Killar players tjejer slampor

  • Thread starter Mr_omskuren -LÅST-
  • Startdatum
M

Mr_omskuren -LÅST-

Gäst
Varför är det så?
En kille kan ligga med dussintals tjejer och bli kallad för player/kung etc.

En tjej som ligger med lika många kallas för slampa?
 

Dra_Q_La

Medlem
Kön
Man
Det är antagligen relaterat till att kvinnors oskuld före giftemål varit avgörande genom historien medan mäns svendom aldrig varit lika betydelsefull. Det är ett ägandetecken; mannen tar oskulden, bara mannen får ha sex med hustrun, etc. Ergo, kvinnor med många partners är lösaktiga och dåliga. De är diskvalificerade för äktenskap och "seriösa" relationer enligt det gamla synsättet (som vissa vidmakthåller). Mäns sexliv har aldrig haft samma betydelse, är möjligtvis ett mått på virilitet. Själv föredrar jag kvinns med lite "skinn på näsan". De brukar vara mer spännande att knulla med, och mina tre senaste flickvänner har varit äldre än mig (och åtminstone två har haft betydligt fler partners).
 
M

Mr_omskuren -LÅST-

Gäst
Det som förvånar mig är att även tjejer tycker så om andra tjejer!
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Har väl med konkurrens att göra. Om andra tjejer omtalas som slampor blir killarna (eventuellt) mindre intresserade av dem och desto större chans för de andra?
 
Kön
Man
Originally posted by tuvalu

Har väl med konkurrens att göra. Om andra tjejer omtalas om slampor blir killarna (eventuellt) mindre intresserade av dem och desto större chans för de andra?

Eller så reagerar killarna precis tvärt om... Aha en slampa, henne kan "även" jag alltid få sätta på...
 

Dra_Q_La

Medlem
Kön
Man
Har väl med konkurrens att göra. Om andra tjejer omtalas om slampor blir killarna (eventuellt) mindre intresserade av dem och desto större chans för de andra?

Skulle kunna vara. Men folk har också en otrolig tradition av att "köpa in sig" på andras fördomar om dem själva. Det gick garanterat att hitta några svarta som var för slaveri därför att de trodde på alla bisarra idéer de vita propagerade om dem, och på samma sätt har det funnits kvinnor som trott på alla helt SJUKA saker män har sagt om dem. (Som att kvinnors reproduktionsförmåga skadas om de läser för mycket böcker, t ex.) Att man själv tillhör en grupp betyder inte att man är imun mot alla fördomar om den gruppen. (Gäller f ö många män också, som verkligen tror att de i grund och botten är sådana as som attackfeministerna utmålar dem som.)
 
Kön
Man
För att svara den ursprungliga frågan;

Även om det finns en attityd till det du skriver så upplever jag som tjej att även killen får ett dåligt rykte om han sätter på för många tjejer!

Även om han hyllas som kung bland sina kompisar så passar många tjejer sig för att komma i denna bocks närhet. Vem vill bli utnyttjad?
 
M

Mr_omskuren -LÅST-

Gäst
Där ser man!

Men egentligen är det synd att inte bägge könen kan uppleva sin sexualitet fullt ut utan att kallas för den ena och den andra. Tjejer som killar ser ner på tjejer som har haft för många. Man får hoppas på att detta avtar med tiden, men knappast nåt jag tror på.

Bra skriver föresten frögen höger o Dra Q L
 

Dra_Q_La

Medlem
Kön
Man
Tack, det var en bra fråga. Och jag tror att det redan har förändrats en hel del. Visst finns det många män som inte alls resonerar på det sättet?
 

shadow

Medlem
Kön
Man
Har några tjejkompisar som blev så less på att bli kallad slampor i "negativt" sammanhang bara därför att de är lite mer frispråkiga än andra när det gäller just sex. De bestämde sig för att försöka neutralisera uttrycket. Så nu när någon säger "slampa", så nickar de bara och håller med..eller säger något i stil med "japp, och stolt slampa är jag också". Brukar få en väldigt avväpnande effekt. Menar om man försöker förolämpa någon, och så håller den personen med....frustrerande! :p
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Är det bara jag som inte alls märkt detta i min umgängeskrets? Inga vänliga gliringar alls till de killar som inte kan hålla snabeln i styr...

Vad gäller att kalla tjejer för slampor å andra sidan så är det ganska så tabu, det är helt enkelt inte ok att tala illa om tjejer ens om det är befogat.

Så även om alla fortfarande säger att killar blir kungar och tjejer slampor, så stämmer det inte alls med hur jag upplever verkligheten. Snarare tvärt om. Så antingen lever jag i en skyddad värld, eller så har våra "fördommar" inte hunnits uppdaterats till verkligheten ännu.
 
Kön
Man
Originally posted by shadow

Har några tjejkompisar som blev så less på att bli kallad slampor i "negativt" sammanhang bara därför att de är lite mer frispråkiga än andra när det gäller just sex. De bestämde sig för att försöka neutralisera uttrycket. Så nu när någon säger "slampa", så nickar de bara och håller med..eller säger något i stil med "japp, och stolt slampa är jag också". Brukar få en väldigt avväpnande effekt. Menar om man försöker förolämpa någon, och så håller den personen med....frustrerande! :p

Precis så ska man göra! Vi gjorde likadant ett tag och var några kompisar som kallade varandra både hora och slampa just för att jävlas med folk. Vi kompisar emellan visste ju att vi inte menade illa. Synd att man som tjej som umgås med killar lätt får stämplen utan att ha knullat med en enda av killarna...

Men många gånger så når ju inte beteckning på människan fram till den som omtalas. Dvs andra snackar om tjejen eller killen utan att de vet om det. Det är nog inte många som fått höra att de är en hora/slampa/bock även om de har den stämpeln på sig i umgängeskretsen...
 
Toppen