Hur svårt kan det vara?


  • Total voters
    6
  • Poll closed .

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
OM vi ska föra detta resonemang om fördomar vidare så är det konstigt att så många ändå påstår att det alltid är kvinnor som inte kan komma överens :unsure:


Det är väl egentligen lika förnedrande för en kille att han förväntas kunna allt om bilar som det är för oss tjejer att ingen tror att vi kan något om bilar ...

Dags att skrota alla fördomar kanske ;)


Jag är nöjd så länge jag slipper alla incels som härjar på fejjan :notworthy:
Jag menade inte att resonera kring fördomar, utan mera om fenomenet att vara otrevlig i olika forum. Som en liten kommentar om att du inte upplevt att någon varit otrevlig mot dig här, så kan detta vara en orsak. Jag är den förste att ställa mig i ledet mot fördomar och kämpar alltid för jämlikhet
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag menade inte att resonera kring fördomar, utan mera om fenomenet att vara otrevlig i olika forum. Som en liten kommentar om att du inte upplevt att någon varit otrevlig mot dig här, så kan detta vara en orsak. Jag är den förste att ställa mig i ledet mot fördomar och kämpar alltid för jämlikhet
Jag förstår och inser att jag övertolkade det du skrev!

Vi får kämpa vidare tillsammans mot fördomar och för både jämlikhet och jämställdhet :love:


NU ska jag hoppa in i duschen och önskar dig en riktigt skön dag :cool:
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
@Kenny601 @Grottan
Vet inte om det verkligen är så mycket fördomar.
Forum, som regel, verkar ligga på 70-80% män/20-30% kvinnor (vad alla definierar sig som är en annan fråga och jag är ”fräck nog” att dela in oss alla i snopp och snippa) - och alla forum verkar vara en potentiell ”datingsida” - därför får kvinnor mer uppmärksamhet, erbjudanden om hjälp etc.

Lasse Linderoth aka Ali Husseins ord ”Allt vi killar gör, det gör vi för att få tjejer i säng. Utan tjejer så hade Empire State Building varit tre våningar högt”… och jag vill hävda att det ligger en del sanning i det. Utan att känna mig fördomsfull.

Sorry om jag spånade ut helt ot :X3:
Ha en fortsatt trevlig fredag och kommande helg :love:
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
@Kenny601 @Grottan
Vet inte om det verkligen är så mycket fördomar.
Forum, som regel, verkar ligga på 70-80% män/20-30% kvinnor (vad alla definierar sig som är en annan fråga och jag är ”fräck nog” att dela in oss alla i snopp och snippa) - och alla forum verkar vara en potentiell ”datingsida” - därför får kvinnor mer uppmärksamhet, erbjudanden om hjälp etc.

Lasse Linderoth aka Ali Husseins ord ”Allt vi killar gör, det gör vi för att få tjejer i säng. Utan tjejer så hade Empire State Building varit tre våningar högt”… och jag vill hävda att det ligger en del sanning i det. Utan att känna mig fördomsfull.

Sorry om jag spånade ut helt ot :X3:
Ha en fortsatt trevlig fredag och kommande helg :love:
För att det inte ska bli några missförstånd eller övertolkningar så undrar jag vad det är som du inte anser vara fördomar av det som jag och @Kenny601 skrev!
Du skriver "som regel" men vad grundar du den regeln på?

Kanske är det så att vi ska sluta dela in oss i snippor och snoppar eftersom det inte har någon betydelse alls egentligen!

Man, kvinna, hetero, gay, HBTQ ... Jag struntar verkligen i vilket och att killar jobbar för att få tjejer i säng är fine by me så länge de respekterar mitt nej OM jag inte vill!

Har inte hört talas om Lasse Lindroth så jag sökte och det var ju en tragisk historia!
Jag har själv en tendens att spåra ur mellan varven så inga hard feelings här ;)

Kom med mig ;)

 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
För att det inte ska bli några missförstånd eller övertolkningar så undrar jag vad det är som du inte anser vara fördomar av det som jag och @Kenny601 skrev!
Du skriver "som regel" men vad grundar du den regeln på?

Kanske är det så att vi ska sluta dela in oss i snippor och snoppar eftersom det inte har någon betydelse alls egentligen!

Man, kvinna, hetero, gay, HBTQ ... Jag struntar verkligen i vilket och att killar jobbar för att få tjejer i säng är fine by me så länge de respekterar mitt nej OM jag inte vill!

Har inte hört talas om Lasse Lindroth så jag sökte och det var ju en tragisk historia!
Jag har själv en tendens att spåra ur mellan varven så inga hard feelings här ;)

Kom med mig ;)

Det jag inte tycker är fördomar, är det man ”ser med egna ögon” speciellt online. Bla just hur män beter sig mot andra män respektive kvinnor.
Hur sorgligt det än är :X3:

”Som regel” grundar jag på fakta gällande tex antal medlemmar i en grupp, community, forum vs antal medlemmar män/kvinnor. Detta kan man ofta finna själv eller ta reda på.

