Kastrerad / Orgasm möjllig?

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Jag har funderat på en sak. En del män väljer ju att kastrera sig och en del kvinnor tar bort sina äggstockar eller nåt för att dom inte vill ha barn:)
MEN, om en man kastrerar sig. Kan han då få orgasm?
Om orgasm är möjligt. Är den fortfarande lika stark eller är den svagare efter kastrering?
Orgasmen är ju till för att pumpa ut spermierna.
Om någon vet...
 

Knacke

Medlem
Kön
Man
Inte Kastrering menar du väl? Sterilisering...

Det blir väl sädesvätska utan säd/spermier ändå..? Om jag inte har glömt bort allt för mycket biologi... :sleep:
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
hmm ja du...man klipper inte av snoppen..hihi (skojade bara)

som knacke skrev..sterilisering-sädesvätska utan spermier.
Men kan njuta som tidigare.
För vissa män minskar dock vätskan mycket.men känslan detsamma.
 

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
ja, jag blandade ihop det lite...
Men då vet jag. Det är ju inget jag kommer göra:cool:. Men undrade då en del väljer att göra det.
 

willpower

Medlem
Ålder
52
Kön
Man
För att reda ut begreppen: en sterilisering innebär att man gör ett minimalt ingrepp för att hindra äggcellen och sädescellen att mötas. Hos kvinnan snörs äggledarna av och om ingreppet utförs på en man snörs sädesledarna av. Såväl kvinnan som mannen märker i stort sett ingenting när ingreppet läkt - kvinnan får mens som vanligt och mannen utlösning som vanligt. Skillnaden är att ägget saknas respektive att själva spermierna saknas i satsen.

En kastrering innebär att könskörtlarna (äggstockar hos kvinnan och testiklar hos mannen) tas bort kirurgiskt (eller "stoppas" med läkemedel vid kemisk kastrering). Då blir man infertil, dvs oförmögen att få barn, och man tappar samtidigt all sexlust på en gång eftersom könshormonerna försvinner helt.

Det är därför man kastrerar katter (både honor och hanar) så att de ska tappa parningslusten, i stället för att de bara blir sterila som vid en sterilisering. Och inte vid något ingrepp skär man bort penisen, Skeda... ;)

Hoppas det blev lite klarare nu!
 

Shelley

Ny medlem
Kön
Man
Precis. Men förr kunde kastrering innebära att man blev helt...ehhrm..avsnoppad:

"In ancient times, castration often involved the total removal of all the male genitalia. " skriver Wikipedia.

Jag undrar just om kastratsångarna/eunuckerna var snopplösa. Någon som vet? :)
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
simmande sjöman till sjömän på stranden:
GRABBAR, GRABBAR , det finns haj i vattnet..
(som om avlägsnandet skulle inverka sååå direkt på rösten)
Bara en liten gammal historia som dök upp i huvudet..[^]
 

willpower

Medlem
Ålder
52
Kön
Man
simmande sjöman till sjömän på stranden:
GRABBAR, GRABBAR , det finns haj i vattnet..
(som om avlägsnandet skulle inverka sååå direkt på rösten)
Bara en liten gammal historia som dök upp i huvudet..[^]

Det är en gammal goding, helt klart! :) Dessvärre är det en skröna att rösten blir ljus när en man kastreras (inte stereliseras - då händer ju inenting förutom oförmågan att få barn, se ovan). Rösten hos flickor och pojkar är ljus före puberteten och när pojkarna passerat målbrottet är stämbanden permanent förändrade. ;)

Anekdot: Om man däremot kastrerar pojken INNAN målbrottet kommer han aldrig att nå puberteten och behåller sin pojkaktiga röst resten av livet. Det var så man gjorde kastratsångare förr i tiden. :cool:
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Det är därför man kastrerar katter (både honor och hanar) så att de ska tappa parningslusten, i stället för att de bara blir sterila som vid en sterilisering. Och inte vid något ingrepp skär man bort penisen, Skeda... ;)

Hoppas det blev lite klarare nu![/quote]

Halllå....jag VET..ler

någon frågande varför man gör det, steriliseras.

Om man fått dom barnen man vill ha så varför inte,kvinnan slipper ta hormoner,ingen kondom att böka med.m.m
ingreppet för en man tar ju ca,15 min. han kan GÅ där ifrån.lite öm kanske.
måste lämna sperma prov 3 gånger..men vem gillar inte att runka hihi.
kvinnor är det mer avanserat..måste ligga kvar på sjukhuset..större ingrepp.

helt klart en kanon bra grej..OM man inte vill hafler barn.
 
Toppen