kärlek

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Sitter och funderar på kärlek..passion..

finns kärlek vid första ögonkastet? har NI upplevt det

håller ett passionerat förhållade i längden??vad tycker ni eller vet
 

Knoppen

Medlem
Kön
Kvinna
Jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Men den kärleken går inte att blanda ihop med att älska någon på djupet.

Jag har blivit tokkär och helt uppslukad av en annan. Men alltför stor passion kan tära sönder en i längden om det inte finns något annat att bygga förhållandet på.

Svårt att välja, vill helst ha både passion och kärlek:oops:
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Sitter och funderar på kärlek..passion..

finns kärlek vid första ögonkastet? har NI upplevt det

håller ett passionerat förhållade i längden??vad tycker ni eller vet

Det är kanske "förälskelse" vid första ögonkastet? Tycker kärlek är ett så mycket starkare ord och det kräver mer tid att "odla"?
Ligger man på samma nivå, så kan det väl hålla livet ut? Det gäller ju att ge och ta och bjuda på sig! ;)
 

Superkingen

Medlem
Kön
Man
Kärlek vid första ögonkastet är nog väldigt vanligt :)
Däremot ömsesidig kärlek vid första ö-t tror jag är sällsynt :(
Passionen finns nog där från den ena parten ofta.
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Kärlek och attraktion är inte samma sak...

Attraherad av någon vid första ögonkastet köper jag, men inte kärlek! :cool: :love:
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Kärlek och attraktion är inte samma sak...

Attraherad av någon vid första ögonkastet köper jag, men inte kärlek! :cool: :love:

Håller med fullständigt - det ska oerhört mycket till innan jag säger att jag älskar - eller ens är kär i någon - men attraherad kan jag bli av många och med bara en enda blick...
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Nej! Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet. Däremot tror jag på passionerad förälskelse som kan flamma upp hastigt och släckas lika fort...
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Sitter och funderar på kärlek..passion..

finns kärlek vid första ögonkastet? har NI upplevt det

håller ett passionerat förhållade i längden??vad tycker ni eller vet

Kärlek vid första ögonkastet? Nja, kanske? Då jag träffade min sambo blev jag omedelbart tokförtjust i henne. Det sa pang, och sen blev det bara bättre ju mer kontakt vi hade.

Passion? Det hade vi mängder av de första åren. Om det håller i längden? Det beror väl på vad man menar. För vår del höll det i nio år, men sen tog det slut.

Så jag måste väl ändå säga att jag tror på kärlek vid första ögonkastet, men jag har insett att kärlek och passion inte räcker för att det ska hålla i längden. Det finns annat som måste vara på plats också.
 
Toppen