livet

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
jag gör det i morgon
När jag blir pensionär ska jag ....
tänk om jag hade 1 miljon..då skulle jag

Vi skjuter upp så mycket i livet..varför??

Vi borde lära oss att ta tillvara på livet på ett annat sätt..inte skjuta upp allting.
Man ska inte stå där en dag och säga jaha nu har livet passerat och jag har inte gjort något.

Stannar ni upp ibland och njuter???
skippar ni alla måsten i bland och bara gosar och busar med era barn?
SKolkar ni från jobbet och tar en promenad i solen..njuter av en kanelbulle .
Ge en komplimang till kassörskan på ica..gör henne glad

Man behöver ju inte göra så stora saker för att ta tillvara på livet och att njuta.

Onanera är billigt..skönt;)
gå en promenad i skogen..lukta på skogensdoft.
krama en vän
Busa och höra barnens skratt.

Vill bara att NI som jag stannar upp och ser vad livet kan tillföra och vad man kan missa.


Vill också utmana er alla..Gör något positivt varje dag och berätta det här.
Tex. jag hjälpte en kvinna med hennes barnvagn och hon blev jätte glad.
eller jag gav min man en avsugning...vilket han älskade.


Är ni med?? kramiz
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Något som skulle passa in här.

Väntar man för länge med att ta nästa steg, kan man bli stående på ett ben i
resten av sitt liv.
 

Gorman

Medlem
Kön
Man
jag gör det i morgon
När jag blir pensionär ska jag ....
tänk om jag hade 1 miljon..då skulle jag

Vi skjuter upp så mycket i livet..varför??

Vi borde lära oss att ta tillvara på livet på ett annat sätt..inte skjuta upp allting.
Man ska inte stå där en dag och säga jaha nu har livet passerat och jag har inte gjort något.

Stannar ni upp ibland och njuter???
skippar ni alla måsten i bland och bara gosar och busar med era barn?
SKolkar ni från jobbet och tar en promenad i solen..njuter av en kanelbulle .
Ge en komplimang till kassörskan på ica..gör henne glad

Man behöver ju inte göra så stora saker för att ta tillvara på livet och att njuta.

Onanera är billigt..skönt;)
gå en promenad i skogen..lukta på skogensdoft.
krama en vän
Busa och höra barnens skratt.

Vill bara att NI som jag stannar upp och ser vad livet kan tillföra och vad man kan missa.


Vill också utmana er alla..Gör något positivt varje dag och berätta det här.
Tex. jag hjälpte en kvinna med hennes barnvagn och hon blev jätte glad.
eller jag gav min man en avsugning...vilket han älskade.


Är ni med?? kramiz

........Skeda, Du är för underbar.........
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
jag får en underbar känsla de mornar jag pendlar till jobbet & får mig en underbar soluppgång till syn, dock är de bilder jag har på mitt lilla krypin sedda hemifrån. Men jag NJUTER
 

grodan62

Medlem
Kön
Man
Jo man ska njuta av livet så mycket man kan, ta vara på den tid ni fått man vet alldrig när den är slut. Då är det försent att ångra sig. Ni som har barn, ta vara på den tid med dom, man har dom bara till låns en stund, lek, mys och gosa med dom, det man missar när dom är små kan man ALLDRIG få tillbaka sen. Ta vara på dom, stressa inte bort era liv, NJUT av varje dag. Kram på er alla
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
härligt att några av er skriver..kram på er.

En viktig sak detta..att leva till max..njuta av livet inte bara leva det.
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Ja jag håller med, det känns ibland som man går i en ständig väntan på att få göra det där man längtar så efter, man ska bara städa undan alla "måsten" först.
Men alla måsten är fler än man mäktar med, eller åminstonde så många att när man gjort den sissta man tänkte göra innan man äntligen skulle... så fins en hel rad med nya frascha måsten som väntar, ett evigt slit för att till sisst få somna in bortglömd i nån trälåda 6 fot under jorden...
Vill ju säga "fånga dagen" och passa på att leva nu, men hur lätt är det, man "måste" ju ha mat på bordet och betala hyror och lån med, så det är bara att gilla läget och slita på och glädjas åt de korta stunder man kan smita undan och göra nått litet av allt det där man hellst ville göra...

