Kukfixerat läge

Indira

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Jag märkte plötsligt att nästan alla trådar under manlig onani handlar om kuken, hur stor den är, satsens storlek, sperma, omskärelse osv. Under kvinnlig onani är det inte så fittfixerat.

Det är roligt, lite gulligt med alla män som är så fascinerade av sitt kön. Stolta som små pojkar över sin fina leksak. Och så ska vi kvinnor helst vara lika fascinerade av den, vilja se på foton av den här på onanera.se, vilja suga på den, bli imponerade av dess storlek och skrika av välbehag när dom kör den i oss.

Jag tänker att vi har något att lära oss där, vi borde vara lika fascinerade av våra fittor, men i praktiken är det få kvinnor som ens undersökt sina kön med spegel och fingrar. Fast nu börjar vi åtminstone kunna få tag på bra massagestavar, dildos, rabbits, magic vands mm.

Det som är lite speciellt i detta sammanhang är också att det verkar finnas ca 2-3 halvbra modeller av lösfittor som ersättningar för "the real thing" medan det finns några tusen modeller av ersättningar för kuken. Fittan är alltså mer komplex, mer oersättlig än kuken.
 

Lundalife

Aktiv medlem
Kön
Man
Well… how strange va.. att forumet "manlig onani" handlar om kuken. Då är det många killar som missuppfattat grejen med att runka… för det gör man ju med… ja… … … … Gosh! Det har med kuken att göra. Facinerande va..? [:0] :D
 

Indira

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Well… how strange va.. att forumet "manlig onani" handlar om kuken. Då är det många killar som missuppfattat grejen med att runka… för det gör man ju med… ja… … … … Gosh! Det har med kuken att göra. Facinerande va..? [:0] :D

Ja, det där var lite för känsligt att beröra...
 

r

Medlem
Kön
Man
Nej de finns inge bättre än en äkta våt fitta men de finns ju inte så att säga i byrålådan varje gång man får bånge. Så det kanske e bra med en lösfitta än då va;)
 

vorkel

Ny medlem
Kön
Man
Kvinnor kanske har lite samma grej (men kanske inte lika mycket) med sina bröst istället. iaf är det där mer av uppmärksamheten från mäns sida ligger när det gäller kvinnans kropp. Kvinnor har nog lite samma komplex över storlek på bröst som män har med storlek på sin penis också.

Fittan är alltså mer komplex, mer oersättlig än kuken.
svårare att återskapa möjligen, men mer oersättlig vet jag inte om jag kan hålla med om. killar kanske helt enkelt håller tillgodo med fröken högerhand. :p
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Jag tänker att vi har något att lära oss där, vi borde vara lika fascinerade av våra fittor, men i praktiken är det få kvinnor som ens undersökt sina kön med spegel och fingrar. ...

Helt rätt!
Dags att börja gilla ersjälva lite mera. Det har ju att göra med kvinnans sexuella frigörelse n' shit...!

Och du har även helt rätt när du beskriver oss som stolta små pojkar med våran leksak. Åtminstone är jag det.
:cool: :D:p


;)
 

s_blaj

Medlem
Kön
Man
Jag tror att det beror på att det så länge har varit tabu med kvinnlig onani.
Killar har i alla tider haft ett avspänt förhållande till kuken och onani, medan tjejer inte ska nämna att de har en fitta. Sitta med benen i kors och bara ha sex när deras äkta make har lust.

Alltså är det dags att tjejerna får ett lika avspänt förhållande till sin fitta som vi killar har till våra kukar. Att dom upptäcker hur skönt det är att utforska och leka med sitt könsorgan! Tror nog iofs att de flesta tjejer på det här forumet redan har bra koll med det....men det finns ju fler!

Vem vet, snart kanske tjejer har "fittjämförelsetävlingar" i omklädningsrummet i samma utsträckning som killar har snoppmätartävling..
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag märkte plötsligt att nästan alla trådar under manlig onani handlar om kuken, hur stor den är, satsens storlek, sperma, omskärelse osv. Under kvinnlig onani är det inte så fittfixerat.

Det är roligt, lite gulligt med alla män som är så fascinerade av sitt kön. Stolta som små pojkar över sin fina leksak.
...
Fittan är alltså mer komplex, mer oersättlig än kuken.

