säga att ni tjejer har det ändå rätt lyxigt med olika typer av leksaker. Det är ju främst på senare år tabun för oss killar släppt lite. Har som blivit rätt insatt i manliga leksaker under åren, dels för att ha något till mina egna stunder, men också för att jag finner det intressant. :)

jag gillar ju olika anal leksaker, gärna med vibration...tycker ni killar fortfarande att det är tabu?
 

ankan7575

Aktiv medlem
Kön
Man
Överlag är det nog lite tabu fortfarande. Inget man skryter med på fikarasten direkt, men hemma har jag inga problem med att leka med olika saker i rumpan.
 
Toppen