Låst ?

sweetheart

Medlem
Kön
Man
Ja, de borde ju kunna publicera lite REGLER så man vet vad man ska rätta sig efter!

[blue]When everything comes your way, you're probably in the wrong lane.[/blue][/size=1]
 
Kön
Man
Det här forumet fungerar inte bra enligt mitt tycke. Ja, det saknas regler och det har i princip alla andra forum som jag brukar besöka.

Dessutom saknas moderatorer under långa perioder.

Jag har varit medlem ca en månad och tycker att det blivit tråkigare och tråkigare att skriva inlägg. Det beror mycket på att det inte finns regler och att det är för dålig koll på inläggen (inga som modererar).
 

avve_glad

Ny medlem
Kön
Man
Jag blev "Låst" som avve
Har ingen koll på varför.
När jag leser inlegg här så kan jag inte fatta vad som gör att jag är låst, någon som kan gissa eller som vet ?
Och sonpari ? vi saknar dig !
 

Lund24

Medlem
Kön
Man
Hej!

Jag modererar för fullt här. Dock har jag jobbat mycket den senaste veckan och inte hunnit med så mycket som jag borde men det finns fler som håller koll.

Bra idé med regler, jag ska försöka fixa det på nåt sätt men jag kan ju bara berätta vad jag går på.

Jag tar bort inlägg som är helt onödiga som till exempel "Är någon online just nu?". Detta är tyvärr ingen chatsida men det är väl på gång med lite ändringar vad jag har förstått.

Annars plockar jag bort rena personangrepp, inlägg som innehåller osmakligheter och rena olagligheter som t.ex barnporr etc.

De inlägg som är way off topic ryker också då det inte går att flytta inlägg till rätt kategori i efterhand. Detta kan vara inlägg som till exempel "Adda mig på msn"ligger under "Manlig onani".

Till avve: Jag vet inte varför du blev låst, jag vet bara att det inte var jag som gjorde det. SonPari tänker jag inte ens kommentera.

Om Ni följer dessa "regler" så kommer nog allt att gå bra ska ni se! :)
 
Kön
Man
Lund24:

Jag vill bara uppmärksamma på att det nog behövs regler. Inte meningen att hacka på dig eller någon annan moderator.

Att folk gör inlägg i fel kategorier gör inte så mycket mer än att det blir rörigt. Det finns annat som är värre som att personer under 18 år lagt upp bilder på sina könsorgan. I tråden "Storlek med bild" finns bilder på snoppar som personer under 18 år lagt upp. Två exempel är 17- åring respektive 15-åring (men han ändrade åldern till 20 år när jag påpekade att han inte skulle ha bild med i inlägget).

Jag undrar om det är lagligt att göra så, räknas inte det som barnporr även om personerna själva gått med på att lägga upp bilder? Vad jag har förstått är just barnporr något som myndigheterna jagar väldigt mycket på Internet.

I en annan tråd efterfrågar en man/kille filmer där 14-17 åriga killar har sex med kvinnor 25-35 år. Tyvärr minns jag inte vad tråden heter.

ÄNDRAT: Jag hittade tråden https://www.onanera.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3484
 

mb_2000

Medlem
Kön
Man
Knepigt med vägran att kommentera ett specifikt fall... Å andra sidan skulle jag oxo gilla regler. Ser fram emot det.
 

Lund24

Medlem
Kön
Man
Jag vägrar inte att kommentera varför enskilda användare har blivit låsta, jag vet helt enkelt inte varför avve blev låst. Och vad gäller SonPari så är det en sak mellan henne och moderatorerna men om man läser igenom hennes inlägg den sista tiden hon var med så förstår man säkert varför beslutet togs. Om du har fler frågor angående SonPari föreslår jag att du kontaktar henne. Dessutom var det inte jag personligen som låste henne men jager stöder det beslutet.

Runkaärskönt, jag håller helt och hållet med dig. Det ÄR olagligt och sådana trådar plockar jag bort så fort jag ser dem. Tyvärr ledde inte din länk till den specifika tråden.

Regler behöver vi, håller med till 100% men tyvärr kan inte jag personligen lägga upp dessa regler. Jag ska snacka med mina överordnade så att vi får det fixat så snabbt som möjligt.
 

avve_glad

Ny medlem
Kön
Man
Helt ok, jag har inte läst det senaste från sonpari, att bli låst tar ju bort endel fina funktioner, gnäller inte på att beslut tas, men är bara nyfiken på underlaget och argumenten.
regler behövs och även ni moderatorer behövs. Eloge till att ni vill göra det jobb ni gör.

Kör hårt

ps, har ju endel fina sommarminnen som jag vill dela med mig ! (fast enbart somm avve, inte som avve_glad )
 
L

Lastbryggan

Gäst
Det finns faktiskt regler som man godkänner när man skapar sitt konto här på onanera.se
Jag kan absolut hålla med om att dom borde vara mer synliga men för tillfället kommer inte mycket hända eftersom vi är i slutfinishen på det nya communityt, jag tar åt mig av alla synpunkter och hoppas att vi inte kommer att missa nåt när onanera.se ver.2 har premiär om några veckor.


//Mats - Lastbryggan
 

avve_glad

Ny medlem
Kön
Man
Härligt ! en möjlig grund för avstängning !
Fast spam i sin egen startade tråd ? och frågan är ju vad blev fel förra gången ? vill ju inte göra samma misstag engång till !
Jag är inte ensam om att vara låst.
/Avve
 
Toppen