Homofobi

Dasen

Medlem
Kön
Man
Har tjejer samma fobi för lebbar som killar har för bögar?
Ja, ja, jag vet alla inte har det men det är ju ganska vanligt bland killar iaf.
Någon som råkat ragga på någon som är homosexuel någon gång?

Dra förhuden fram och åter är vad gud förlåter
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Nej, det tror jag nog inte de har. De flesta av mina tjejkompisar har hånglat och pillat på andra tjejer, trots att de är 'hetero'. Förresten har väl inte så många heterokillar nån fobi för homokillar heller längre. Det är väl mest på landsbygden sånt förekommer numera, där nån typ av klapp-i-ryggen-macho-blaj-attityd lever kvar. Nu verkar ju alla killar och tjejer vara mer eller mindre smhi (strejta med homoseuella intressen). Det är väl mest enskilda personer man har aversion mot och inte hela grupper. Åtminstone i mitt fall.
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Originally posted by Erik188

<snip>Det är väl mest på landsbygden sånt förekommer numera, där nån typ av klapp-i-ryggen-macho-blaj-attityd lever kvar.<snip>
Uj, och här drog man alla över en kam :).

Jag tror det mer har att göra med förväntningar, i dag förväntas tjejer vara mer hmm... nyfikna. Och så ett uns av att vilja vara sexig. Har träffat många tjejer som hånglar med varandra inte för att de just vill hångla med varandra utan för att de tror att killarna som ser det ska tycka att det är sexigt att de gör det.

Så min gissning är; tjejer är mer fria för att de tror att de skall vara det och för att de vill behaga killar. Killar är mindre fria för det finns ingen press från media att de ska vara det, och de har heller ingen illusion om att tjejer skulle tända på att se dem hångla med varandra.
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
He! Jag visste väl att jag skulle få reaktioner på det. Jag skrev först "landsbygden och förorter" men tonade ner det hela. Om man då går in på de förväntningar du talar om finns i så fall samma förväntningar på heterokillar idag, eftersom man knappast blir accepterad i vissa sammanhang om man inte är lite metro, smhi och sänder ut lite homovibbar.
Det finns faktiskt en stor skillnad mellan stad och landsbygd i vissa frågor, men jag tänker inte fördjupa mig i ämnet, för då får jag säkert tvåhundra hatmess från övriga landet. Jag ber om förhand på ursäkt om någon tog illa upp :oops:

Originally posted by Flow242

Originally posted by Erik188

<snip>Det är väl mest på landsbygden sånt förekommer numera, där nån typ av klapp-i-ryggen-macho-blaj-attityd lever kvar.<snip>
Uj, och här drog man alla över en kam :).

Jag tror det mer har att göra med förväntningar, i dag förväntas tjejer vara mer hmm... nyfikna. Och så ett uns av att vilja vara sexig. Har träffat många tjejer som hånglar med varandra inte för att de just vill hångla med varandra utan för att de tror att killarna som ser det ska tycka att det är sexigt att de gör det.

Så min gissning är; tjejer är mer fria för att de tror att de skall vara det och för att de vill behaga killar. Killar är mindre fria för det finns ingen press från media att de ska vara det, och de har heller ingen illusion om att tjejer skulle tända på att se dem hångla med varandra.
 

Richard

Ny medlem
Kön
Man
Jag tror att tjejer har större tolerans mot homosexuella om det så gäller killar eller tjejer.
Många killar tror jag är homofober för att trycket från andra killkompisar är så stort.
Det värsta man kan bli misstänkt för är ju att vara bög.
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Tycker du? Själv tycker jag det skulle vara värre att bli misstänkt för att vara pedofil, våldtäktsman, fadermördare, otvättad, fördomsfull, inskränkt eller ett dåligt ligg.


Originally posted by Richard

Jag tror att tjejer har större tolerans mot homosexuella om det så gäller killar eller tjejer.
Många killar tror jag är homofober för att trycket från andra killkompisar är så stort.
Det värsta man kan bli misstänkt för är ju att vara bög.
 

Marre

Ny medlem
Kön
Man
Jag tror att kritiken är hårdare mot bögar än mot flator-mkt beroende på att lesbiskt sex gjort killar porrskadade.. jag har aldrig raggat på nån som är lagd åt andra hållet. många tjejkompisar har eller vill prova tjejsex. tror större delen av tjejerna i sverige har eller kommer få en lesbisk upplevelse.och jag tycker det är nödvändigt för att inse hur många altenativ man har. under hela högstadiet har jag blivit anklagad för att vara lesbisk(man kan tydligen inte ha tjejkompisar utan att ha sex med dom-vad fan tänker dom med:S) först tog jag illa upp men sedan kom jag på att jag jue inte har nåt emot homosexuella och har nu fått prova att gå i deras skor.but then-många finner tanken på maj med en tjej upphetsande så va fan-u have your fun. och det är väl allmänt känt att många tjejer har kysst många av deras tjejkompisar.men det är inget seriöst. kan vara fyllehångel eller visa hur man kysst en kille man träffade förra helgen.och jag ska kunna kyssa mina tjejkompisar utan att bli kallad lebb. jag kan kyssa/pussa min tjejkompis på skoj/som en kompisgraj eller för att jag e allmänt uttråkad/flummig..det finns värre saker än att bli kallad lebb..även om man kan störa sig på det ibland.men eftersom jag är bi(men att jag pussar min tjejkompis betyder ÄNDÅ inte att jag är kåt på henne)måste jag säga till tjejer som inte vågar prova tjejsex-you have no idea what you're missing;)
 

Marre

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by Flow242

Originally posted by Erik188

<snip>Det är väl mest på landsbygden sånt förekommer numera, där nån typ av klapp-i-ryggen-macho-blaj-attityd lever kvar.<snip>
Uj, och här drog man alla över en kam :).

