Livrädd inför debuten

nmb

Ny medlem
Kön
Man
Hej,

Jag är 20 fyllda år, och har aldrig haft sex med någon. Det är inget fel på mig varken utseendemässigt eller socialt, det har bara aldrig blivit av.

Jag känner dock att dagen börjar närma sig, men har absolut ingen aning om vad jag ska göra.
Jag har sovit med tjejer förut men hur tar man steget från att ligga i sängen till att faktiskt inleda något? Och iom att jag ändå är 20 så är det inte så fruktansvärt många som jag träffar som är i samma sits som jag, så jag är fullkomligt livrädd att göra bort mig. Vad är det som gäller i sängen lixom?

Ge gärna lite tips!
 

Lejonhierta

Medlem
Ålder
53
Kön
Man
Åh, ta det inte så blodigt och gör inte ngn affär av det. Håll om varandra, krama och känn på varandra. Var nära, nära, tätt intill, så finns det inte så mkt utrymme för ev tafatthet. Håll dig till lite oladdade zoner till att börja med - smek på huvudet och ansiktet, nacken, axlar, rygg och lår. KYSS varann! Jag tror inte mer behöver sägas, för om ni är på samma våglängd så kommer resten att ge sig själv. Kroppen vet när den vill mer och VAD den vill. Då är det bara att följa med. :) Andra former av övningar, div testande och mer avancerade grejer kommer med tiden (d v s förr el senare), så njut av den inledande euforin, valpigheten (den där glada vifta-på-svansen-känslan) som jag hoppas alla får inleda sitt sexliv med (bäst förutsättning för det om man är redo för det och det är du väl?). Lycka til!

Amen!
 

Hopzan

Medlem
Kön
Kvinna
Hej,

Jag är 20 fyllda år, och har aldrig haft sex med någon. Det är inget fel på mig varken utseendemässigt eller socialt, det har bara aldrig blivit av.

Jag känner dock att dagen börjar närma sig, men har absolut ingen aning om vad jag ska göra.
Jag har sovit med tjejer förut men hur tar man steget från att ligga i sängen till att faktiskt inleda något? Och iom att jag ändå är 20 så är det inte så fruktansvärt många som jag träffar som är i samma sits som jag, så jag är fullkomligt livrädd att göra bort mig. Vad är det som gäller i sängen lixom?

Ge gärna lite tips!

Om du ligger i sängen och har en tjej bredvid dig, kan du vara ganska säker på att tjejen är lika osäker som du (ifall ni inte är kompisar och har legat i sängen utan att något hänt tidigare).

1. Om du har legat i sängen med en tjej tidigare och hon verkar vilja vara kompis och inget annat, kan det vara klokt att berätta att du vill mer...
2. Om du ligger i sängen med en tjej som du inte varit i samma situation med, kan det vara idé att börja med en "trevare" för att kolla om hon vill... Du kan börja med att smeka henne över kinden och säga att du tycker att hon är söt/vacker. Då märker du hur hon reagerar... Om hon ler och visar intresse kan det vara läge att fortsätta genom att flytta dig närmare... Men om hon inte visar minsta intresse är det bara att lägga ner och invänta nästa gång du hamnar i sängen med en tjej.

Börja från 1...;)

OBS! Hoppas att detta är onödig information men: Kom ihåg att det inte är fritt fram att knulla en tjej bara för att hon ler och visar intresse...

Lycka till!
 
Toppen