/Den alltid så possetive trosgalningen! *L*
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Mitt problem är tiden som inte räcker till allt. Unnar man sig nåt kul så måste man "stjäla" tiden från något annat. Ibland känner jag att jag måste strunta i vad andra tycker och bara tänka på mina intressen, då blir det ofta bra.
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Vill också utmana er alla..Gör något positivt varje dag och berätta det här.
Tex. jag hjälpte en kvinna med hennes barnvagn och hon blev jätte glad.
eller jag gav min man en avsugning...vilket han älskade.


Är ni med?? kramiz


Jag åt frukost i sängen idag. Det gör mig glad:)
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Att bara få vara med familjen en helg, titta på barnens träningar eller matcher i deras sporter, fixa i trädgården i lugn och ro.Sticka ut på sjön.det är livskvalitet !
Behövs inte så storslagna saker egentligen. Men som sagt man är dålig på att ta sig tid. Så Janne K, Du är inte ensam..man får ta sig tid!
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
i dag yrde snön och det blåste storm nästan..då satte jag på mig min farfars gamla rock med päls som jag ärvde.Så mysig och go.Blev glad ..tänkte på hur charmig och go han var och hur mycket han gav till mig,kärlek allså.

kram
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Att bara få vara med familjen en helg, titta på barnens träningar eller matcher i deras sporter, fixa i trädgården i lugn och ro.Sticka ut på sjön.det är livskvalitet !
Behövs inte så storslagna saker egentligen. Men som sagt man är dålig på att ta sig tid. Så Janne K, Du är inte ensam..man får ta sig tid!
Tyvärr är det väl så, jag känner att allt är en fråga om prioriteringar. Jag hade en hel dag utan planerade aktiviteter i söndags, det var flera månader sedan det inträffade senast! Otroligt skönt att känna att man helt spontant gör vad som känns bra. Livskvalitet!
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
i dag yrde snön och det blåste storm nästan..då satte jag på mig min farfars gamla rock med päls som jag ärvde.Så mysig och go.Blev glad ..tänkte på hur charmig och go han var och hur mycket han gav till mig,kärlek allså.

kram
Vad härligt med den första snön (förutom storm då :D)! Alla blir som barn igen, busar, kastar snöbollar, bygger snögubbar, åker pulka tills kläderna är dyngsura och man går in i värmen för att dricka varm oboy och käka mackor!
KRAM!
 

stanli40

Medlem
Kön
Man
Man kan njuta på flera olika sätt i livet. Mitt sätt att njuta av livet är att göra vad jag vill, när jag vill. Hur jag vill. Njuta av naturen. Andas in den friska luften. Man får bromsa in emellanåt.
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Fast just nu är jag ju här och njuter av ...:p och DET är ju livskvalitet det med!

Samma här:):love:

Snacka om att vissa aktiviteter här på forumet gör att man känner sig skönt avslappnad efteråt;):p
..............................
Hmm Nu blev jag allt nyfiken, aktiviteterna här på forumet gör då mig allt annat än "avslappnad", det får jag allt fixa själv på sidan om!

Och att kunna umgås så här med sina vänner är helt klart en källa till god livskvalitet!

Kram!
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
i dag ska jag ha en våffelkväll för lite vänner...trevligt och mysigt.och uppskattat.(man behöver ju inte bjuda på trerätters för att det ska bli trevligt;))

kramiz
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Fast just nu är jag ju här och njuter av ...:p och DET är ju livskvalitet det med!

Samma här:):love:

Snacka om att vissa aktiviteter här på forumet gör att man känner sig skönt avslappnad efteråt;):p
..............................
Hmm Nu blev jag allt nyfiken, aktiviteterna här på forumet gör då mig allt annat än "avslappnad", det får jag allt fixa själv på sidan om!

Och att kunna umgås så här med sina vänner är helt klart en källa till god livskvalitet!

Kram!


Jag kan skriva med en hand;):love::love:
 
Toppen