Jag tror det mer har att göra med förväntningar, i dag förväntas tjejer vara mer hmm... nyfikna. Och så ett uns av att vilja vara sexig. Har träffat många tjejer som hånglar med varandra inte för att de just vill hångla med varandra utan för att de tror att killarna som ser det ska tycka att det är sexigt att de gör det.

Så min gissning är; tjejer är mer fria för att de tror att de skall vara det och för att de vill behaga killar. Killar är mindre fria för det finns ingen press från media att de ska vara det, och de har heller ingen illusion om att tjejer skulle tända på att se dem hångla med varandra.

du har fattat stösta delen av grejen. men sedan finns det en liten skara som bara tycker det är mysigt att kunna kyssa tjejkompisen..så är fallet. men för dom flesta ligger självklart den här hysterin att "vi hånglar-då e vi sexigast på denna festen". men det finner jag vääldigt löjligt.
 

Rune

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Erik188

Det är väl mest på landsbygden sånt förekommer numera, där nån typ av klapp-i-ryggen-macho-blaj-attityd lever kvar.

Oj sicken fördom,, så där är verkligen inte fallet. Jag undrar vad du grundar det på?
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Jag har ju bett om ursäkt för detta inlägg, men är intresserad av sociologi och regionala variatoner. Tråkigt nog har jag inga fakta att luta mig tillbaka på, så jag drar tillbaka min propå innan jag får mer skäll :(


[/quote]

Oj sicken fördom,, så där är verkligen inte fallet. Jag undrar vad du grundar det på?
[/quote]
 

Dasen

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Marre

Jag tror att kritiken är hårdare mot bögar än mot flator-mkt beroende på att lesbiskt sex gjort killar porrskadade.. jag har aldrig raggat på nån som är lagd åt andra hållet. många tjejkompisar har eller vill prova tjejsex. tror större delen av tjejerna i sverige har eller kommer få en lesbisk upplevelse.och jag tycker det är nödvändigt för att inse hur många altenativ man har. under hela högstadiet har jag blivit anklagad för att vara lesbisk(man kan tydligen inte ha tjejkompisar utan att ha sex med dom-vad fan tänker dom med:S) först tog jag illa upp men sedan kom jag på att jag jue inte har nåt emot homosexuella och har nu fått prova att gå i deras skor.but then-många finner tanken på maj med en tjej upphetsande så va fan-u have your fun. och det är väl allmänt känt att många tjejer har kysst många av deras tjejkompisar.men det är inget seriöst. kan vara fyllehångel eller visa hur man kysst en kille man träffade förra helgen.och jag ska kunna kyssa mina tjejkompisar utan att bli kallad lebb. jag kan kyssa/pussa min tjejkompis på skoj/som en kompisgraj eller för att jag e allmänt uttråkad/flummig..det finns värre saker än att bli kallad lebb..även om man kan störa sig på det ibland.men eftersom jag är bi(men att jag pussar min tjej kompis betyder ÄNDÅ inte att jag är kåt på henne)måste jag säga till tjejer som inte vågar prova tjejsex-you have no idea what you're missing;)
'

Ex hur många killar här brukar fyllehångla med andra killar utan att bli kallad bög efter?.....ingen eller inte många tror ja iaf.
Med det menar jag att killar fortfarande är lite homofoba fortfarande men om det var en tjej är det ju helt OK.
Y? Tror att många killar innerst inne vet att dom inte är bögar för det men kallar ändå dom andra för det om det skulle hända.

Dra förhuden fram och åter är vad gud förlåter
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Originally posted by Dasen
Ex hur många killar här brukar fyllehångla med andra killar utan att bli kallad bög efter?.....ingen eller inte många tror ja iaf.
Här har du en, men då det händer är det bara för att provocera. Man behöver inte vara full, roligt att reta homofober och tjejer som tror de är lebbsexiga ändå.. Aldrig blivit kallad bög heller.
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Det har jag också gjort ute på krogen, och alla tycker mest att det är kul. Har även lekt hångellekar med både killar och tjejer inblandade och sånt är kul och ingen associerar till bögerier för det. Det beror säkert lite på hur man i övrigt är som person, tror jag.


Originally posted by Dasen

Ex hur många killar här brukar fyllehångla med andra killar utan att bli kallad bög efter?.....
'
 

Anders85

Ny medlem
Kön
Man
Samma här, har kysst ett antal killar, men inte för att det skulle ligga någon direkt njutning i det. Mest för att det är lite ball och lite oväntat! Har inga som helst problem med det...
 
Toppen