Hur förändras onanin när man blir äldre?

O

oliver_hbg -LÅST-

Gäst
Jag är en ganska ung kille som njuter av onani på många sätt. Jag är lite nyfiken på hur äldre personer ser på onani. Är det lika eggande eller bara ett sätt att få sig lite njutning i ett tråkigt sexlöst förhållande?

Är en ung kille som tycker om att experimentera och älskar mogna kvinnor. Är hetero så inga killar tack. Mer info inom kort.
 

onanisten

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Hej
Shit, det blir bara bättre o bättre med åren. Har aldrig runkat så mycket som nu, och det har aldrig varit skönare. Så ta det lugnt.

Keep that foreskin moving
 

Rune

Medlem
Kön
Man
Tja, jag är inte så värst gammal, (20) men jag tycker inte det har blivit bättre. Jag var mkt mer sugen när man var 15-16, då runka ja kanske 2-3 gånger om dagen. Nu blir det kanske 2-3 gånger i veckan. Men som sagt, det är ju olika perioder visa perioder är jag där i drar varje dag ;)

___________
Stay hard!
 

Tjorvan

Ny medlem
Kön
Man
För min del har det blivit så att (är 30+) onanin har minskat betydligt, vilket kan ha att göra med flera faktorer. Tid, livssituation, lust mm. Dock blir det bara skönare och skönare att onanera. Man lär sig än mer att göra det skönt på egen hand.
 
O

oliver_hbg -LÅST-

Gäst
till tjorvan

jag tror livssituationen och allt det andra du nämner spelar in mycket men även att man kanske inte tar sig tid och prioritera sig själv och sin egen njutning när man lever familjeliv tex. svårt att smyga undan från man och barn kanske. däremot låter det ju bra att det blir skönare eftersom man är bättre på sin egen kropp och vad man gillar. är lockad att slänga ut en grabbig och barnslig fråga om hur du brukar gå tillväga men tvekar på om det är en bra fråga.

jag tycker det är trevligt att man vågar experiementera mycket mer med åren. i början var det bara dra i den som gällde. nu kan man prova allt från använda oljor till ett finger där bak.

det ger ju förhoppningar om än nu mer egennjutning längre fram i livet.

hur ser du på onani när man lever i ett förhållande då?



Är en ung kille som tycker om att experimentera och älskar mogna kvinnor. Är hetero så inga killar tack. Mer info inom kort.
 

eve

Medlem
Kön
Man
Jag är 30+ och har familj. Man och tre halvstora barn. Jag har inga problem att hitta tillfällen. Onanerar både oftare och bättre än i unga år. Håller med om att det blir bättre ju mer man känner sig själv och vet vad man gillar.

Ju bättre sexlivet är för övrigt desto mer onanerar jag.
 

gbgper

Ny medlem
Kön
Man
Är 30+, gift och två barn men vaxar ändå delfinen MINST 3 gånger i veckan beroende på jobb och annat. Är jag iväg på tjänsteresa och bor på hotell så blir det minst en gång per kväll beroende på vilka kanaler det finns på TVn.. ;)

Vet inte om det nödvändigtvis blivit bättre med åren men absolut roligare! Tidigare runkade jag var jag än befann mig så fort kåtslaget slog till men nu för tiden kan jag medvetet "vänta" ett tag för att hetsa upp mig ännu mera.

Hoppas jag aldrig kommer att bli så gammal att jag tröttnar på det :D
 

sweetheart

Medlem
Kön
Man
Originally posted by eve

Jag är 30+ och har familj. Man och tre halvstora barn. Jag har inga problem att hitta tillfällen. Onanerar både oftare och bättre än i unga år. Håller med om att det blir bättre ju mer man känner sig själv och vet vad man gillar.

Ju bättre sexlivet är för övrigt desto mer onanerar jag.

Du som är tjej, tycker du inte att sexet över huvud taget har blivit bättre sedan du fick barn?

