Hur länge ska man vänta med sex?

Daniel77

Ny medlem
Kön
Man
Nu är man åter på marknaden efter 8års samboskap.

Nu till mitt dilemma hur länge ska man vänta innan man har sex med en ny?

Tur att denna sidan fins :D
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Tror det beror på hur känsloladdad man är själv. Du kanske har varit på väg bort från förhållandet länge och liksom varit på väg att vara "färdig" med förhållandet långt innan det tog slut? Eller kan det ju ha kommit som en överraskning och då är det känsligare.

Rent generellt tycker jag man ska skilja på att ha sex och att träffa nån man riktigt tycker om för att bli ett par. Har man blivit överraskad eller om förhållandet drastiskt tagit slut så tycker jag man ska vänta. Hur länge är olika. Om man däremot tycker man ha lagt förhållandet bakom sig första dagen så kan man ha sex första dagen.

Det här är förstås ett känsligt territorium förknippat med minerad mark för många. Men jag står för åsikten.


Nu är man åter på marknaden efter 8års samboskap.

Nu till mitt dilemma hur länge ska man vänta innan man har sex med en ny?

Tur att denna sidan fins :D
 

Daniel77

Ny medlem
Kön
Man
Tack för ett bra svar

Det har varit över lite mer än 1 månad men att lägga just förhållandet och dom personliga känlorna bakom sig tar ju lite tid,

men själv anser jag att just sex bara kan vara sex

Svårt detta
 

henrikhenrik

Ny medlem
Kön
Man
Det vore ytterst märkligt om det fanns en riktlinje eller regel i en sån fråga.

Du har väl sex när du känner för att ha sex? Du är singel? Måste du berätta för ditt ex att du haft sex med någon ny? (NEJ)

Märklig fråga. Så länge du inte sårar någon, vad är grejen?
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Finns bara en regel tycler jag - när DU känner att det är rätt.

Själv så tycker jag att det är helt ok att tröstknulla så mycket jag bara kan, men det är mitt sätt att göra.

Strunta i omvärlden och alla normer och oskrivna regler, gör det du mår bra av så länge du inte skadar någon annan.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Gör det du mår bra av så länge du inte skadar dig själv eller någon annan.

Det är en "regel" jag också försöker leva efter.

Ha sex om du känner att du vill ha och behöver sex - men var ärlig mot den du sexar med om att det "bara" är det du är ute efter.

Lycka till!
 

Daniel77

Ny medlem
Kön
Man
Bra svar:p

att bara ha sex för njutninga skull det
är nog det jag ska ha for tillfället ;)

ha en trevlig onanistund nu alla.

Skriv gärna ett hej i gästboken om ni svänger förbi
 
Toppen