Kontorsläge - "office mode"

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Hej! Vill passa på att tacka för en shysst och rolig sajt, som har glimten i ögat! Det är alltid kul att logga in här och läsa nya inlägg. Läsa allt ifrån seriösa, till snuskiga, uppkåtande och tokiga, roliga inlägg. Tack vare många trevliga och kåta människor är det kul, och berikande.

Jag är i branschen själv - runkare bara som hobby, men datorer o programvara - och imponeras av hur ambitiöst detta forum är. Avancerat och snyggt, kul! Men även den bästa av världar kan bli bättre. Många av dessa förslag har givits tidigare av andra:


O -- "Office mode" - så att man kan vara inloggad och härligt knullkåt på jobbet utan att snygga (men stora) "Onanera" och reklam för sexleksaker syns så tydligt, att kunna navigera sajten utan de brungråa ramarna. Det skulle skapa ännu fler besökare.

O -- Vänd sorteringen, visa det senaste inlägget först. Färre klick.

O -- Möjlighet att öppna tråd/inlägg i nytt fönster

O -- Sökfunktion (via SQL Server text search?), både att kunna söka inlägg och medlemmmar. Det är ett problem om tjejerna blir nerspammade med meddelanden från oss kåta killar, och jag vill vara rädd om tjejerna!! Ni är GULD och jag vill att ni ska känna er komfortabla, trygga (och väldigt, väldigt kåta [}:)], det är fint). Så jag föreslår att man helt enkelt får bestämma det själv, via sina egna inställningar:

[ ] - jag vill att andra ska kunna skicka meddelanden till mig
[ ] - jag vill att andra ska kunna skriva i min gästbok
[ ] - jag vill att andra ska kunna se om jag är online

alternativt, möjlighet att kunna blockera personer, som på MSN

O -- Att från Medlem, länk till trådar/inlägg av den personen.. (Brumbrum, Indira)

O -- Bokmärka trådar (VaGina) - att kunna ha en egen lista av favorit-trådar

O -- Förminska inte bilder, och låt högerklick fungera på vanligt sätt.


Vänliga hälsningar till alla balla runkare och kåta, söta onanissor (nej förresten, HÅRDA bakifrånknull till er!) ;) - make love, not war
/Lasse
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
psst, lasse... en tanke med dina saker som är toppen!

Högerklicken - det finns faktiskt en liten, liten tanke med den. Man kan inte spara ner en bild inte sant? Då kan man faktiskt som flicka också kanske fundera på att lägga upp sin mus på bild utan att fundera på att hitta den på dc en timme senare. Så kanske, bara kanske, det finns något bra med det också?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Puss red, du är söt.

Men det onanera gör med högerklick är inget skydd alls. Allt som du ser på skärmen kan man spara ner, om man verkligen vill. Det är därför jag tycker man lika gärna kan ta bort det, det är ingen säkerhet...

Din söta mus skulle inte vara säker på bild här... Hamna på dc, fast vi killar skulle bli glada att se din mus, om du vill - för musar är ju fina. Vill tipsa om en fin sajt - www.finafittor.com, som jag fick av en trevlig bekant!

Jag kom på en till kryssruta

[ ] - jag vill att bara mina vänner ska kunna skicka meddelanden till mig

och en till:

[X] - jag vill skicka en kåtiskram till redheaded_girl ;)
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
jo... fast att spara ner det man ser på skärmen och sen klippa och greja - det blir ju jobbigare iaf... men visst. Allt går att lösa. :D

Min mus? Nja, den tycker så mycket om kläder så det kan man nog ta och glömma att den skulle hamna här hur som helst. Ni kanske blir helt knäckta om jag lägger upp den...
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag tror vi blir glada och kåta av din mus!!! En kompromiss kanske? Musen i genomskinliga trosor? Det är egentligen det mest spännnande, tycker "lilla" jag. ;)
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
För att inte förlora oss i reds mus och trosor :) - Lasses ursprungsförslag med ett Office-mode där det inte står Onanera över hela skärmen är bra tycker jag.
 

hetingkillen

Medlem
Kön
Man
Lasses förslag på att vända sorteringen är bra tycker jag. Dock med en reservering. Behålla första inlägget överst och vänd på resten. Då ser man tanken bakom tråden direkt också.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Good thinking! (det finns ju djupare trådar än "Onanerar du nu") Jag brukar av nån anledning förlora mig i reds trosor, undra var dom är... :)
 
Toppen