Kärlek/Ålder

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Vet inte från vilket håll jag ska starta. Får se om det blir bra...
Jag är 19 o bor hemma, har inte haft någon större tanke på att förflytta mig än, förutom om jag kommer in på högskola.
Farsan har vart singel ett tag nu, men har helt plötsligt börjat träffa/ kanske dejta en gammal kompis till honom.
Om det är så att de dejtar så vet jag inte vem som skulle vilja flytta vart.
För hon som farsan träffar har en dotter som går i högstadiet där de bor. jag går sista året i gymnasiet där.
Hennes dotter är 14 år och är ganska så kär i mig. Det är här problemet kommer.
Jag är 19 och hon är 14. Det är ju absolut inget fel på åldersskillnaden, men det är ju enligt lag olagligt att vara ihopp med någon som är minderårig om man är över 18.
Det skulle ju inte göra saken bättre om farsan och hans dejt skulle flytta ihopp. Då skulle man kunna säga att vi blir halvsyskon.
Jag vet int evad jag ska göra. Jag är förvirrad.
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Vet inte från vilket håll jag ska starta. Får se om det blir bra...
Jag är 19 o bor hemma, har inte haft någon större tanke på att förflytta mig än, förutom om jag kommer in på högskola.
Farsan har vart singel ett tag nu, men har helt plötsligt börjat träffa/ kanske dejta en gammal kompis till honom.
Om det är så att de dejtar så vet jag inte vem som skulle vilja flytta vart.
För hon som farsan träffar har en dotter som går i högstadiet där de bor. jag går sista året i gymnasiet där.
Hennes dotter är 14 år och är ganska så kär i mig. Det är här problemet kommer.
Jag är 19 och hon är 14. Det är ju absolut inget fel på åldersskillnaden, men det är ju enligt lag olagligt att vara ihopp med någon som är minderårig om man är över 18.
Det skulle ju inte göra saken bättre om farsan och hans dejt skulle flytta ihopp. Då skulle man kunna säga att vi blir halvsyskon.
Jag vet int evad jag ska göra. Jag är förvirrad.

Jag skulle nog säga, "vidga dina vyer". Det finns massor av andra tjejer att bli kär i, och det låter på dig som att hon är mer kär i dig än vad du är i henne. Jag förstår att du blir smickrad av att hon blivit kär i dig, men hon är i en mycket känslig ålder. En tjej i hennes ålder kan bli kär i en kille ena veckan och vara helförälskad i en annan veckan därpå. En av mina första förälskelser var en tjej i kvarteret och jag var helt besatt av henne. Jag trodde ett tag att vi skulle gifta oss och skaffa barn men morsan sa till mig att ungdomsförälskelser går över, j...ar vad jag hatade morsan då, men oj vad rätt hon hade just då.
Det är väl ok att experimentera då det gäller sina egna känslor men när man blandar in yngre personer som kanske inte har samma mognad bör man nog vara försiktig.
Hoppas att jag inte rört till det mer än rett ut förvirringen.
Lycka till!
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Vet inte från vilket håll jag ska starta. Får se om det blir bra...
Jag är 19 o bor hemma, har inte haft någon större tanke på att förflytta mig än, förutom om jag kommer in på högskola.
Farsan har vart singel ett tag nu, men har helt plötsligt börjat träffa/ kanske dejta en gammal kompis till honom.
Om det är så att de dejtar så vet jag inte vem som skulle vilja flytta vart.
För hon som farsan träffar har en dotter som går i högstadiet där de bor. jag går sista året i gymnasiet där.
Hennes dotter är 14 år och är ganska så kär i mig. Det är här problemet kommer.
Jag är 19 och hon är 14. Det är ju absolut inget fel på åldersskillnaden, men det är ju enligt lag olagligt att vara ihopp med någon som är minderårig om man är över 18.
Det skulle ju inte göra saken bättre om farsan och hans dejt skulle flytta ihopp. Då skulle man kunna säga att vi blir halvsyskon.
Jag vet int evad jag ska göra. Jag är förvirrad.

Hmm... Du säger bara att hon är kär i dig, inte att du är kär i henne? Är du det? :sleep:
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
om din farsa & hans nya kvinna skulle flytta ihop, så blir du & hennes dotter styvsyskon. Inte halvsyskon.
Med tanke på hennes ålder & att du inte nämner nåt om dina känslor inför henne, så är det väl bara att avvkta.
En aning komplicerat skulle det ju kunna bli, inför vänner/släkt, men det finns egentligen inget som hindrar att du & din pappas nya kvinnas dotter blir ett par.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
hålla dig borta!
hon r fjorton du r nittion
hon r en ung kvinna som utforskar livet, det r en sak om ni inte hade levt under samma tak

det finns säkert en massa läckra kvinnor i din egen ålder som du kan ha
skoj lr /& förhållande med

tänk sj om ni börjar strula hemma, du lr hon tar hem andra....
håll fingrarna borta!
 

GreatDane

Ny medlem
Kön
Man
Både du och hon har massor kvar att lära här i livet, skulle ni börja strula nu och sedan kommer underfund med att ni inte passar ihop kan det bli skitjobbigt för er båda, och som Doc säjer, börjar ta hem andra blir STORA problem. En sak är säker även om ni inleder ett förhållande, det kommer inte att hålla, statistik, om det fanns en sån i ämnet, skulle visa att "kärlek" i den åldern i 99,9 % inte varar särskild länge. En snabb analys av ditt inlägg visar att hon är kanske kär i dig och du är skitkåt på henne, och det är stor skillnad. Men vem är jag att döma andra, följ dit förnuft och låt inte picken styra ditt liv. Men spara åtminstone tjejen tills hon är trosmyndig.
Se tiden an, är det samma känslor om ett år, och du inte hittar nåt annat att knulla, får du väl ta en ny funderare.
 

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Jag tycker själv att det är lite fel att vara ihopp med någon som inte är trosmyndig och jag håller mig till vad GreatDane skrev.
Det är den där nere som talar och inte min hjärna som helst borde föra talandet...
Men är det en liten del av hjärnan som styr så finns det tid att vänta.
 
Toppen