Könshår

ernest

Medlem
Kön
Man
Inte kommer jag ihåg det men jag vet att jag fick det ganska sent, kanske var jag 13 år. Numera rakar jag bort det.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag tror jag var 12, och jag har också bara en del hår kvar. Ett lent skaft och lite hår, rakad pung såklart... [^]
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
12, först i klassen, det var pinsamt i duschen efter gympan, men snart hade ytterligare ett par killar det också. Numera rakar jag pungen och ansar upptill.
 

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
Fick det när jag var 11 år, kommer ihåg att jag brukade klippa bort det eftersom det var pinsamt som bara den...! Kommer oxå ihåg att det tisslades och tasslades blad tjejerna att Sara B. var den första som fått hår på musen och att jag var den bland killarna...! Då växte man lite...! ;)
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Minns att jag bara några dagar efter att jag rakat mig första gången och var 16 höll på att klia ihjäl mig på alla röda prickar. Drog in på toa för och svalka ner lite med lotion men glömde stänga dörren varpå mor min såg mig med lotionflaskan in action. Vände mig blixtsnabbt men blev ett herrans liv om att jag rakade mig. Hon försökte med alla argument för att inte raka sig. Well, she failed... :p
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Föräldrar brukar kunna misslyckas :p
Pappa min är emot att man ska raka sig alls vid, vad han kallar, för tidig ålder. Jag tror han argumenterade med mig om att jag inte skulle raka mig under armarna eller benen eller nånstans för den delen enda tills jag blev 19. :p
Självklart lyssnade jag inte på honom, utan rakade mig från det att jag fick hår under armarna och benen och framåt :p
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Minns att jag bara några dagar efter att jag rakat mig första gången och var 16 höll på att klia ihjäl mig på alla röda prickar. Drog in på toa för och svalka ner lite med lotion men glömde stänga dörren varpå mor min såg mig med lotionflaskan in action. Vände mig blixtsnabbt men blev ett herrans liv om att jag rakade mig. Hon försökte med alla argument för att inte raka sig. Well, she failed... :p

Hehe... det bästa med att bli vuxen är ju just att man får göra som man vill ;)
 

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
Minns att jag bara några dagar efter att jag rakat mig första gången och var 16 höll på att klia ihjäl mig på alla röda prickar. Drog in på toa för och svalka ner lite med lotion men glömde stänga dörren varpå mor min såg mig med lotionflaskan in action. Vände mig blixtsnabbt men blev ett herrans liv om att jag rakade mig. Hon försökte med alla argument för att inte raka sig. Well, she failed... :p

Hehe... det bästa med att bli vuxen är ju just att man får göra som man vill ;)

Tror jag har berättat det i en annan tråd, men jag tar det här med...!

En kompis var klassföreståndare på en ganska liten skola och de var två lärare som höll i mellanstadiet. Den andra av dem var en tjej i samma ålder som min kompis och hon kom en dag rusande till honom och var chockad...! Hon hade hållt i gympan för barnen i klasserna 4-6 och efteråt hade ett par av de äldre tjejerna börjat raka sig i duschen! De var alltså 11-12 år gamla!
Hon kallade dem till sig efteråt och de fick bestämda order att inte göra det efter gympan, då tittar de på henne och säger "Men det är ju ohygieniskt att inte raka sig! Varför gör inte du det??" (Hon hade tydligen delat dusch med eleverna.)

Här kan man snacka om att börja tidigt! :D
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nja, inte direkt. Jag var nog 12år första gången jag provade raka mig. Iofs bara provade, blev ingen vana av det. Sen var det väl först i gymnasiet det blev en liten vana. :)
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Tror jag har berättat det i en annan tråd, men jag tar det här med...!

En kompis var klassföreståndare på en ganska liten skola och de var två lärare som höll i mellanstadiet. Den andra av dem var en tjej i samma ålder som min kompis och hon kom en dag rusande till honom och var chockad...! Hon hade hållt i gympan för barnen i klasserna 4-6 och efteråt hade ett par av de äldre tjejerna börjat raka sig i duschen! De var alltså 11-12 år gamla!
Hon kallade dem till sig efteråt och de fick bestämda order att inte göra det efter gympan, då tittar de på henne och säger "Men det är ju ohygieniskt att inte raka sig! Varför gör inte du det??" (Hon hade tydligen delat dusch med eleverna.)

Här kan man snacka om att börja tidigt! :D

Haha :) Alltid lika kul är eleverna sätter en på pottkanten. (Är också lärare och man får höra en del kul saker)
 

LindaEP

Välbekant medlem
Jag var 12. Jag hade redan då ganska tunt och blont hår där nere så i början syntes det inte så mycket. Var lite avundsjuk på de tjejer som var mörkhåriga för det var lite status att ha hår på musen i min skola. Numera vaxas fifi regelbundet.
 

bengt nilsson

Välbekant medlem
Kön
Man
har fått för mej att det kliar som fan efter ett tag som nyrakad.
vad gör man då?
bara härda ut?
hur fort växer det ut?
som skägg i ansiktet eller fortare?
 
Toppen