Inför Halloween kanske?

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Ja, det är ofta mycket låg temperatur på tvättanvisningen på trosor också! Helt vansinnigt!

HotHips, de som finns på bilden i början av tråden, har tvättanvisning på 40 grader, i lägsta laget för underkläder. Har tvättat mina i 60 grader, det funkar. Har dock hudfärgade och de har blivit lite blekta. Vilket inte gör så mycket, har den färgen av anledning att de inte ska synas igenom under ljusa sommarbyxor, så det spelar mindre roll om de blir blekta. Får väl sluta köra dem med vittvätt kanske, ha tvättmedel utan blekmedel.

Man ska inte använda sköljmedel till detta material dock, viktigt att påpeka!! Sköljmedlet täppet till och trosan andas inte längre. Det är ju inte bomull utan polyamid och elastan som tydligen ska andas, men bara om de tvättas utan sköljmedel. Som så mycket andra kläder just nu, har nästan slutat med sköljmedel.

jahopp, så kom vi in på tvättråd också...:)
 

Nike

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan


Vad tror du jag sitter i för trosor nu då???;) Dock ej med spöket på...

Hmm... Inte spöktrosorna? Tror du sitter i ett par liknande, i svart kulör.
Ja, där har du min gissning. Nu vill jag ju veta hur det egentligen ligger till ;)
 
Kön
Man
Jag tror de flesta män uppskattar att kvinnor har snygga underkläder. Jag gör det i alla fall och då spelar det ingen roll om trosorna stannar på länge eller åker av i ett huj. Och som du skriver är det viktigt hur man själv mår.

Minns några scener i filmer där trosor nästan slits av och går sönder. Äsch, nu minns jag bara en film och det är "Farlig förbindelse" med Glenn Close och Michael Douglas. De är kåta och knullar i köket. Michael Douglas nästan sliter av trosorna. Han hinner nog inte ens se vad det är för färg på trosorna....

Minns att min mamma också pratade om att vara hel och ren. Och det gällde speciellt kalsonger. Det verkar vara något som alla mammor går och tänker på. När jag växte upp så hade vi det ganska knapert ekonomiskt. Min mamma lagade alla kläder och även kalsonger. På den tiden var det inte lika viktigt att kalsonger var snygga och moderiktiga utan vad då? Jo man skulle vara "hel och ren".

Det måste ju vara viktigare att underkläderna är framförallt rena men också hela än att det är nya och av senaste snittet.



[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan

Ja, det är ofta mycket låg temperatur på tvättanvisningen på trosor också! Helt vansinnigt!

HotHips, de som finns på bilden i början av tråden, har tvättanvisning på 40 grader, i lägsta laget för underkläder. Har tvättat mina i 60 grader, det funkar.

Man ska inte använda sköljmedel till detta material dock, viktigt att påpeka!! Sköljmedlet täppet till och trosan andas inte längre. Det är ju inte bomull utan polyamid och elastan som tydligen ska andas, men bara om de tvättas utan sköljmedel

Ja 40 grader är för lågt. Jag har för mig att bakterier dör vid ungefär 60 grader. Då är det löjligt att rekommendera 30 eller 40 grader. Men tillverkarna garderar sig säkert för att slippa klagomål.

Då lärde jag mig något nytt angående sköljmedel och konstmaterial. Men jag använder inte heller sköljmedel. Det enda som jag tycker blir bättre med sköljmedel är handdukar som annars lätt bllir som stela skynken.

Apropå handdukar så ska de också tvättas i minst 60 grader, annars kan bakterier och svamp frodas. Något att tänka på om man t ex har problem med svamp i underlivet eller ljumskarna.


[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

dundee__

Ny medlem
Kön
Man
Hej rödluvan, kul initiativ. Detta kommer säkert din pojkvän älska dig för. Vad sägs om att skaffa demdär trosorna och lägga upp en bild på dig i dem? Såg din bild i en annan tråd och du har en mycket slickbar fitta....
 

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Intressant tråd, det här! För det första; trosorna och kalsongerna är skitsnygga. Coolt med det lilla självlysannde spöket på. Modellen är ju suveränt bra och är min favorit. Vackra/snygga underkläder tror jag är något som uppskattas av de flesta, både de som bär dom och de som får njuta av dom. Sedan är det ju så att man utstrålar lite av den känslan man får när man känner sej fin under. Jag tycker att urtvättade, tråkiga underkläder är direkt avtändande!

Vad det gäller tvättråd och underkläder så är det ingen tvekan. Dom blir inte rena förrän vid 60 grader. Många av "dyrgriparna" i garderoben är märkta med 30 grader, men dom används inte på samma vis som vardagsunderkläderna. Ofta är dom fegt märkta och det står 40 grader. Dock brukar dom hålla för tvätt i 60.

Sköljmedel luckrar upp och bryter ner den elastiska fibern i underkläderna och gör att dom blir formlösa och trista, så hoppa över det.

Det här med tvättmedel också...... Använd vittvättmedel till vita underkläder, aldrig annars! Det gör stor skillnad, testa om du inte gjort det tidigare....

Glöm inte bort att njuta av härliga underkläder. Överraska din älskling med en liten fredagspresent nästa vecka!!!
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
heimat:

Du får väl leta lite...;) Bilden liggen i tråden "Varfär känns det pinsamt??" av någon outgrundlig anledning.


Tilda:

Roligt att du också gillar dessa trosor. Jag var väldigt tveksam till dem när jag köpte det första paret, tänkte att de kommer aldrig att sitta på plats. Men det gör de ju!

Snart dags att ta fram Halloween trosorna dessutom!:)

Och självklart ska man njuta av härliga underkläder. Även om ingen annan ser dem, just den dagen i alla fall, så vet man ju själv. Det är definitivt skönt för en själv att ha på sig snygga/sexiga underkläder, tycker jag!
 
Toppen