Kvinnlig onanifrekvens

Flareon

Ny medlem
Kön
Man
Statistik kring hur ofta kvinnor onanerar tyder ofta på att de inte onanerar särskilt mycket. Vad tror ni, stämmer statistiken? Är det så att kvinnor ljuger när de får frågan, och varför i så fall?
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Statistik kring hur ofta kvinnor onanerar tyder ofta på att de inte onanerar särskilt mycket. Vad tror ni, stämmer statistiken? Är det så att kvinnor ljuger när de får frågan, och varför i så fall?

Tror absolut att de ljuger... Men ifall de får fylla í ett formulär anonymt o där de sitter samtidigt med flera tjejer - då kan man få veta sanningen.

Sedan beror det väl oxå på vilket liv man lever. Har man t ex fullt upp med att fixa jobb o ta hand om barn, så kanske man blir så utmattad att man ej orkar onanera!
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Jag tror lite som pussycat: kvinnor bortprioriterar sin sexualitet under vissa skeden i livet och får på sätt och vis hjälp med det också av sina significant others genom snedfördelning av ansvar och arbete.

Dessuotm tror jag tyvärr att vi fortfarande har långt kvar till sexuell jämlikhet - det är fortfarande inte "fint" för en tjej/kvinna att erkänna sin sexualitet. Det finns fortfarande en underlig dubbelmoral ang det - män vill gärna knulla runt, men de vill inte ha en kvinna som har gjort detsamma. Intressant, med tanke på att man då kan undra vem DE ska knulla runt med, andra män?

Anyhoo så tror jag inte att vi är sanningsenliga ens i anonyma enkäter och tycker att det skulle vara intressantare att försöka gradera lusten, snarare än onanifrekvensen eftersom jag har en känsla av att kvinnor känner lust ofta men inte lika ofta låter den få utlopp genom onani.
 

hälsingetös

Medlem
Kön
Kvinna
kvinnlig onani är fortfarande märkligt nog belagt med tabu.. (kan det bero på alla historier om huvudvärk i våra hem månne?? )

så många ljuger nog om sin egen lust och sitt behov av att onanera.
 

sarty

Ny medlem
Kön
Kvinna
Det beror väldigt på. Ibland kan det gå ett par dagar helt utan sen finns det galna dagar då jag kan göra det typ 10 grr på en dag. Vissa dagar vill jag bara nästan ha handen mellan benen hela tiden fast kanske inte behöva onanera till orgasm.
 
Toppen