Illaluktande snopp

henkepenke

Medlem
Kön
Man
Har kommit in i en period när kuken luktar extremt illa under förhuden, bakom ollonet. Det hjälper lixom inte att tvätta med tvål, lukten kommer tillbaka efter 10 minuter. Jävligt frustrerande!! Jag runkar 2-3 ggr dagligen som vanligt.

Nån som upplevt detta? Hur desfinicerar man kuken på bästa sätt? :)
 

webcambus

Medlem
Kön
Man
Kroppsodörer har en tendens att lukta utifrån vad vi stoppar i oss, dvs. vad vi äter eller om vi tar någon medicin.

Tar Du någon medicin?

Vad äter Du?

Har Du förändrat något när det gäller Dina matvanor?
 

henkepenke

Medlem
Kön
Man
Inga medeciner...samma kost som alltid..

Har märkt liknade problem efter knull med vissa tjejer, det skapar en fiskliknande odör under förhuden som sitter i flera dagar trots tvättt. Detta är dock första gången jag upplever det vid runk, blir lixom aldrig av med den..

kanske borde låta kuken vila några dagar..men det vill man ju inte!
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Va fan....... ska Du behöva tvätta kuken i sprit.....

Sprit som är så dyrt och gott....


:D Det är kuk också:cool:

Skämt åsido!

Till trådöppnaren!

Om du använder tvål och det luktar illa under förhuden skulle det kunna bero på svamp. Tvål är uttorkande och är inte alls bra att använda.

När du säger att du runkar ofta och använder tvål så skulle det kanske hjälpa om du oljade in kuken och slutade använda tvål???

Det finns feta rengöringkrämer som inte torkar ut huden. Mycket bättre än tvål!
 

SatyricoUppsala

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag känner igen grejen. Har nog att göra med att vissa bakterier trivs särskilt brra av någon anledning. Det kan också bero på att luktsinnet varierar. Med en stadig partner går det att klargöra, men vem fan klarar det? Inte jag!:D
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Hallå där!!
Du skyller väl inte på TJEJEN du har haft sex med?[}:)]
Nej jag tänkte väl det!

Lukten k a n bero på att du rubbat ph-värdet, din normala bakterieflora. K a n bero på svamp.
K a n bero på urinvägsinfektion..
Tycker du ska köpa en parfymfri tvål med neutralt PHvärde, tvätta som vanligt och vänta ut det.
Blir det inte bättre kan du ringa vårdcentralen och be någon titta på dig!
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Byt tvålen till Lactacyd, speciellt gjord för "underlivsrengöring" ett bra ph-värde som någon här skrev, har själv använt denna hela mitt vuxna liv på hela kroppen vid dusch och bad, hittade den när jag luktade skunk i puberteten, sen dess är jag fast för den vågar inte byta :)
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Har kommit in i en period när kuken luktar extremt illa under förhuden, bakom ollonet. Det hjälper lixom inte att tvätta med tvål, lukten kommer tillbaka efter 10 minuter. Jävligt frustrerande!! Jag runkar 2-3 ggr dagligen som vanligt.

Nån som upplevt detta? Hur desfinicerar man kuken på bästa sätt? :)

Varför kan du inte uppsäka din läkare och få en riktig behandling istället. Han kan säkert ge dig en bra förklaring på ditt problem.

:):p:)
 

placebo

Medlem
Kön
Man
först och främst så tycker jag att du ska åka till apoteket och köpa en speciell underlivstvål, och tvåtta med den ca en gång om dagen.
om detta inte hjälpen inom loppet av (vi säger) en vecka, så bör du uppsöak läkare. men jag tror, som det redan har nämnts i tråden, att det kan bero på svamp eller rubbat ph-värde.
 
Toppen