[blue]When everything comes your way, you're probably in the wrong lane.[/blue][/size=1]
 

sweetheart

Medlem
Kön
Man
Jag tycker iaf att det har blivit bättre, men det kan bero på alla sköna leksaker som finns nu! ;) [}:)]

[blue]When everything comes your way, you're probably in the wrong lane.[/blue][/size=1]
 

glopp

Ny medlem
Kön
Man
Som alle andre, jeg runker runker enda (37),er fortsatt gift og har det fint. Men en daglig runk har jeg hatt nesten i alle år. Det ble litt mindre en periode, for det gikk endel penger til blader og filmer en tid,intil jeg for 8 år siden ble nettbruker.Og vi kan begge to til tider sitte til langt på natt og også runke sammen, nå som livecam tjenesten er en realitet.Men innrømmer at jeg nok er mer hekta og avhengig av den daglige :oops::oops::)runken enn min fru.Så hva som skjer om blir enda eldre,det håper jeg ikke blir så veldig mye endret.For kuken står bare en får de rette fantasiene når en ser det flotteste skaperverket på jord,nemlig...TJEJEN :):);)[:eek:)] Så Oliver_hbg, runk i veg og nyt det:p
 

eve

Medlem
Kön
Man
Sexlivet är definitivt bättre nu än i yngre år men jag vet inte om det har att göra med barnafödslar.
Jag har ändrat så mycket i mitt liv så det kan bero på så mycket annat också. (Ny partner, nytt jobb, mer pengar mm.)
Den största orsaken till att jag har bättre sexliv nu är nog ändå att jag vet vad jag vill och har fått ett bättre självförtroende och tar för mig.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Originally posted by eve

Sexlivet är definitivt bättre nu än i yngre år men jag vet inte om det har att göra med barnafödslar.
Jag har ändrat så mycket i mitt liv så det kan bero på så mycket annat också. (Ny partner, nytt jobb, mer pengar mm.)
Den största orsaken till att jag har bättre sexliv nu är nog ändå att jag vet vad jag vill och har fått ett bättre självförtroende och tar för mig.

Håller med till fullo i det du skriver!

Sexlivet blir bara bättre och bättre, mest på grund av att jag nu tar för mig mer, vet vad jag vill och är inte rädd att utforska min partner heller. För vem minns inte hur det var i tonåren, bit upp i 20årsåldern, i alla fall jag var väldigt rädd att göra någonting fel.

Så, om sexlivet ska hålla på att stegras såsom det görs nu, oj, då har jag en del att se fram emot!!!

Och, för att hålla mig till ämnet, även onanin blir bättre och bättre!
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Originally posted by marlboro

jaaa rödluvan ......... vad har vi framför oss:sleep:

live to ride!

Som jag känner det nu tror jag att det kan bli ännu bättre. Ju äldre man blir desto säkrare blir man på sig själv och dessutom vågar man mer. Kan ju bara se till mig själv, men det var ett tag sedan jag var den fnissiga 17åringen som skämdes över att gå in på Kondomeriet för att köpa en dildo. Bad att få den inslagen, gissa om de i kassan hört den förr???

Jag tycker att det känns som om det sexuella varit på topp länge, jag menar, en orgasm skön varenda gång, men så tas det ytterligare ett steg uppåt när jag uppnår en orgasm som får fötterna att domna bort (!)...
 

marlboro

Medlem
Kön
Man
jepp, så blir man frispråkigare irl fast det hör kanske till kattegorin "vågar mera" .
Haha "få den inslagen" ja den är nog gammal.
Fötterna att domna?? hmm ett par gånger i mitt liv så har det varit så bra att det svartnat för ögonen, och man kvider långt ner i halsen (f-n vad hes jag blir då) och hela kroppen spänns i båge, sen varit rent mentalt "död" efter, mmmmm bara ligga och kela med en hand eller så.

hmm nästan sjukt frispråkig man blir här

live to ride!
 

mats_

Medlem
Kön
Man
Är40 och är ledig lite mitt i veckan pga helgarbete, det bästa "runktillfället" jag vet är när min fru (som jag älskar o har väldigt skön sex med) och våra barn har gått iväg till sina dagliga sysslor. Då kan jag ängna en hel förmiddag till att tillfredställa mig själv, det kan ta upp till 2-3 timmar innan jag "kommer", o när man drar ut på det så länge så brukar man få en kraftig utlösning.
 
Toppen