Hur frågar man?

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Alltså, jag har läst en del trådar på detta forum. Jag fastnade (bland annat) för ett.

Det var en tjej som berättade hur hon och hennes kompisar hade tillbringat en kväll framför tv (film) och de hade helt sonika börjat onanera (tillsammans)!

Jag undrar, (eftersom jag skulle tycka det var helt underbart....tror jag), bara att få höra eller se en kompis njuta och vara upphetsad skulle vara hur upphetsande som helst!

Hur ställer man frågan, eller hur går man till väga?

Ska man bara fråga rakt ut?
" Tjejer, vad sägs om att onanera lite?"

Eller ska man börja lite försiktigt själv, och sedan bara önska man kunde krypa ner under golvet då de andra frågar vad fasen man sysslar med?

Och hur gör ni killar? Säkert enklare för er, (vad jag har kunnat läsa mig till iaf)...
" Äsch, killar, trist väder idag, ska vi inte runka lite?"
 
Ålder
40
Kön
Man
Det var en tjej som berättade hur hon och hennes kompisar hade tillbringat en kväll framför tv (film) och de hade helt sonika börjat onanera (tillsammans)!

Jag undrar, (eftersom jag skulle tycka det var helt underbart....tror jag), bara att få höra eller se en kompis njuta och vara upphetsad skulle vara hur upphetsande som helst!

Ska man bara fråga rakt ut?
" Tjejer, vad sägs om att onanera lite?"

Eller ska man börja lite försiktigt själv, och sedan bara önska man kunde krypa ner under golvet då de andra frågar vad fasen man sysslar med?

Och hur gör ni killar? Säkert enklare för er, (vad jag har kunnat läsa mig till iaf)...
" Äsch, killar, trist väder idag, ska vi inte runka lite?"

Bra fråga, tror inte det är så vanligt som det kanske kan låta här inne på forumet... men till att börja med kanske du kan fråga hon som berättade det för dig...?

Sen får man nog känna av stämningen lite. Det kan dock vara lättare för oss killar, när jag var i tonåren så bestämde vi på skolan att vi skulle gå hem till min kompis eftersom han hade porrfilmerna... Då var det som underförstått vad som skulle hända. Som flest var vi fyra, och det hände kanske fem-sex gånger. Men idag har jag ingen i min närhet jag skulle kunna förslå nåt liknande för. Så jag är också mottaglig för idéer... :)
 

hallåeller

Medlem
Kön
Man
så enkelet kanske det är i vissa gäng.. men inte precis något man skulle föreslå.. hade aldrig kunnat tänkamig att sitta o runka tillsammans med en anna kille, det finns bara inte :p
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Det var en tjej som berättade hur hon och hennes kompisar hade tillbringat en kväll framför tv (film) och de hade helt sonika börjat onanera (tillsammans)!

Jag undrar, (eftersom jag skulle tycka det var helt underbart....tror jag), bara att få höra eller se en kompis njuta och vara upphetsad skulle vara hur upphetsande som helst!

Ska man bara fråga rakt ut?
" Tjejer, vad sägs om att onanera lite?"

Eller ska man börja lite försiktigt själv, och sedan bara önska man kunde krypa ner under golvet då de andra frågar vad fasen man sysslar med?

Och hur gör ni killar? Säkert enklare för er, (vad jag har kunnat läsa mig till iaf)...
" Äsch, killar, trist väder idag, ska vi inte runka lite?"

Bra fråga, tror inte det är så vanligt som det kanske kan låta här inne på forumet... men till att börja med kanske du kan fråga hon som berättade det för dig...? :)

Nä asså, det var ingen jag känner som berättade det för mig, jag läste här på forumet!

Jag hade ju hoppats på "nyckeln till framgång" här ju!!! ;)

"Känna av stämningen"? Jo visst kan det vara så att någon av kompisarna sitter och är upphetsad, men steget från att vara upphetsad till att faktiskt göra något åt det (tillsammans eller var för sig) är ju rätt gigantiskt, eller?
 

spartan1

Medlem
Kön
Man
Jag tror nog att det är tämligen ovanligt att man onanerar tillsammans. Den sexuella stämningen gör ju att graden intimitet ökar drastiskt och att
känslan av att man delar en sexuell handling tar över.....

Men visst..med rätt vänner..i rätt stämning....
Man vet väl något sådär var man har varann?
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag tror att många av inläggen på detta forum handlar mer om vad man skulle vilja göra, än vad man har gjort irl:love:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Vart går gränsen för onani i sällskap till sex?
Hmm... :sleep: ;)

Onani - ensam eller i sällskap, handlar väl om att man tillfredställer sig själv, på egen hand så att säga, även om man tillfredställer sig själv tillsammans med någon annan samtidigt?

