hjälp !

krullidulliz

Ny medlem
Kön
Man
ja å min tjej har lite problem , hon tkr det är skönt då vi har sex , men hon får inte den sista "kicken" till orgasm , utan hon kmr inte .. hon blir upphetsad å blöt , men sista "kicken" fattas .. va kan detta bero på .. kan man ha förstört klitoris som barn med olycka i gungan , lr onanera sönder sakerna som 7 åring , för små barn gör ju det åxå , kan ju inte kallas onani i den åldern men , någon hjälp ?

mvh // en orolig krullizdulliz

i love .. things , hrm : D
 

flenkille

Medlem
Kön
Man
Även kvinnor är olika.

I min lilla värld har jag känt tjejer som fått tre orgasmer på en av mina.
Men även en kvinna som aldrig hade fått eller fick ens med mig trots att jag verkligen brydde mig om detta och försökte.

Sedan så lär sådana där glädje - humörförbättrande piller (Cipramil och liknande) ge oförmåga till orgasm. Men där är vi en bit bortom mina kunskaper förstås.
 

OnneJonne

Medlem
Kön
Man
Vad jag har hört så är det eg inte så ofta tjejjerna kommer så som vi tror och vill att de skall komma..........

De kan ha sex utan att få en skälvande orgasm och finna det goa och mysiga under tiden i stället...........
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
OnneJonne:

Ligger nog mycket i det ja, att tjejer inte kommer så ofta som ni tror och vill. Det krävs ibland lite mer, men det kan (och bör man väl) som tjej ändå ta lite eget ansvar för. jag menar, jag kan ju inte bara luta mig tillbaka och förvänta mig att killen ska veta precis vad han ska göra för att få mig att komma. Jag tror knappast att det finns någon universalmetod som funkar på alla tjejer.

Men jag visar gärna hur jag vill ha det, smeker mig själv medan vi har sex osv.

krullidulliz:

Varför inte ägna lite tid åt att hitta vad hon tycker känns skönt? Låt henne visa, pröva dig fram och låt henne tala om vad som känns bra. Antagligen är det ju så att det tar henne längre tid än dig att nå klimax, så låt det hela gå i hennes takt. Kan det vara något att testa??
 
Kön
Man
krullizdulliz:

Hur har ni det med förspel? Det är viktigt för att kåta upp din tjej innan samlaget. Rödluvan är inne på samma linje.

Ta god tid på er med mycket kyssar, kel och smek, gärna utan att ta av för mycket kläder på en gång. Om ni redan är lättklädda när ni ska ha sex så är det också viktigt med förspel och då får det bli kel/smek/slick utan kläder.

Smekningar på (kors-)ryggen och i nacken verkar vara skönt för många tjejer enligt egen erfarenhet.

Glöm inte heller bort att smeka och slicka brösten.




[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
runkaärskönt:

Ja, jag vet ju inte vad flickvänen ifråga tycker, men ditt scenario skulle jag kunna testa. NÄR SOM HELST!! ;)
 
Kön
Man
Mmmmm, trevligt att du gillar mitt förslag till förspel Rödluvan ;) Jag är en man som gillar att kyssa, gosa, smeka, slicka och "nafsa" lite lätt i t ex en örsnibb. Det är mysigt [^]

Vi vet ju inte om krulizdulliz tjej får ett bra förspel nu, annars kan det ju vara något att testa för att se om hon lättare kan få orgasm.

Finns det något som heter korsryggen? Jag menar nog egentligen ländryggen eller som man också säger "svanken". Att smeka tjejen/kvinnan där och ner lite mot rumpan och "skåran", det är fint. Men visst, hela ryggen är bra att smeka. Men man måste ju också variera smekningarna. En favorit är fingertoppar som knappt nuddar huden. Det brukar ge rysningar genom hela kroppen.

Att öppna upp varandras byxor/jeans och smeka lite innanför är härligt. Men inte för långt ner till en början utan man "retar" istället varandra för att bli mer uppkåtad.

Förspel kallas väl också för hångel eller petting.

Så här skriver Nationalencyklopedien om petting:

petting (eng av pet "kela" "smekas") "hångel" dvs sexuell aktivitet (ofta till orgasm) mellan två människor med kyssar, kramar och smekningar men inte samlag. Petting kan utgöra förspel till samlag eller var en alternativ sexuell aktivitet då parternas preferenser, graviditetsrisk, smittorisk eller aktuella normer gör att samlag inte är önskvärt.

[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Att knäppa upp byxorna, smeka ner över underkläderna, ja, det är myckt skönt, men jag kan komma på mig själv med att nästan hålla andan av förväntan att min partner ÄNTLIGEN ska börja smeka mig där det känns som skönast. Men då har man ju också lyckats med förspelet, när man är kåt så man inte vet vad man ska ta sig till, int kan ligga still, ögonen lyser av kåthet, ja, då är det ett bra förspel. Ibland krävs det inget förspel för att komma till det stadiet, och ibland krävs det lite mer.

