Hur lång brukar sexakten vara?

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Tänkte att det nog är väldigt olika hur länge vi brukar ha sex i genomsnitt. Det är ingen tävling men jag är nyfiken på hur länge ni brukar ha sex och hur länge varade det som kortast och längst?

Själv är jag väldigt långsam och jag och min pojkvän brukar inte hinna med allt på under 60 minuter, genomsnittet ligger förmodligen på 1½ timme. Då räknar jag från förspel till att kläderna åkt på igen, typ. ;)
Eftersom förspelet kan vara svårt att räkna från en viss bestämd punkt kanske det är knepigt att svara på, men jag uppskattar allas försök!:)
 

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Så svårt att svara på!

Men snabbisar på kafferasten funkar inte för mig.

Jag kan vara jättetänd men bara vetskapen att det är kort om tid gör att det blir en spärr som gör att jag aldrig kan få orgasm.

Visst har jag varit med om snabbsex som varit avklarad på några minuter, men hur skönt är det:eek:

Egentligen vet jag inte om det är tiden som har så stor betydelse eller om det beror på vilket sinnestillstånd jag själv är i?

Förspel kan ju vara så många saker som alla betyder mer eller mindre för lusten.
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Ja, precis! Förspel kan ju börja på morgonen med en speciell kyss eller kram eller vad som helst för att sedan trappas upp under en hel dag och slutligen leda till sex.

Jag tänkte eftersom man brukar säga att medelsamlaget varar i 12 minuter, och det är sååå långt ifrån hur länge mina samlag håller på så kunde det vara intressant att höra hur det ligger till, egentligen. Plus det faktum att om mina (och andras) samlag håller på i minst 90 minuter och medelvärdet är 12 så klarar förmodligen många av det på mindre än 12 minuter ganska ofta... jag är lite sifferfreak, jag vet, men det fascinerar mig!
 
C

campbell

Gäst
hmm mycket olika, men älskar när det får ta långtid och inget komer ivägen, förspel får ta en evighet, som snacksalig sa: Men snabbisar på kafferasten funkar inte för mig.
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Allt från en timme, till kanske en halvtimme, men har han inte tömt sig på några dagar, så kan dt går väldigt fort.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag skulle säga att om man räknar från när kläderna åker av tills vi är klara så är det mellan en kvart till två timmar.. Det händer att vi håller på ännu längre, men då börjar det bli svettigt -- vätskekontroller med sportdryck.. :cool:. Jag gissar att snittet är en timme, men vi har inga barn att ta hänsyn till, så vi håller på så länge vi vill... :p

12 minuter? Fan vad lite
 
G

Guest

Gäst
Förspel kan ju vara flera timmar eller så skippar man det helt = inte kul. Själv sexet kan ju vvara väldigt olika också. I snitt kanske 1,5 timme. Men jag och ett ex haft fullbordat samlag på under 5 minuter upp till timatals...
 

qwer

Medlem
Kön
Man
Jag skulle säga att mina samlag brukar vara ca: en halv timme. Lka ofta slutar det med att hon kommer och inte vill fortsätta utan istället smeker mig till orgasm som tvärtom, att jag kommer och hjälper henne att bli klar.

För övrigt skulle jag vilja kommentera det här med dubbla orgasmer. Min sambo kan inte få dubbla orgasmer över huvudtaget, så snart hon kommit, vare sig det är tillsammans med mig eller ensam så tappar hon suget på sex,medan jag nästan alltid fortfarande är hård efter att jag kommit. Inte alltid men ibland känner jag mig fortfarande sugen och kan fortsätta och därefter komma en gång till.
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Hm... Inte för att man tittat på klockan men uppskattningsvis är nog snittet på 30 min. kortast kanske 3 min och längst ett par- tre timmar kanske.

Jag hör väl till skaran som qwer:s flickvän som har svårt att komma flera gånger (även om det händer emellanåt). Oftast är jag helt nöjd efter en orgasm och vill gärna bara ligga och gosa och sova efteråt...
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
För mig finns ingen "genomsnittlig" tid. Är det akut kan jag komma på fyra sekunder :D och jag uppskattar en spännande snabbis lika mycket som ett "heldagsligg" då man inte kommer ur sängen annat än för att vätska upp sig....Det är två helt olika saker, men inget av det är dumt!
 

prinzessan

Medlem
Ålder
40
Kön
Kvinna
i genomsnitt har jag å killen sex ca 15-20.
som minst har det varit över på nån minut,som längst har vi hållit på i 3 timmar sen orkar jag inte mer:D;)
 

Arctor

Medlem
Kön
Man
En quickie varar i 4-5 minuter, men riktig utstuderad sex i ett bdsminfulerat förhållande varar oftast över timmen, ibland mycket längre.

Förspel kan pågå i flera timmar innan med att retas och flirta.
 
Toppen