HERMAFRODIT??

tuvalu2

Ny medlem
Kön
Man
TJENIS penis....

såg på e dokumentär om hermafroditer...skärrigt måste jag säga...vad tycker ni??....

P.S hermafrodit är den som bär på ett kön som ser ut som både kvinnligt och manligt...
 

Dra_Q_La

Medlem
Kön
Man
Ja, det är väl en del av hela problemet med att definiera könen vetenskapligt. Fler än man tror föds som något mittemellan och opereras i späd ålder. Och det finns både män och kvinnor med två X-kromosomer och XY-kromosomer. Och visst är det rätt disturbing. Rubbar ens cirklar, så att säga.
 
S

SonPari -LÅST-

Gäst
Hermafrodit är fel ord. Människor kan inte vara hermafroditer. Hermafroditer är en organism som kan få avkomma utan partner mer eller mindre, t.ex. sniglar, daggmaskar och amöbor.

Suger för pengar
 

tuvalu2

Ny medlem
Kön
Man
nope...eller det är mkt sant som du säger...men hermafrodit är just en benämning på detta fall...så människor med båda könen kallas för hermafroditer....
 
S

SonPari -LÅST-

Gäst
nope, man kan inte ha båda könen fullt fungerande :) Och då är man inte heller hermafrodit

Suger för pengar
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Nää, en tuvalu till? Varför har du tagit mitt nick för? Även om du lagt till en tvåa... Kunde du inte valt något annat? :-(
 

tuvalu2

Ny medlem
Kön
Man
hahaha.......alltså jag satt och tänkte vid registreringen, "vafan ska jag heta"....så kom jag på att "tuvalu är den som skriver coolast och dominerar lätt"......så jag fick heta tuvalu, men en tvåa för att markera att man inte fullt kan uppnå den status du har på forumet....

med all respekt..U rock girl....;)
 

fredrik66

Medlem
Kön
Man
Använder mig av ett inlägg som jag har gjort på ett annat forum, men giltigt.

Du har väl hört talas om en hankontakt, sitter i ena änden på en vanlig skarvsladd. I andra änden sitter en honkontakt, eller hur?

Tänk dig nu att du har en kabelvinda med en 200 m lång kabel som du ska lägga ut i naturen för att koppla in något. Du rullar ut kabeln och när du ska koppla in ena änden så upptäcker du att du har rullat ut kabeln fel. Det är en hankontakt som du försöker koppla ihop med en hankontakt. Bara att rulla in kabeln igen och flytta kabeltrumman till andra änden och börja om. Men..... och nu kommer det fina i kråksången, tänk om det vore hermafroditkontakter i båda ändarna på kabeln, då blir det ju alltid rätt. Och tro mig, det finns sådan kablar. Svenska försvaret har hermafroditkontakter på stora signalkablar som man använder inom luftvärnet för att koppla ihop pjäser med centralinstrument.

Så nog finns det hermafroditer, men det kanske inte var den typ av hermafroditer du tänkte på *L*
 

Dra_Q_La

Medlem
Kön
Man
Ja! Könlösa kontakter rulez! Är vanligt bland enledade kontaktdon (t ex "banankontakter" med ett hål i sidan), och även i gamla token-ring nätverk. :)
 

Dra_Q_La

Medlem
Kön
Man
Token-ring kunde köra koax, med koaxkontakter med bajonettkoppling, det var det vanliga, eller en räflad, skärmad kabel med fyrkantiga, könslösa kontaktdon av plast. De var ingen vidare kvalité och jobbiga att koppla ihop, med de var könlösa! :)

(När jag tänker efter tror jag att koaxen även användes till Ethernet innan kategori-5-kabeln kom. Alltså den med RJ45-kontakter, som används idag. ;) Det börjar bli länge sedan man pulade med det där...)
 
Toppen