Hon har svårt att få orgasm!

zqx

Ny medlem
Kön
Man
Jag tycker det är ganska pinsamt, men just nu söker jag faktiskt lite heta tips, förslag, eller helt enkelt medlidande..

Nej, skämt åsido, det är så här att jag har nyligen börjat ha sex med min flickvän. Har hänt 2 ggr, och jag har båda gångerna börjat med att slicka henne. Vi har det väldigt bra tillsammans, övrigt alltså, med också sexuellt för vi pratar med varandra hela tiden. Första gången jag slickade henne tyckte hon det var skönt visserligen, men hon berättade för mig efteråt precis vad hon gillar osv.. Något jag tyckte om och nästa gång följde jag mycket av det hon hade sagt.

Låt mig få njuta lite, döm mig inte, men jag märkte under tiden jag låg där nere och gottade mig att hon började röra på sig ganska mycket... Hon hade sedan tidigare berättat för mig att hon inte brukar stöna, men herregud jag måste lyckats riktigt bra. För hon andades tungt, rörde sig ganska mycket som sagt, och jag fylldes av glädje då jag insåg vilken gud jag är på det här ;)

Sedan flöt allt på osv, men jag tänkte inte förren efteråt på att hon inte fått orgasmen.. Ingen av gångerna.. Då blev jag plötsligt ledsen. Vi hade en konversation på msn dagen efter och hon frågade mig om jag märkte att hon njöt av det jag gjorde. Hon sa att hon försökte hålla inne på det för att jag inte skulle märka för tydligt att jag gjorde helt rätt - för jag höll på att ta livet av henne så skönt det var. Jag vet att hon talar sanning, för så mycket creds fick jag inte första gången - inte ens reaktionerna var så starka. Så ljuger, det gör hon inte.

Dock kände jag att jag var tvungen att ta upp ämnet. Jag kan inte fortsätta ha sex med tjejen utan att hon kommer, jag vill känna hon njuter av det lika mycket som jag! Hon berättade för mig att det har hänt att hon har fått orgasm (tidigare pojkvän). Men det är inte alls ofta, och det är verkligen något hon saknar...

Då bestämde jag mig, jag SKA lära mig hur hon fungerar, det är allmänt känt att en del tjejer har svårare, eller rent av inte kan få orgasm i princip. Men hon kan få det, och nu brinner jag för att ge henne detta..

Syftet med tråden är alltså att få lite idéer.. (vettiga). För även om jag kan ta det med mig att jag tydligen ÄR bra på det jag gör, så kommer jag ändå aldrig vara nöjd med mig själv - ni förstår vad jag menar?

Sex är ju väldigt individuellt och alla gillar naturligtvis olika, men någon kanske har lite fräscha tips.. HEMSKT GÄRNA tjejer som upplevt att dom har svårt med orgasm, och vad som kanske till och med löste detta? Eller bara teorier blabla, you name it.. Bara lite respons så blir jag glad :)

// Henke
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Du verkar ju vara en himla go kille som vill göra det skönt för din tjej!


Frågan jag ställer mig är om din tjej får orgasm när hon onanerar själv?

Ett bra sätt när man skall lära känna varandras erogena zoner är att onanera tillsammans och titta på varandra.

Dels upplever de flesta att det är väldigt upphetsande och dels kan man ju se hur partnern går tillväga när han/hon smeker sig själv.

Lycka till:love:
 

zqx

Ny medlem
Kön
Man
Tackar för svaret.. Vill passa på och nämna lite mer..

Hon berättade för mig innan vi hade sex överhuvudtaget att hon onanerar mycket sällan... Nästan aldrig faktiskt. Jag blev lite förvånad för jag märker på henne att hon är lika kåt som vilken annan tjej som helst, kanske till och med mer ;)

Tog tog inte upp något om orgasmen och jag känner inte att jag vill fråga henne på bara rak arm för det vore att ställa henne mot väggen, jag vill inte få henne att känna sig som att det är hennes fel på något sätt.

Saken är den att hon sa till mig att hon själv inte fattar varför hon inte fick orgasm andra gången.. Men hennes egen teori är att hon inte ville släppa ut allt, jag tror att hon är ganska blyg för hon visar bara diskret att hon vill ha sex, men tar inte första steget själv. Anledningen till att jag nu råkar veta att hon faktiskt VILL ha det, och att det inte bara är smågrejer som jag noterat för att jag själv vill ha det är för att hon bad om ursäkt för att hon inte gjorde mer än försökte visa. Utan att jag sagt något om det.