Sex handlar väl om en gemensam akt där man mer handgripligen(?) är med och tillfredställer varandra genom hudkontakt - eller???
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Ja, det var ju det jag funderade på...
Vart går den egentliga gränsen?
Onani på egen hand, sex tillsammans...
Kan man då onanera tillsammans och ha sex på egen hand? :sleep:
 

spartan1

Medlem
Kön
Man
Så då är det inte onani längre utan sex då?

Nej det är ju inte så jag menar. Om man onanerar i sällskap med någon och blir upphetsad av denne så är ju den sexuella akten närmre än om man onanerar ensam men någon i fantasin.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Ja, det var ju det jag funderade på...
Vart går den egentliga gränsen?
Onani på egen hand, sex tillsammans...
Kan man då onanera tillsammans och ha sex på egen hand? :sleep:


Aha! Jag missförstod nog din fråga!

Om du frågar mig kan man inte ha sex på egen hand, men man kan så klart onanera tillsammans!
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Ja, det var ju det jag funderade på...
Vart går den egentliga gränsen?
Onani på egen hand, sex tillsammans...
Kan man då onanera tillsammans och ha sex på egen hand? :sleep:


Aha! Jag missförstod nog din fråga!

Om du frågar mig kan man inte ha sex på egen hand, men man kan så klart onanera tillsammans!

Sorry! Nu upptäcker jag att din fråga förmodligen var ställd till någon annan...
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Ja, det var ju det jag funderade på...
Vart går den egentliga gränsen?
Onani på egen hand, sex tillsammans...
Kan man då onanera tillsammans och ha sex på egen hand? :sleep:


Aha! Jag missförstod nog din fråga!

Om du frågar mig kan man inte ha sex på egen hand, men man kan så klart onanera tillsammans!

Ok, dåså. Jag litar på ovanståendes kunskaper! Jag kan onanera tillsammans med någon, och det är inte sex, men jag kan inte ha sex med mig själv då jag onanerar!!
Oj, oj, oj vad jag rör till det för mig!! :eek:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Ja, det var ju det jag funderade på...
Vart går den egentliga gränsen?
Onani på egen hand, sex tillsammans...
Kan man då onanera tillsammans och ha sex på egen hand? :sleep:


Aha! Jag missförstod nog din fråga!

Om du frågar mig kan man inte ha sex på egen hand, men man kan så klart onanera tillsammans!

Ok, dåså. Jag litar på ovanståendes kunskaper! Jag kan onanera tillsammans med någon, och det är inte sex, men jag kan inte ha sex med mig själv då jag onanerar!!
Oj, oj, oj vad jag rör till det för mig!! :eek:


Kom igen my love:love:

Du verkar tillräckligt erfaren för att veta att alla sitter inne med olika svar på samma fråga;)
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Ja men så är det ju! Man definerar skaen onani och sex på så olika vis! ;)

Fast jag tror min huvudfråga liksom har försvunnit!

Jag undrar, (eftersom jag skulle tycka det var helt underbart....tror jag), bara att få höra eller se en kompis njuta och vara upphetsad skulle vara hur upphetsande som helst!

Hur ställer man frågan, eller hur går man till väga?

Ska man bara fråga rakt ut?
" Tjejer, vad sägs om att onanera lite?"

Eller ska man börja lite försiktigt själv, och sedan bara önska man kunde krypa ner under golvet då de andra frågar vad fasen man sysslar med?


:love:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag har läst i andra trådar att killar som onanerat med kompisar har börjat efter att de tittat på porrfilm tillsammans.

Kanske kan det vara en inledning???

En annan inledning på ämnet skulle kunna vara om du eller någon av dina kompisar ordnade ett "homeparty". Då kommer man ju också in på ämnet liksom av sig självt:oops:
 

skapad1981

Ny medlem
Kön
Man
Jag tror att nyckeln är att skapa en "porrig stämning", kanske ett underklädes party, med en hel del alkohol och någon erotisk film. Dock ej porrfilm, det skulle bli jättekrystat. Sen krävs en hel del mod. Kanske föreslå nån lite "crazy" lek av något slag som innehåller sexuella handlingar eller så.
Var beredd på att offra en hel del stolthet med risk att bli utlämnad och bortgjord... Kanske ska ni vara max tre eller kanske tom bara två...?
Jag vet inte... Kanske är det lättare att göra varandra upphetsade än att göra er själva upphetsade inför varandra, det känns ju trots allt mer privat...

Lycka till i alla fall. Och om du bestämmer dig för att prova vore det jättekul att få veta hur det gick.
Kram
 
Toppen