Jag kan bara hålla med, har inget personligt behov av att dela in oss. Är man schysst så är man det oavsett vad man har för kropp och knopp :love:

Ja, riktigt tragisk :cry: underbar komiker och person.
Tack!

Haha, yes ma’am det ska jag :love::p
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Det jag inte tycker är fördomar, är det man ”ser med egna ögon” speciellt online. Bla just hur män beter sig mot andra män respektive kvinnor.
Hur sorgligt det än är :X3:

”Som regel” grundar jag på fakta gällande tex antal medlemmar i en grupp, community, forum vs antal medlemmar män/kvinnor. Detta kan man ofta finna själv eller ta reda på.

Jag kan bara hålla med, har inget personligt behov av att dela in oss. Är man schysst så är man det oavsett vad man har för kropp och knopp :love:

Ja, riktigt tragisk :cry: underbar komiker och person.
Tack!

Haha, yes ma’am det ska jag :love::p
Ibland så har man inte hela sammanhanget för sig även om man sett allt med egna ögon!
Men även om jag försöker förstå så har jag noll förståelse för incels ...

Jag är inte med lem men ändå medlem i olika musikgrupper och där finns inte uppdelningen av kvinnor och män så det beror kanske på vilka grupper vi snackar om?
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Ibland så har man inte hela sammanhanget för sig även om man sett allt med egna ögon!
Men även om jag försöker förstå så har jag noll förståelse för incels ...

Jag är inte med lem men ändå medlem i olika musikgrupper och där finns inte uppdelningen av kvinnor och män så det beror kanske på vilka grupper vi snackar om?
Det handlar inte om att dela in kvinnor och män. Det handlar om att respektera den som skriver ett inlägg med en tydlig frågeställning.

Om en man skriver i "manlig onani" och undrar "Hur tycker du som man att det känns när man XXX på penis?" så kommer det inte ett enda svar från någon kvinna som tycker "Sluta med det där, skriv till mig så ska jag suga dig istället".

Skriver däremot en kvinna i "kvinnlig onani" en fråga i stil med "Känner du som kvinna skillnad i din vagina om man XXX?" då finns det inom en timme 10 svar från män som skriver "mmmm", "min mosters fasters brors kusin stönade högt när jag XXX" eller "ring mig så jag jag knulla dig i ställningar du inte trodde var möjligt".

Under åren har massor med kvinnor känt att man inte kan vara på forumet utan att spammas.

Det är anledningen till diskussionen. Vi vill ha mångfald, inte enfald! Det finns ingen uppdelning av vem som får svara på vad, men man ska ge XXX i att skriva en massa strunt så fort en kvinna uppenbarar sig här för att då tröttnar de.

De flesta "tjejer" som är kvar lite längre på forumet har även ett konto där de är män. Kan det vara för att få vara på forumet och läsa och skriva utan att spammas?
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Det handlar inte om att dela in kvinnor och män. Det handlar om att respektera den som skriver ett inlägg med en tydlig frågeställning.

Om en man skriver i "manlig onani" och undrar "Hur tycker du som man att det känns när man XXX på penis?" så kommer det inte ett enda svar från någon kvinna som tycker "Sluta med det där, skriv till mig så ska jag suga dig istället".

Skriver däremot en kvinna i "kvinnlig onani" en fråga i stil med "Känner du som kvinna skillnad i din vagina om man XXX?" då finns det inom en timme 10 svar från män som skriver "mmmm", "min mosters fasters brors kusin stönade högt när jag XXX" eller "ring mig så jag jag knulla dig i ställningar du inte trodde var möjligt".

Under åren har massor med kvinnor känt att man inte kan vara på forumet utan att spammas.

Det är anledningen till diskussionen. Vi vill ha mångfald, inte enfald! Det finns ingen uppdelning av vem som får svara på vad, men man ska ge XXX i att skriva en massa strunt så fort en kvinna uppenbarar sig här för att då tröttnar de.

De flesta "tjejer" som är kvar lite längre på forumet har även ett konto där de är män. Kan det vara för att få vara på forumet och läsa och skriva utan att spammas?
För det första så inser jag så klart att jag inte varit medlem här tillräckligt länge för att förstå hur det har varit!
För det andra så är det väl just indelningen mellan kvinnor och män vi snackar här? Eller?
För det tredje så har du en underbar förmåga att utrycka dig med ord och det är en ren fröjd att läsa det du skriver även om det är förmanande :love:

Men åter till tråden:
Jag kan ju se NU att det är rätt dött i "Kvinnlig onani" och det kanske beror på hur det har varit?

