Könsord som svordomar.

Cunnilingu

Medlem
Kön
Man
[:(!] Vad tycker ni om det här att man använder könsord som svordomar och förolämpningar:sleep:
För mig är ord som fitta,knulla,kuk, o.s.v vackra ord som får fantasin att flöda:p
Det är ord som jag ALDRIG! Använder som en svordom:)
 
G

Guest

Gäst
[:(!] Vad tycker ni om det här att man använder könsord som svordomar och förolämpningar:sleep:
För mig är ord som fitta,knulla,kuk, o.s.v vackra ord som får fantasin att flöda:p
Det är ord som jag ALDRIG! Använder som en svordom:)

Fitta och kuk är perfekta svordomar men jag använder kuk betydligt oftare som svordom.
 

Stockholmarn

Medlem
Ålder
35
Kön
Man
säger en tjej någon av dom "svordommarna" blir man ju lite kåt men annars har jag ingenting emot det. använder aldrig heller könsord som svordommar, drar till sig för mycket uppmärksamhet:oops:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag gillar inte "fitta" eller "kuk" som svordomar. Det beror på att "fitta" oftast används som en nedsättande svordom medan "kuken" är det lite mer stake i:)
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Helt klar fins det svordommar som får en att framstå betydligt mer intelligent än kuk och fitta.
Tycker man kan spara de orden till det som de är ämnade för...
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Erkänt, så använder jag orden "kuken" eller fitta [eller "fätta" på göteborgska].
När jag använder dem så har jag ärligt talat ingen tanke på själva organen.
Jag försöker minska ner på dem. Det är definitivt en ovana.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Att som man använda ordet "fitta" som nedsättande svordom tycker jag är märkligt..jag menar fitta är ju något som är eftertraktat av väldigt många män?

Själv använder jag väldigt sällan något av orden i något sammanhang som helst utanför sängen....
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Att som man använda ordet "fitta" som nedsättande svordom tycker jag är märkligt..jag menar fitta är ju något som är eftertraktat av väldigt många män?

Helt rätt... märkligt är ordet. Fittor är helt underbara, det vet alla. Ta tillbaks det ordet som det sköna, härliga den är på riktigt. Tänker man efter så är det så himla mycket kul, glädje, kåthet och liv som kommer därifrån. Bättre finns ju inte.. ska väl vara kuken då, dom arbetar ju rätt bra ihop.. ;) Tror det betyder något i stil med "våt ängsmark" på gammal finska eller hur det nu var? mmmm, doften, smaken, bästa som finns :p
 
Toppen