Kvinnliga Novellförfattare!

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag älskar att läsa noveller, de ger bra bränsle åt mina onanifantasier!

Tjejer skriv mer! Självupplevt, fantasier, bygger på c6 o s v!:p


Fighting with arms for Peace is like
fucking for Chastity!
 

Fleming

Ny medlem
Kön
Man
På tal om novellförfattande... Jag kanske tar i lite i överkant ibland, men det är bara för att stimulera till diskussion.

Ibland kan jag tycka att vissa kvinnliga noveller är så jävulskt utdragna och har dålig fokus på vad som händer. Ofta är de skrivna i ett enda långt stycke, visserligen mycket erotiskt laddat men oftast för hämmat och sällan mer explicit än att det blir lite vagt beskriven petting i duschen eller mysigt småknullande på morgonkröken.

Men (obs, stort men!) jag kan bli lika trött på noveller författade av killar - om inte ännu tröttare.
Speciellt uttråkad kan jag bli på killars nybörjarnoveller där deltagarna redan i första stycket fått av sig alla kläderna och i slutet har de penetrerat varenda hål utan några krusiduller eller motiveringar. Sällan handlar det om något psykologiskt spel, sällan eller ingen erotik, ingen igenkänningsfaktor... Sällan att en killhistoria förankrats i nåt mer än ett bytt telefonnummer efter en fest eller att man slumpartat stöter ihop med varann och gökar loss på en arbetsplats eller liknande. Dialogen brukar alltid vara krystad och onyanserad (Typ: "Ta min oskuld NN, jag vill att du gör det nu!", "Knulla mig i analen" och "stön stön-stånk stånk" och en massa mjuka vokaler efter varann i olika kombinationer).

Och nu undrar ni säkert "Ja, vad har han att komma med då?". Jag har själv skrivit ett par kortare noveller, men i fyllan och villan försvann de från min hårddisk för en tid sedan (och jag vet inte om jag längre kan ta mig tid att skriva nya eller försöka skriva ner de gamla igen).

Jag efterlyser också självupplevda erfarenheter, men likväl rena fantasier om och endast om igenkänningsfaktorn på något sätt är medräknad - annars får det vara. Det kvittar om man förlägger det till en speciell plats, förankrar det i sånt som de flesta (eller iallafall någon) varit med om eller kan känna igen sig i, sålänge det finns en slags realism som triggar fantasin lite extra.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag vet inte hur jag ska tolka dig Flemming??
Tjej skriver som de tycker e bra! jag gillar lite stämning, inte som du beskriver hur visa skriver pang rakt på sak & så kopuleras det hejdlöst utan att man hinner med!
Gillar Redheaded_Girl`s noveller, men även Angel69 & Shortys m fl noveller...

skriv & lägg in tjejer!!!


Fighting with arms for Peace is like
fucking for Chastity!
 
Kön
Man
Jag har läst en av Redheaded Girls noveller och tyckte att den var jättebra. Ska läsa fler noveller när jag har mer tid.

[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Fleming

Ny medlem
Kön
Man
Doc H: Du får tolka mig på vilket sätt du vill, men du har totalt (!) missförstått mig angående "pang på"-grejen där jag håller med dig mer än vad du nog kan ana (och lite till!). Jag skriver inte bara om noveller som är postade här, utan om svenska noveller som finns lite överallt när man söker runt. De noveller jag har läst här håller över lag riktigt god kvalitet i jämförelse, så fortsätt skriva och utvecka era erotiska författarskap!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
bra lr dåliga noveller? svenskan e det enda man kan bedöma egentligen, det andra e tycke & smak.

Men jag tror att du, Fleming, & jag e inne på samma spår. sen att man gillar olika handlingar e en annan sak.


Fighting with arms for Peace is like
fucking for Chastity!
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
en bra novell för mig behöver ju inte vara en bra novell för någon annan. Det är egentligen bara bonus om det man har skrivit blir väl mottaget. Som doc säger så är egentligen svenskan det enda man kan bedöma, eftersom vi gillar olika saker. Det finns ju faktiskt inget rätt eller fel i det här sammanhanget.

Sen, tack för all fin kritik på mina noveller!

all you need is love
 
Toppen