Har ni minnen från lumpen

kalleka

Ny medlem
Kön
Man
Någon som har roliga minne från lumpen.
Hur gjorde man på morgnarna när man skulle upp och stå givakt och ens lille vän redan står givakt..:p många som gick upp men morgonstånd?
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Ja, det blev nog mest varenda dag..ung och hormonstinn som man var;).
Värst var det när man hade smugit med någon porrvideo på luckan..DÅ var det jobbigt på morgonen:)!
 

niklas_1969

Ny medlem
Kön
Man
runkade i sängen på luckan för det mesta, killen som sov i sängen ovanför märkte nog, märktes när han gjorde det iallafall, sängen skakade lite grann, på morgonen var det många med halvfjong som gick omkring i kallingarna, men ingen brydde sig så mycket om det..
 

Lundalife

Aktiv medlem
Kön
Man
hehe… Runkade i sängen ibland å hade gjort detett bra tag när killen ovan frågade varför sängen skakade så. Hade liksom inte tänkt på det själv… :oops:
 

Tung i pungen

Medlem
Ålder
60
Kön
Man
Hormonerne var på toppen og den standagtige soldat stod ofte givakt. Det var jo bare at køre den af hver gang der var mulighed for det.

Jeg husker især en gang når vi var ude på øvelse i Strengnässkogarna og så dirket fra øvelsen, blev vi kaldt ind til »Högvakten på Stockholms Slot«. Det var surt. Det var hårt... og jeg havde ikke haft en stille stund med min egen personlige stadagtige soldat. Bare krig og krig. Røvsyg tilværelse.

Så under en ekstra lang, ekstra mørk og ekstra kold nat under högvakten, på Lejontrappen og med udsigt til NK-klockan (hold da op hvad jeg hadeden den klokken. Med hver enest sekund fortalte den hvad lagsomt tiden gik).

Så denne nat stiller sig min soldat i givakt ... jeg bliver sku nødt til at tage sagen i egen hånd og gøre noget for den gode sag skyld. Jeg kører ham simpelt hen af på post, stadigt med udsigt til NK-klockan (der i et split sekund faktiskt virkede rigtigt smuk. Den såg slet ikke kedelig ud!). Jeg kom ... ud over Lejontrappan.

Bagefter efter tænkte jeg på hvor pinligt det ville være hvis nogen opdage det. Men skit pyt ... der var jo ingen som gjorde det. Og natten gik lidt hurtigere.

Brogruppebefaldningsmanden og hans stadagtige soldat (-:
 

bula

Medlem
Kön
Man
Någon som har roliga minne från lumpen.
Hur gjorde man på morgnarna när man skulle upp och stå givakt och ens lille vän redan står givakt..:p många som gick upp men morgonstånd?

Hade ofta morgonstånd i lumpen och gick o duschade i kallingar med kuken som en tältpinne :D o det blev inte precis bättre när man skulle dra av dom för o duscha men jag var inte ensam om "problemet". :p
 

Lundalife

Aktiv medlem
Kön
Man
Runkade av mig vart tredje dag för att få så mycket sagge som möjligt. Blev iofs rätt ofta i sängen men då måste man akta sig så inte befälen gjorde inspektioner av bäddningen. Kunde ju p.g.a. kladd bli rätt pinsamt. Nåt sånt inträffade dock aldrig. [^]
 

PerGbg

Välbekant medlem
Kön
Man
Gammal fråga. , men i lumpen gjorde jag som många andra med troligen gjorde runkade av mig i toabåset , såg aldrig nått i bland tyckte jag mig höra misstänkta ljud från båset jämte, någon gång minns jag med jag gjorde det när jag satt på menlös vakt mitt ute i de värmländska skogarna mitt i natten . Många lämnade nog in kallingar med spår av sperma , Nör man lämnade in tvätten på fredagar
.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Gammal fråga. , men i lumpen gjorde jag som många andra med troligen gjorde runkade av mig i toabåset , såg aldrig nått i bland tyckte jag mig höra misstänkta ljud från båset jämte, någon gång minns jag med jag gjorde det när jag satt på menlös vakt mitt ute i de värmländska skogarna mitt i natten . Många lämnade nog in kallingar med spår av sperma , Nör man lämnade in tvätten på fredagar
.

Vi hade ett toabås som kallades "runkbåset". Det var längst in på toaletten och när dörren där var stängd så visste man någon runkade där inne. Det var var till och med en porrtidning gömd i toalett-tanken. Som fäst i locket med gummiband.

Använde nog båset 1-2 gge i veckan beroende på hur schemat såg ut.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Gjorde lumpen i småländska "bibelbältet" i mitten på åttiotalet
En kväll hade någon tagit med sig en p-rulle som vi drog igång på luckan
En av de mer blyga killarna och som säkert aldrig knappt sett en naken kvinna på bild och mindre sett porr...
Han blev otroligt förlägen och skruvade generat på sig
Tills hans plötsligt slet upp sitt skåp, tog med sig sitt vapen (k-pist) och mumlade något om glömt göra vapenvård...
Och försvann ner i källaren för "vapenvård"

För er som inte vet och kourisa i ämnet: k-pisten är typ en "metallcykelpump" i konstruktion, ett otroligt enkelt vapen att hålla rent och behöver inte mycket till omvårdnad
Samt i filmen Full Metal Jacket förekommer en sångtext
"this is my weapon, this is my Gun, this is for firing, this is for fun" där rekyterna håller i sitt gevär över axeln och iförda kalsonger i stadigt grepp om sin kuk...
Dessa två saker och frågan om man gjort sin dagliga "vapenvård" blev något av ett internt skämt på vår pluton..

Men visst tog man chansen till "vapenvård" när chansen gavs.
Vi hade ett skåp med "contraband" porrtidning bl a..
 
Toppen