Komma för snabbt

Smokie77

Medlem
Kön
Man
Hur länge kan ni killar hålla på innan ni kommer?
Tjejer svara gärna ni med om hur länge era killar kan köra innan det går för dom.
 

Agent47

Medlem
Kön
Man
Det varierar ordentligt på om man är kåt, eller hur kåt man är...
Mitt personliga rekort tror jag är 3 - 5 minuter... Annars tar det kanske en halvtimme med allt smek...
 

skapad1981

Ny medlem
Kön
Man
Själva penetrationen brukar väl vara i ca 3-15 minuter, beroende på hur upphetsad man är...
Innan dess brukar jag hålla på och slicka och leka i typ ½-1 timme eller så.
Tycker om när jag kan få det att gå för henne i alla fall 2-3 gånger innan...och eftersom det brukar involvera att hon sprutar (vilket jag älskar) så gör det mig ännu mer upphetsad...
 

the_flyer

Ny medlem
Kön
Man
1-30 minuter, det går inte att säga innan, det hänger på ställning och upphetsning och andra faktorer. Gör jag en paus för ställningsbyte etc. kan det ibland bli svårt att återfå samma upphetsning på en stund.

Men vad jag inte förstår är varför det är sånt ståhej kring att killar kommer för snabbt, som om det skulle vara ett problem.
Den ende som möjligtvis kan ha en åsikt är väl killen??

Om man är snabb av sig får man väl pyssla med annat för att tillfredställa henne. Dessutom är det väl en fördel att man kommer snabbt snarare än långsamt - så man inte ger tjejen skavsår.
Och med tanke på att bara 20% av tjejerna kan komma av penetrerande sex så är det väl givet att man måste göra något annat än att pumpa på, hon kommer ju ändå inte att komma, eller är jag på fel spår?
 

s_blaj

Medlem
Kön
Man
Jag brukar kunna komma rätt snabbt, kanske efter 5-10 minuter. Det beror ju givetvis på hur upphetsad man är, men också en hel del på ställningen. Kör man bakifrån brukar jag ha lättare att hålla mig.

På sätt och vis kan jag tycka att det är mysigare med ett långt härligt förspel med mycket smek och tunga.
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Och med tanke på att bara 20% av tjejerna kan komma av penetrerande sex så är det väl givet att man måste göra något annat än att pumpa på, hon kommer ju ändå inte att komma, eller är jag på fel spår?[/quote]

Är det sant att bara 20% av kvinnor kan få orgasm enbart genom penetrerande sex?
Vart har du hört det?
Bara nyfiken..........;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Och med tanke på att bara 20% av tjejerna kan komma av penetrerande sex så är det väl givet att man måste göra något annat än att pumpa på, hon kommer ju ändå inte att komma, eller är jag på fel spår?

Är det sant att bara 20% av kvinnor kan få orgasm enbart genom penetrerande sex?
Vart har du hört det?
Bara nyfiken..........;)

har läst det med. men vet att det var i en bok....
men jag har av erfarenhet lärt mig att det finns många fler som behöver klittastimulation för att komma än de som inte behöver...;)
 

the_flyer

Ny medlem
Kön
Man
Och med tanke på att bara 20% av tjejerna kan komma av penetrerande sex så är det väl givet att man måste göra något annat än att pumpa på, hon kommer ju ändå inte att komma, eller är jag på fel spår?

Är det sant att bara 20% av kvinnor kan få orgasm enbart genom penetrerande sex?
Vart har du hört det?
Bara nyfiken..........;)[/quote]

Man ser väl på tjejtv ;) Det var på Lustgården som går just nu as we speak på tv3...
Men det finns fler källor som har likadana siffror så man får väl anta att det är hyfsat sant...
 
G

Guest

Gäst
Om jag är tillräckligt kåt och känner att jag har orken går det för mig på mindre än 5 minuter vid samlag, kuken får då vara kvar inuti henne så ståndet kommer tillbaka efter ett par minuter. Sen kan jag hålla på tills hon vill att det går för mig.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
:oops:Det känns som om de flesta har vänt på frågan som ju var hur LÄNGE kan ni hålla på, inte hur snabbt kan du komma!