Jo det verkar som om fittan är mer oersättlig på flera vis, inte minst sett ur någon slags
samhällsnorm. Om vi talar om omskärelse till exempel. Det finns flera olika varianter av
kvinnlig omskärelse. ALLA kirurgiska ingrepp i det kvinnliga könsorganet har varit
förbjuda i lag sedan 1982. ÄVEN för en vuxen kvinna som påstår att hon själv vill göra
någon form av mindre ingrepp.

Det är fortfarande idag, 24 år senare, tillåtet att föräldrar låter omskära sina sina söner av religiösa eller andra irrationella skäl.

Detta gör föhuden till en unik könsdel eftersom den är den enda som föräldrarna kan välja att skära bort för sitt barn så länge barnet inte själv klarar av att säga ifrån.

Där har ni kvinnor ett diskussionsämne som ni inte ens behöver bekymra er om.
 

Snurresprätt

Ny medlem
Kön
Man
Indira skrev "Fittan är alltså mer komplex, mer oersättlig än kuken." Då kan man ju undra varför det finns flera tusen olika ersättningar för kuken.
Men jag håller med en riktig våt fitta som man lockat fram safterna ur är riktigt vackert. :)
 

Baller

Aktiv medlem
Kön
Man
Visst kan vi vara glada och stolta för det vi har utan att se ner på kvinnorna?! Konstigt att så fort en man talar om sin kuk så är det något konstigt men om kvinnorna talar om för små (eller stora) bröst så är det någonting helt legitimt och viktigt. Varför det ena men inte det andra?
 

Lellelind

Medlem
Kön
Man
Jag märkte plötsligt att nästan alla trådar under manlig onani handlar om kuken, hur stor den är, satsens storlek, sperma, omskärelse osv. Under kvinnlig onani är det inte så fittfixerat.

Det är roligt, lite gulligt med alla män som är så fascinerade av sitt kön. Stolta som små pojkar över sin fina leksak. Och så ska vi kvinnor helst vara lika fascinerade av den, vilja se på foton av den här på onanera.se, vilja suga på den, bli imponerade av dess storlek och skrika av välbehag när dom kör den i oss.

Jag tänker att vi har något att lära oss där, vi borde vara lika fascinerade av våra fittor, men i praktiken är det få kvinnor som ens undersökt sina kön med spegel och fingrar. Fast nu börjar vi åtminstone kunna få tag på bra massagestavar, dildos, rabbits, magic vands mm.

Det som är lite speciellt i detta sammanhang är också att det verkar finnas ca 2-3 halvbra modeller av lösfittor som ersättningar för "the real thing" medan det finns några tusen modeller av ersättningar för kuken. Fittan är alltså mer komplex, mer oersättlig än kuken.

Det ligger en hel del i dina reflektioner, men jag tror inte att det har med kukfixering, i sin rätta betydelse, att göra. Jag tror istället att det beror på att kvinnor alltid har varit tillåtna att tala med varandra om alla möjliga saker. För män däremot har det varit tabu att diskutera sina kroppar, kön och sexualitet. Nu har det ändrats och då blir det lite grann som att öppna dammluckorna på vid gavel. Allt kommer på en gång…

Vi män kan inte frambringa ett nytt liv, därför vi har ju ingen livmoder. Kvinnor kan det och kvinnor är enormt stolta över den förmågan. Det närmaste vi män kan komma med att vara stolta över är kuken som kan göra en kvinna gravid. I övrigt har vi inget könsspecifikt att vara stolta över.
En annan sak är att det är helt OK för kvinnor att stolt visa upp bysten under en tunn snäv blus, det är fullt tillåtet och ingen tycker att det är det minsta konstigt. Det började redan i 1600-talets Frankrike. Om en man skulle låta sin kuk vara lika synlig och exponerad till allmän åsyn så skulle han anses vara pervers och snuskig, det skulle vara väldigt opassande. Om han dessutom råkar ha en väl tilltagen kuk så blir det ännu mer förbjudet och hemskt.
Så… vi män får inte så många tillfällen i vardagen att vara riktigt stolta över vår specifika grej.

Jo, fittan som könsorgan är mer komplex och komplicerad än kuken. Faktum är ju att det inte alls behövs en kuk för att en kvinna ska bli gravid. Det är ju faktiskt så att det inte ens behövs en man nånstans. Om det bara fanns kvinnor i världen så skulle fortplantningen ändå kunna fungera.
 
Toppen