Killar runkar. Tjejer gör vad?

Sexadept

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Som vanligt är det enklare för killar att uttrycka sig med ett mindre kliniskt ord än att "onanera" - vi runkar. Men vad gör tjejer? En tjejkompis till mig kom på ordet "fittra". Det tycker jag var lite gulligt. Vad kallar ni det för?
 

mysman

Medlem
Kön
Man
jag tycker 'pulla' låter som att fingrarna är innuti fittan medans 'smeka' innebär att de är utanför.

efterlyser gärna ett ord som skulle kunna vara både och eller antingen eller... onanera finns ju förstås
 

Sexadept

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
jag tycker 'pulla' låter som att fingrarna är innuti fittan medans 'smeka' innebär att de är utanför.

efterlyser gärna ett ord som skulle kunna vara både och eller antingen eller... onanera finns ju förstås
Fittra funkar väl fint! Betyder för mig samma sak som onanera, fast lite roligare, och ett klart och tydligt ord som handlar om kvinnlig onani.
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
jag tycker 'pulla' låter som att fingrarna är innuti fittan medans 'smeka' innebär att de är utanför.

efterlyser gärna ett ord som skulle kunna vara både och eller antingen eller... onanera finns ju förstås
Fittra funkar väl fint! Betyder för mig samma sak som onanera, fast lite roligare, och ett klart och tydligt ord som handlar om kvinnlig onani.

Fittra var fyndigt må jag säga.
 

ingrid666

Ny medlem
Kön
Man
jag använder själv det ordet runka (och är kvinna), delvis på grund av att jag inte vet något bättre ord men också på grund av att det delvis är samma "rörelse". om man tänker sig att en manlig runk är att dra förhuden upp och ner över ollonet så det ju det JAG gör, även om min/tt förhud/ollon är mindre. alla gör väl lite olika men runka fungerar även för kvinnor. smeka låter helt sjukt trist och pulla är inte heller bra. gnida kanske?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Pulla betyder väl att fingrarna är inne i musen (fingerknull), till skillnad från att leka med klitoris. "Onna" säger jag ibland, men det betyder väl inte bara kvinnlig onani.. Vi killar är lite enformigare där, för när vi runkar betyder det att vi drar kuken upp och ner. Tjejer har fler varianter på sin lyra, dels fingerknulla men också leka med klittan direkt... Pilla på tjejer!
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Tja, vet ju intevad det är för fel med det redan befintliga ordet, onanera?

Det låter väl ungefär som vad man gör, eller hur?

:love:
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Kliniskt? Näe, tycker jag alls inte! Låter faktiskt rätt sött!
Långt? Näe, det är två stavelser bara!

:love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Hört uttrycket 'Sudda' av en trevlig vännina...
det gillar jag så mycket att jag skrev in det i min novell, som en uppskattning till henne...
(gissa vilken & ni vinner ett pris[^])
 
Toppen