Hoppas det går att förstå vad jag menar, kanske är lite luddigt.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Bra tråd. Har brådis, men vill svara. Ni verkar ha bra kontakt, men hon verkar lite låst. Klokt av dig att inte pressa henne, det skulle inte göra det lättare för henne. Inte för att vara sån, men *ett* glas vin innan kan hjälpa henne att lära sig släppa kontrollen.
 

zqx

Ny medlem
Kön
Man
tack lasse men ett glas vin känns inte aktuellt då du verkar ha tolkat vår ålder lite fel :) jag är 17, hon är 16.
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Det låter som att du är på rätt spår med det du gör. Hon tyckte ju uppenbarligen att det var skönt andra gången när ni hade sex... Jag har själv haft svårt att komma tidigare, men det kommer med tiden. Som ung tjej är man ofta lite blyg och känner sig osäker, kanske på sin kropp -hur den ser ut, luktar osv. Detta sätter stopp för njutningen och man kan få svårt att komma. Man känner sig ganska utlämnad när man får orgasm.

Jag tror att det löser sig med tiden när ni lär känna varandra bättre och bygger upp tilliten. Mitt tips till dig är att visa att du tycker mycke om henne genom att ge komplimanger för hennes kropp, var galen i den (om du förstår vad jag menar), visa att hon gör dig kåt osv så ökar hennes självförtroende (om det nu är det det hänger på i det här fallet) och hon vågar släppa loss lite mer.

Jag tror precis som SuperLasse att ett glas vin hade inte skadat, fast nu kanske inte det var aktuellt. Själv får jag mycket lättare att få orgasm om jag har druckit LITE innan....
 

vinterfrost

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag kan inte fortsätta ha sex med tjejen utan att hon kommer, jag vill känna hon njuter av det lika mycket som jag!

Oj det där lät lite hårt. Sånt en tjej som jag som också har svårt för att komma med en kille absolut inte vill höra! Hoppas att det inte är fler som tänker så där. Vore hemskt! Jag vet att det löser sig med tiden problemet är bara att jag oroar mig för att min kille tänker precis som du. Tänk om han lägger ner bara för att jag inte kommer? För jag njuter ju av sexet minst lika mycket som han, jag kan bara inte visa det med en orgasm ännu.

Mitt tips till dig är: ta det lungt! Det löser sig men det kan ju ta tid och är du så där otålig så blir det svårt. Pressa inte oss stackare som har det svårt att komma är du snäll.

Jag har det svårt att slappna av om jag vet att han tänker alldeles för mycket på om jag kommer eller inte. Visst det visar ju omtanke och att han vill väl men det sätter press på mig. Jag tänker bara på att jag måste komma och då brukar det ju vara kört. Känner bara att det är mitt fel och att han funderar alldeles för mycket på varför jag inte kommer. Önskar att det inte vore så viktigt så jag fick lite tid på mig att lära mig slappna av och njuta istället för att tänka på orgasmer hela tiden å bara låta den ta tid på sig och komma när den nu gör det. För som dom säger övning ger färdighet så det är bara fortsätt att ha sex och försöka att inte tänka för mycket på det. Men det är ju lättare sagt en gjort när ens partner inte gör det.

Det värsta som kan hända är att du lägger ner bara för att hon inte kommer, tro mig det skulle då alldeles säkert ställa till problem för mig! Tänk vilken press jag kommer känna med nästa kille. Fast det är ju jag och inte din tjej... heh förlåt kom in på mig istället för dig och din tjej.

Hoppas jag inte förstörde din tråd nu, gav dig ju egentligen inget bra tips eller svar. Ber om ursäkt för detta.
 

zqx

Ny medlem
Kön
Man
Jag kan inte fortsätta ha sex med tjejen utan att hon kommer, jag vill känna hon njuter av det lika mycket som jag!

Oj det där lät lite hårt. Sånt en tjej som jag som också har svårt för att komma med en kille absolut inte vill höra! Hoppas att det inte är fler som tänker så där. Vore hemskt! Jag vet att det löser sig med tiden problemet är bara att jag oroar mig för att min kille tänker precis som du. Tänk om han lägger ner bara för att jag inte kommer? För jag njuter ju av sexet minst lika mycket som han, jag kan bara inte visa det med en orgasm ännu.

