Hur "koncentrerad" är den kvinnliga orgasmen?

myseli

Medlem
Kön
Man
Efter ett tips på en underbar hemsida med onanister (http://www.beautifulagony.com/public/main.php) så har jag en fundering om den kvinnliga orgasmen.

Man får på sidan se enbart ansikten på folk som onanerar (filmer alltså, det finns tyvärr bara en preview) och det är väldigt svårt ibland att se exakt när tjerernas orgasm egentligen äger rum. Det verkar som att de kan köra lite till och lite till ibland och sedan sluta liksom när de tycker de fått tillräckligt med orgasm.

För killar är ju det hela mycket koncentrerat och definitivt. Det är ju ganska uppenbart när det är över om man säger. Det centrala i mina orgasmer är sällan mer än några sekunder - om än ljuvliga.

Hur länge kan ni tjejer ha orgasm egentligen och finns det som en "kärna" i den då det är som skönast eller är den mer utplanad...
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
För mig är det lite olika från gång till gång. Ibland kommer jag ganska länge ... Säkert under 10-20 sekunder med intensiva "kramper". Ibland är det mera som du beskriver att det är över på någon sekund eller så.

Det mysigaste är förstås när man får en riktigt kraftig orgasm som håller på länge. Det är liksom som vågor som sköljer över en eller hur man kan beskriva det. Ibland kan man ligga och flämta i flera minuter efteråt när musklerna spänner sig och slappnar av om vartannat...

Svårt att förklara det här du :)
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Det där är ju så olika från gg till gg. & säkert från person & person oxå. Tydligen ska kvinnor kunna ha multipla orgasmer, men så långt i "utbildningen" har jag ej ännu nått. Däremot kan jag ibland känna att jag inte är nöjd & en stund senare ha en starkare än den första. Det förhållandet gäller oftast om man är smällkåt. Men en tumregel kan kanske vara att ju längre man får hålla på innan den väl kommer, ju skönare brukare det bli. I somras då jag cyklade mkt hade jag en häftig upplevelse, jag fick kämpa för att hålla tillbaka orgasmen, så det är väl målet igen, att jag ska bli så vältränad att det går jättelätt..;) Andra ggr kan det vara som förgjort, det är jätteskönt å så bara försvinner känslan. Såna ggr har det hänt att jag lessnat på att ha sex & gjort nåt annat istället..
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
glömde ju själva huvudfrågan, men det är mkt störningar av ungar hemma just nu..
Ibland är det på några sekunder, de där sköna kramperna i underlivet, ibland går det liksom vågor i större delen av kroppen. Jag ligger inte med stoppuret i handen men tiden är väl från några sek till nån minut el 2.
 

myseli

Medlem
Kön
Man
Man blir lite avundsjuk på de där minutlånga orgasmerna...suck!

Är det lättare att få långa orgasmer om man gör det själv?

Är de långa lika sköna som de korta, eller är de svagare men längre?
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Man blir lite avundsjuk på de där minutlånga orgasmerna...suck!

Är det lättare att få långa orgasmer om man gör det själv?

Är de långa lika sköna som de korta, eller är de svagare men längre?
Återigen, det varierar från gg till gg. Visst har jag haft långa både själv & med min karl..
Men de långa brukar, iaf för mig, vara kraftigare än de kortare.
Det är ju så mkt som ska stämma för en tjej. Lagom uppkåtning, lite smek & kel gärna i nån dag före, omyssling tex städning (måste inte ha med sex att göra), rätt tid i menscykeln, runt ägglossning, fast även där är olika från tjej till tjej, kolla hennes sekret. Jag är iaf kåtast då det påminner om rå äggvita & är alldeles halt. Sen är nog tjejer över lag mer lättstörda, typ att telefonen ringer..
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det är oftast en "upptrappning" när jag känner att det är på gång.

Sedan är det som en explosion under en kort stund där det känns som om det går stötar genom kroppen. De "stötarna" kan vara olika många.

Jag brukar inte räkna så noga men mellan en och tio skulle jag tro. Sedan följer en slags eftersvallning där det är sååå skööönt att smeka klitoris sakta medan jag känner sammandragningarn i fittan:p

"Eftersvallningen" kan vara i flera minuter:oops:
 

erotique

Aktiv medlem
Kön
Man
Efter ett tips på en underbar hemsida med onanister (http://www.beautifulagony.com/public/main.php) så har jag en fundering om den kvinnliga orgasmen.

Tänkte bara tipsa den som är intresserad om att jag har samlat på mig en hel massa filmer från den hemsida du nämner. Delar gärna med mig, utan krav på motprestation. Skicka mig ett meddelande om du vill ha filmer.

(Har skrivit detta förr i nån annan tråd, men det tål kanske att upprepas. ;))
 
Toppen