Irriterad och sprucken förhud

Anonym_pojke

Ny medlem
Kön
Man
För ungefär två år sedan upplevde jag en kliande och svidande känsla runt ollonet och förhuden och när jag kollade efter vad det var så var hela toppen av min penis illröd.
Jag sökte runt på nätet och fick reda på att detta bara var en del av puberteten och det var något som alla killar gick igenom under mognaden.
Jag bestämde mig för att vänta och se ifall den irriterande känslan skulle försvinna. Dagarna gick och det försvann mer och mer och tillslut så var det nästan helt borta.
Men ungefär en månad senare upptäckte jag hur min förhud började spricka lite smått längst ut på min förhud (ungefär som när dina läppar spricker när dom är torra) och tillslut så gjorde det så ont pga sprickorna att jag inte kunde få fram mitt ollon riktigt.
Och nu, två år senare har jag fortfarande samma problem. Nu är det bara så att hela toppen av min förhud är helt snustorr (hjälper inte att fukta) och spricker väldigt enkelt vid beröring, så ibland har jag sånna problem med att få fram ollonet vid toalettbesök att jag är tvungen att sitta ner. Samma sak inträffar när jag onanerar, i vissa fall får jag inte fram ollonet ur förhuden bara för att den där "torkade ringen" längst ut på förhuden är för liten så mitt ollon kommer inte riktigt igenom. Så ibland så får jag helt enkelt bara dra i förhuden utan att få fram mitt ollon tills jag kommer.
Jag har valt att inte gå till några läkare då jag väntat i förhoppningar om att det ska försvinna.
Jag är rädd att detta kommer påverka mitt framtida sexliv då jag är livrädd att min förhud verkligen kommer att gå sönder ifall jag ens försöker ha sex.

Detta är mitt rop på hjälp, hur gör jag för att "läka" min skadade penis?

MVH
Orolig
 
Toppen