Nu i mina trådar har alla svarat respektfullt så det kanske har lönat sig att vara ordningsman? ;)

Forumet verka ju inte vara översållat av kvinnor och vilka som är förklädda till män struntar jag i egentligen, även om det är rätt sorgligt om det beror på att de inte känner sig respekterade som kvinnor!


Spam är aldrig kul oavsett vilket forum eller tråd vi snackar om och är oftast en orsak till att någon liten stackare behöver uppmärksamhet!
Men jag undrar också om det är samma sak som har skett när kvinnor startar trådar på andra ställen än just Kvinnlig onani? Är spammarna i farten då också på samma sätt?
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Ibland så har man inte hela sammanhanget för sig även om man sett allt med egna ögon!
Men även om jag försöker förstå så har jag noll förståelse för incels ...

Jag är inte med lem men ändå medlem i olika musikgrupper och där finns inte uppdelningen av kvinnor och män så det beror kanske på vilka grupper vi snackar om?
Vad jag menar är inte att man delas in, utan att där man har angivit ett kön, tex Facebook, så ser man antalet medlemmar i gruppen och även hur många som är av respektive kön (den enda anledningen till att jag tog upp det var för att påskina det jag sa - att män ofta är överrepresenterade även online vilket sällan är en fördel).

Incels ger jag inget för - och hoppas verkligen inte att jag uppfattas som en :X3:
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
För det första så inser jag så klart att jag inte varit medlem här tillräckligt länge för att förstå hur det har varit!
För det andra så är det väl just indelningen mellan kvinnor och män vi snackar här? Eller?
För det tredje så har du en underbar förmåga att utrycka dig med ord och det är en ren fröjd att läsa det du skriver även om det är förmanande :love:
Git:
Tack :) Du vet väl att hjärnan är den största erogena zonen?

Är spammarna i farten då också på samma sätt?
Ja, tyvärr är det så illa.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Ja, tyvärr är det så illa.

Då spelar det ju ingen roll om vi skriver i kvinnlig onani eller någon annanstans :unsure:


Men hittills har jag sluppit spammare så vi håller väl tummarna för en lika god fortsättning :cool:
Vem är "Git" ???
Blir förvånad hur citatet har hamnat här - men oj oj oj vad jag håller med! Hjärnan är på alla sätt den mest erogena zonen :p
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Nu var det väl ändå så att din tråd, som jag flyttade, handlade om annat än kvinnlig onani?
Jag får kanske ta mig en extra funderare innan jag startar en tråd då:unsure:


Dirty Talk som jag som kvinna tänder på! Hur kan det inte räknas som kvinnlig onani även jag förstår att frågan kan gälla även män!

Jag vill gärna veta så jag kan göra rätt i framtiden:cool:
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Vad jag menar är inte att man delas in, utan att där man har angivit ett kön, tex Facebook, så ser man antalet medlemmar i gruppen och även hur många som är av respektive kön (den enda anledningen till att jag tog upp det var för att påskina det jag sa - att män ofta är överrepresenterade även online vilket sällan är en fördel).

Incels ger jag inget för - och hoppas verkligen inte att jag uppfattas som en :X3:
Du har inte visat minsta lilla tecken på att vara en incel :love:


Det finns väl forskning på att det finns grupper som sprider fake news och är allmänt hatiska till sin natur, oftast består av en samling män som tidigare beskrevs som ledsna och ensamma men nu i grupp blir de hatiska ...
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Du har inte visat minsta lilla tecken på att vara en incel :love:


Det finns väl forskning på att det finns grupper som sprider fake news och är allmänt hatiska till sin natur, oftast består av en samling män som tidigare beskrevs som ledsna och ensamma men nu i grupp blir de hatiska ...
Tack! :love: vad skönt att höra.

Jo, arga, kränkta, ”män” finns det gott om.
Både ensamma och i grupp. Sorgligt men sant.
Känns inte som något jag skulle vilja forska på, man blir ju deppig bara av tanken (och det lilla man ser själv).

Nu ska jag slänga mig i duschen och bege mig i värmen. Skrubbar ryggen gör jag själv tydligen :p:ROFLMAO:
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Tack! :love: vad skönt att höra.

Jo, arga, kränkta, ”män” finns det gott om.
Både ensamma och i grupp. Sorgligt men sant.
Känns inte som något jag skulle vilja forska på, man blir ju deppig bara av tanken (och det lilla man ser själv).

Nu ska jag slänga mig i duschen och bege mig i värmen. Skrubbar ryggen gör jag själv tydligen :p:ROFLMAO:
Ja en duschborste med långt skaft är något som behövs när man får göra det själv :LOL:
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Måste säga att det är få forum som håller en så pass hög standard vad gäller hyfs som onanera.se utan att vara krampaktigt pk eller präglat av typisk svensk konflikträdsla. Närmast en otidsenlig upplevelse, faktiskt.
 
Last edited:
Toppen