Jag fattar väl inte meriten i att spruta så snabbt som möjligt, ju längre desto bättre.......:p
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Hur länge kan ni killar hålla på innan ni kommer?
Tjejer svara gärna ni med om hur länge era killar kan köra innan det går för dom.

jag har nog ett problem att jag kan hålla på i evigheter.. men brukar sätta en gräns vid 20min vid vanlig sex (näää jag tittar inte på klockan, jag känner hur uthålligheten tryter).

ska man leka kan man hålla på i drygt en timme (rollspel o s v)
 

Xenon

Aktiv medlem
Kön
Man
Hur länge kan ni killar hålla på innan ni kommer?
Tjejer svara gärna ni med om hur länge era killar kan köra innan det går för dom.

jag har nog ett problem att jag kan hålla på i evigheter.. men brukar sätta en gräns vid 20min vid vanlig sex (näää jag tittar inte på klockan, jag känner hur uthålligheten tryter).

ska man leka kan man hålla på i drygt en timme (rollspel o s v)

Jag är inne på samma grej. Det kan ibland ta lite FÖR lång tid. Vissa uppskattar det, vissa fixar inte att bli penetrerade timmar i sträck. (Jag vet inte var jag får kondisen ifrån, normalt flåsar jag om jag går upp för en trappa, men juckrörelserna verkar sitta ändå...)
Men: om jag är tok-kåt kan jag (om jag vill) komma riktigt snabbt och lika snabbt återfå ståndet. Det brukar förvisso vara uppskattat. :D
 

encephalon

Medlem
Kön
Man
Vi kan förspela olika länge och självklart är det mysigast med långt förspel. Oavsett hur långt förspel vi har, har jag väldigt svårt för att hålla på länge. Jag brukar komma efter bara någon minut. Jag drömmer om att kunna hålla på länge och är väldigt avundsjuk på er som kan hålla på 5-10 minuter. Hur sjutton går det till??
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Vi kan förspela olika länge och självklart är det mysigast med långt förspel. Oavsett hur långt förspel vi har, har jag väldigt svårt för att hålla på länge. Jag brukar komma efter bara någon minut. Jag drömmer om att kunna hålla på länge och är väldigt avundsjuk på er som kan hålla på 5-10 minuter. Hur sjutton går det till??

du måste lära dig att 'härda' dig...
att ta njutning utan att komma, t e x att runka ensam lr med partner i start/stoppmetoden.

använd en massageapparat på undersidan av ollonet, du ska hålla på tills du nästan kommer, sen sluta gång på gång (start & stoppmetod här oxå)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Hur länge kan ni killar hålla på innan ni kommer?
Tjejer svara gärna ni med om hur länge era killar kan köra innan det går för dom.


Jag tror inte att jag har tagit tid någon gång! Det kan bero på att jag har så himla svårt att tända sexuellt om jag inte har gott om tid!

Dessutom vet jag inte vad du menar med att "köra"? Är det i slutskedet när allt annat än orgasmen är i fokus, då handlar det om några få minuter. Annars håller jag gärna på allra minst en timme när jag har sex. och då gäller det ju att man samarbeter så att mannen "håller" så länge:D

Skulle mannen vara lite het så brukar det inte vara några problem om man "fixar" en snabb utlösning;) för att sedan kunna hålla på lite längre:oops:
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Mmm... länge och skönt ska de va'!
Å andra sidan, som sagt, det kan vara fruktansvärt skönt en kort stund också, det är väl styrt efter humör de där kan jag tänka?

:love:
 

aza_sv

Medlem
Kön
Man
Jag måste nog säga att de flesta av mina manliga partnhers har kommit snabbt - första gången. Ofta har de fått förnyad förmåga efter en stund och då varit uthålligare. Iofs är jag inte bara intresserad av pumpandet utan jag vill smeka slicka och leka innan finalen men då kan det vara skönt att bli tagen hårt och kraftfullt.
 

liten_o_stolt

Medlem
Kön
Man
Har haft problemmet att jag har kommit super snabbt.. jag kom knappt in i min partner.. men jag tog hjälp av bedövande kondomer. och hålla på tills man nästan kommer och sedan sluta tekniken.. plus att jag har pratat med min partner om det och mitt självförtroende har gått upp,,

nu kommer hon ibland före mig :p.. då känner man sig lyckad :D
 
Toppen