Det är väl detta krullidulliz måste reda ut, hur mycket förspel behövs för att hans flickvän ska vibrerar i hela kroppen av kåthet, få den härligt pulserande känslan mellan sina ben som blir allt starkare allteftersom kåtheten tilltar.


Dessutom, sex utan förspel, en snabbis helt enkelt, kan var nog så skönt och upphetsande. Variation är det bästa belt enkelt. Men, enligt min egen erfarenhet i alla fall, borde det vara svårt för tjejen att hinna komma i en snabbis. Fast, återigen enligt mig själv, är det inte nödvändigt var gång heller..

Ja, jag har medvetet gjort mitt inlägg långt, allt för att reta en viss medlem här som uppenbarligen bara är på jakt efter att bli bannad, eller ??
 

Fleming

Ny medlem
Kön
Man
Rödluvan - fortsätt skriva långt (helst längre), jag gillar det!

Enligt min erfarenhet krävs det av tjejen att slappna av, vilja ha trevligt och verkligen engagera sig - t.ex. stimulera sig själv eller föra killens händer till de rätta ställena om så skulle behövas. Det har hänt att jag bara avbrutit och gått min väg eftersom jag inte fick nån som helst respons (trots att hon verkligen ville), det är så fruktansvärt avtändande med en tjej som bara ligger och är totalt passiv...

Iallafall: Testa att tillfredställa henne mer subtilt till en början (se Rödluvans och Runkaärskönts beskrivningar eller gå in på t.ex. Cirkus Eros för mer inspiration) för att sen (försiktigt, försök att hålla hennes "tempo") stimulera henne mer intensivt med slickandet eller pullandet. Du vet när du gör rätt, det är bara att ligga i...
Skyller hon på att hon "förstört grejerna" så bör hon gå till en gynekolog och kolla upp det, annars finns det sexrådgivare på t.ex. ungdomsmottagningarna som kan reda ut eventuella känslomässiga spärrar.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Jag läste i någon bok att kvinnor bör ta ansvar för sin egen orgasm och jag är faktiskt böjd att hålla med. Inte på det sättet att hon/vi ska göra allt själva men, precis som du var inne på Fleming, stimulera sig själv eller visa killen hur hon vill bli smekt.

Sen förväntar jag mig samma tips från killen ifråga, är det något speciellt sätt han vill bli avsugen på t.ex. vill jag vet det. Finns inget skönare än att ge njutning!
 
Kön
Man
Rödluvan,

Du verkar vara en speciell kvinna (i positiv bemärkelse menar jag) när du skriver att du vill veta hur du ska suga av på bästa sätt. Det är nog inte alla kvinnor som tänker så. Tycker att det märks i dina andra inlägg att du har en bra inställning till sex och att du inte bara ser till dig själv utan även tänker på mannens njutning.

Jag tycker att det är jobbigt att vara intim med en kvinna som bara ligger rakt upp och ner och inte bjuder till själv. Kuken slaknar ganska omgående. Jag vill ha aktiva kvinnor som tungkysser, smeker, slickar, suger och riktigt rumlar runt i sänghalmen! Det ska vara jämlikt även i sängen tycker jag.

Tyvärr verkar det vara vanligt att kvinnor är missnöjda med sina kroppar. Jag tror att det kan göra att vissa kvinnor inte vågar vara aktiva i sängen. De kanske tycker att rumpan är för fet/stor eller att brösten ser för hängiga ut i vissa ställningar eller lägen. Då kanske det är lugnare att ligga ner och bara låta mannen smeka och sen penetrera i missionärställningen och sen är sexet klart. Låter kanske överdrivet men att utseendefixeringen kan ha negativ effekt på sexet, det tror jag på.

I vissa trådar har jag sett att några killar har skrivit att kvinnans njutning kommer först och det inte spelar någon roll om de (männen) får ut något av det. Det är väl okej så länge man är med på det. Men det är inte okej om man längtar efter njutning men inte får det.



[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Nu kanske vi är farligt nära att komma ifrån ämnet igen, men jag chansar.

Ja, jag tror att utseendefixering kan ha en del med saken att göra, att vissa ställningar är mer smickrande än andra. Sen är det givetvis mycket utlämnande att släppa alla hämningar och VÅGA göra saker för varandra i sängen. Få gånger blottar man sig så som när man göra saker för varandra, vare sig det handlar om slicka, suga, smeka, eller annat. Därför tycker jag att det är viktigt att vara lyhörda för varandra.

Det är klart att det är mer tändande med en partner som man får gensvar ifrån, har varit med om att killen inte givit ett ljud ifrån sig, inte ändrat ansiktsuttryck en enda gång under hela tiden och ja, det var avtändande helt enkelt.
 
Toppen