Konstigt ämne

SOLO

Medlem
Att det är en psykisk störning behöver man ju knappast diskutera att det är, det är ju självklart. Däremot sjukdom är ju en annan sak.
 

MrJustinCase

Medlem
Kön
Man
Originally posted by doktorn

P A N I K ! ! ! ! ! ! Nu är dom igång igen! "sjukt sjukt sjuuuuuk!" så låter det hela tiden! Varför skulle det vara en sjukdom att tända på vissa saker!? Ock vilka saker får man tända på för att inte klassas som "sjuk"!?

// Doktorn

Har du barn själv? Och tycker att det vore "normalt" att sitta å runka till en bild av ditt eget barn?

[purple]Slicka... javisst, när, hur och framförallt... hur länge får jag hålla på? ;)[/purple][/size=1]
 

doktorn

Ny medlem
Kön
Man
Jag är 18... Jag har inga planer på att skaffa barn någon gång snart.

Om man nu resonerar som Börje Svensson och andra menar man ju att alla sexuella läggningar utom heterosexuallitet är psykiska störningar. Menar ni att homosexuella är psyksjuka? Ingen har hittils svarat på vilka sexuella böjelser som är "sjuka" och vilka som inte är det. Pedofili kan omöjligt var mer en sjukdom än någon annan avvikande sexell läggning

// Doktorn
 

ThrobbinC

Medlem
Kön
Man
Det är nog inte Börje Svensson som resonerar så utan förmodligen hela läkarkåren. Och det är meningslöst att gå in i diskussion med vetenskaplig expertis. Kom ihåg att innan en sjukdom kallas för sjukdom så är den vetenskapligt bevisad. De har belägg för att det är en sjukdom. Psykisk sjukdom är en sjukdom annars skulle läkarkåren inte säga "Psykisk sjukdom".

Pedofili är en fantasi om att skada ett barn. När du onanerar så sitter du knappast och tittar på ett barn samtidigt som du fantiserar om en mogen kvinna. Med ett barn som sexobjekt så så går fantasin ut på att ha sex med barnet. Även om barnet inte blir fysiskt skadat så blir det garanterat psykiskt skadat.

Homosexualitet och heterosexualitet är inte avvikande sexuella läggningar och skadar inte någon, vare sig dig själv eller andra. Homo- och heterosexualitet är inte klassat som psykisk sjukdom.

Hur ska man kunna svara på vad som är sjukt och inte? Begreppet "sjuk" är för gemene man en subjektiv bedömning. Du har väl en mental spärr? Om du är osäker så kan du kontakta närmaste vårdcentral.
 

kalleboy

Ny medlem
Kön
Man
Doktorn verkar vara en vis människa han...Pedofoli och homosexualitet...är inte naturligt,det strider ju mot naturens lagar...båda sakerna är fel,helt fel....om det är sjukt eller inte vet jag inte men det är ju helt klart en rubbning mot naturlagarna...om vi människor klassar det som en sjukdom eller vad vi nu föredrar att kalla det så likväl fel.För mig är det samma sak,både pedofiler och homosexuella....Onaturligt och fel!
 

doktorn

Ny medlem
Kön
Man
Precis, kalleboy! Du har förstått vad diskussionen handlar om!

ThrobbinC tycks förvexla Börje Svensson med den svenska läkarkåren. Bara för att Börje Svensson uttalar sin högst personliga åsikt behöver det inte innebära att hela läkarkåren står bakom honom. Vidare förstår jag inte varför pedofili skulle vara mer destruktivt än någon annan sexuell läggning. Pedofiler önskar knappast att skada barn. Det är för mig också svårt att förstå hur ThrobbinC och andra bedömmer vad som är sjukt eller inte. Enligt vad ThroobinC skriver i sitt inlägg menar han att pedofili är en sjukdom därför att pedofiler när de utövar sin sexuella läggning skadar andra människor. Då uppstår ju en mängd nya frågor. Är pedofiler som inte skadar någon sjuka? Är pedofiler som vill skada någon men som inte gör det sjuka? Är pedofiler som inte vill skada någon men som gör det ändå sjuka? Är heterosexuella som skadar någon sjuka?