Låter helt fel och otroligt dumt nu när jag läser det själv (det jag skrev alltså). Jag menar inte så som du tolkar det, jag kommer aldrig sluta ha sex med henne pga. det, så länge jag vet att hon uppskattar sexet, vilket hon uppenbarligen gör.

Jag har heller inte sagt nåt sånt till henne, alltså jag ställer ingen press på henne alls eftersom jag älskar henne, chilla :) Det jag egentligen menar är att jag VET att hon gärna vill få det.. Och av någon anledning känns det som att det är mitt fel.. Det är alltså inte bara henne det är tråkigt för.
 

zqx

Ny medlem
Kön
Man
Det låter som att du är på rätt spår med det du gör. Hon tyckte ju uppenbarligen att det var skönt andra gången när ni hade sex... Jag har själv haft svårt att komma tidigare, men det kommer med tiden. Som ung tjej är man ofta lite blyg och känner sig osäker, kanske på sin kropp -hur den ser ut, luktar osv. Detta sätter stopp för njutningen och man kan få svårt att komma. Man känner sig ganska utlämnad när man får orgasm.

Jag tror att det löser sig med tiden när ni lär känna varandra bättre och bygger upp tilliten. Mitt tips till dig är att visa att du tycker mycke om henne genom att ge komplimanger för hennes kropp, var galen i den (om du förstår vad jag menar), visa att hon gör dig kåt osv så ökar hennes självförtroende (om det nu är det det hänger på i det här fallet) och hon vågar släppa loss lite mer.

Jag tror precis som SuperLasse att ett glas vin hade inte skadat, fast nu kanske inte det var aktuellt. Själv får jag mycket lättare att få orgasm om jag har druckit LITE innan....

Tack för kommentaren, jag har själv varit inne på det du säger. Hon har jättefin kropp men jag har fått känslan av att hon skäms över den. Jag har sagt till henne, flera gånger, att jag älskar hennes kropp. Och jag ger henne komplimanger och berättar hur mycket jag älskar henne med jämna mellanrum - men vill inte överdriva. Hon verkar dock älska att höra det från mig så jag har inget emot att säga det.

Förut var hon ganska blyg, men det släpper mer och mer, det har jag märkt.. Ett bra steg på vägen då alltså? Jag vet inte riktigt vad jag kan göra mer, saken är nog egentligen den att jag är lite rädd att hon skulle tröttna på sex. Fast helgen har varit underbar så jag har kommit på lite andra tankar nu trots allt :p men då kanske jag bara ska fortsätta att göra det skönt för henne så kommer det väl som sagt.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Tack för kommentaren, jag har själv varit inne på det du säger. Hon har jättefin kropp men jag har fått känslan av att hon skäms över den. Jag har sagt till henne, flera gånger, att jag älskar hennes kropp. Och jag ger henne komplimanger och berättar hur mycket jag älskar henne med jämna mellanrum - men vill inte överdriva. Hon verkar dock älska att höra det från mig så jag har inget emot att säga det.

Förut var hon ganska blyg, men det släpper mer och mer, det har jag märkt.. Ett bra steg på vägen då alltså? Jag vet inte riktigt vad jag kan göra mer, saken är nog egentligen den att jag är lite rädd att hon skulle tröttna på sex. Fast helgen har varit underbar så jag har kommit på lite andra tankar nu trots allt :p men då kanske jag bara ska fortsätta att göra det skönt för henne så kommer det väl som sagt.

Jag måste säga att jag är lite imponerad av din mogenhet. Tjejerna får gärna rätta mig, jag har ibland fel, men jag tycker det låter som om du gör precis rätt. Och ni verkar vara ett gulligt par, det är trevligt att läsa. Omtanke och lyhördhet är viktigt om man ska ha det bra tillsammans. Dom flesta i min egen ålder är inte lika förståndiga... Såja zqx, inte bli kaxig nu!! *haha, garvar* :cool:

Allvarligt talat, ni verkar vara på rätt spår tycker jag -- o du behöver nog inte vara orolig att hon ska tröttna... inte om du slickar henne, o är lyhörd för henne. Mitt tips är att hon njuter enormt av det.

Lyssna på Icka, Snäckan o Vinterfrost -- dom är tjejer o vet vad det handlar om.. Det enda du behöver göra nu, är att ha tålamod. Ge henne tid, pressa henne inte. Ha det trevligt tillsammans och njut av hennes sällskap utan oro eller press. *Tålamod*

Lycka till o ha det trevligt tillsammans. Bra jobbat zqx. Soldiers of love...
 
Toppen