// Doktorn
 

ThrobbinC

Medlem
Kön
Man
Originally posted by doktorn


Är pedofiler som inte skadar någon sjuka? Är pedofiler som vill skada någon men som inte gör det sjuka? Är pedofiler som inte vill skada någon men som gör det ändå sjuka? Är heterosexuella som skadar någon sjuka?

// Doktorn

Vad tycker du själv?
 

doktorn

Ny medlem
Kön
Man
Har inte din mamma lärt dig att det är oartigt att svara med en motfråga? Nåja om min åsikt verkligen intresserar dig så skall det bli ett nöje för mig att ventilera den. Min åsikt är pedofiler är defekta människor. Anledningen att jag klassar dom som defekta är att deras sexuella läggning förhindrar dom att föröka sig, att föröka sig är ju själva meningen med vår sexuallitet. Jag påstår att alla utom heterosexuella är defekta. Om detta innebär att de är sjuka eller ej låter jag vara osagt. Poängen i mitt resonemang är att pedofiler omöjligt kan vara mer sjuka än andra människor av avvikande sexuell läggning.

// Doktorn
 

Hogge

Medlem
Kön
Man
Originally posted by doktorn

Har inte din mamma lärt dig att det är oartigt att svara med en motfråga? Nåja om min åsikt verkligen intresserar dig så skall det bli ett nöje för mig att ventilera den. Min åsikt är pedofiler är defekta människor. Anledningen att jag klassar dom som defekta är att deras sexuella läggning förhindrar dom att föröka sig, att föröka sig är ju själva meningen med vår sexuallitet. Jag påstår att alla utom heterosexuella är defekta. Om detta innebär att de är sjuka eller ej låter jag vara osagt. Poängen i mitt resonemang är att pedofiler omöjligt kan vara mer sjuka än andra människor av avvikande sexuell läggning.

// Doktorn
Då är, enligt din åsikt, onani en defekt oxå. Vi förökar oss inte genom onani

Onanera Mera
 

Rakad19cm

Medlem
Kön
Man
HMMM....

Kan det vara så att läkarna vill kalla det för psykisk sjukdom?för att alla läkare ska komma undan med att de gillar o pilla på små barn när de kommer till undersökningarna?

Intreserad av rätt så mye..
 

Mikke74

Medlem
Kön
Man
ööööö undrar lite över frågan ???? barn och sex ??? nakna barn eller påklädda barn ??? låter ju lika sjukt att använda sig av villket som , men lagligt är det säkert
 

kinkydream

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by ThrobbinC
Pedofili är en fantasi om att skada ett barn. Även om barnet inte blir fysiskt skadat så blir det garanterat psykiskt skadat.
Alla pedofiler fantiserar inte om att skada barnet. Många pedofiler skulle aldrig drömma om att skada ett barn, utan upplever snarare en förälskelse och en sexuell dragning till dem - precis som en normal människas förhållande till en jämnårig kärlek.

Den psykiska skada du talar om är i första hand en kulturell fråga. Bland en del isolerade folkgrupper ("naturfolk") stillar man gråtande barn genom att smeka deras könsorgan. Även traditioner där t.ex fadern inviger döttrarna i vuxenlivet genom en sexuell akt förekommer. Dessa barn tar inte psykisk skada av detta, eftersom det är en accepterad del av kulturen.

Huruvida homosexualitet och pedofili är sexuella läggningar eller psykiska sjukdomar låter jag vara osagt, men tänk på att homosexualitet ända fram till 1979 betraktades som en mental sjukdom i Socialstyrelsens klassifikation över svenska sjukdomar.
Jämför man sedan med t.ex kräksex, bajssex, osv är frågan vem som är mest störd. Sedan finns det såklart sjuka människor som njuter av att våldta och skada andra, men jag tror inte dessa är mer representerade bland pedofiler än bland "normala" människor.

Att enbart onanera till en bild av ett barn (som inte uppenbarligen far illa) skadar alltså ingen, även om det kan tyckas osmakligt.
 
Toppen