Manlig orgasm VS Kvinnlig orgasm

JennyH

Välbekant medlem
Tänkte se om ni män kan beskriva er orgasm vid onani. Är det skönt hela tiden och är det skönast vid första sprut eller är varje stråle lika skön? Spelar mängden roll vid orgasm eller kan lite sperma vara lika härligt som ett stort sprut? Efter sprut hur länge fortsätter ni att runka och hur länge måste ni vänta tills ni kan runka igen?
 

RunkGubbe

Välbekant medlem
Kön
Man
Mmm trevligt … jo skönast före och stegras hela tiden, utlösningen är ju kulmen så det är härligt. Sen är ett litet sprut lika skönt tycker jag …
Brukar sk ”runka ner” men mycket lugnare då.
Beror på men kåtheten och njutning av att runka kommer ofta efter ett par timmar igen. Åtminstone enligt mej :p
 

bigtitslover6

Välbekant medlem
Kön
Man
När jag blir upphetsad och kuken styvnar så känns det skönt på ett förväntansfullt sätt. Lite svårt att beskriva men känslan jag får gör att jag vill att jag själv eller någon annan tar hand om min kuk. Är det jag själv så är det runk som gäller. Med frun kan det bli allt från att vi onanerar tillsammans eller att hon runkar/suger min kuk eller att vi knullar. För mig är det egentligen ingen skillnad i kåthet vad som görs men det känns helt annorlunda om jag blir avsugen eller har kuken i min frus fitta eller runkar. Min favorit är absolut att bli avsugen. Finns ingen skönare känsla. Det vibrerar och pirrar i hela kuken/testiklarna och när tungan rör sig över ollonet är det som om elektriska stötar går genom kuken. Underbart men väldigt svårt att beskriva.

När jag sedan närmar mig orgasm ökar intensiteten och de elektriska stötarna kommer allt tätare. När jag skall spruta vill jag helst ha kontrollen själv. Passar alltså inte så bra när frun rider mig men om vi knullar i en ställning där jag styr så är det perfekt. Om min fru runkar eller suger mig vill jag själv ta över vid orgasmtillfället. Jag tar då själv kuken i min hand och runkar av satsen över min frus ansikte eller bröst.

Orgasmen är svår att beskriva men det är som en explosion där jag inte längre kan kontrollera mig själv. När jag är riktigt kåt och orgasmen blir väldigt våldsam så skakar jag i hela kroppen och sperman sprutar/flödar ut ur kuken. Det kan även hända när jag runkar på egen hand framförallt om jag haft en skön chat med någon likasinnad. Jag brukar då ofta avsluta onanistunden i badrummet. Står då och runkar tills jag sprutar i tvättstället. Vid mer normala orgasmer blir det inte så våldsamma skakningar i kroppen men utlösningen är nästan lika skön men lite mer kontrollerad och inte heller så mycket sperma. Varför avslutar jag i badrummet? Det är helt enkelt mindre kladdig sperma att ta hand om. :)

När jag var yngre kunde jag komma ofta. Min första sexnatt med min, då blivande, hustru tror jag att jag sprutade minst 5 gånger. Hennes kommentar var "du kan ju ha många älskarinnor utan att man skulle märka något". Nu har åldern tagit ut sin rätt men jag kan nog spruta igen efter ett par timmar men då inte samma mängd.

Jag fortsätter runka lite lätt efter att jag har sprutat men väldigt försiktigt. Kuken och ollonet är väldigt känsliga efter orgasmen. Känns inte skönt om man runkar för hårt efteråt. Det är väl en av anledningarna att jag helst vill styra det själv när jag sprutar. När min fru runkar mig har hon en tendens att vilja runka hårdare när jag sprutar vilket medför en viss obehagskänsla. I alla fall hos mig.

Oj, det blev ju nästan en hel roman men det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat eller skall man kanske säga kuken i det här fallet.
 

Reborn

Aktiv medlem
Ålder
48
Kön
Man
Jag skulle nog säga det är olika dimensioner av min orgasm.
En vardagsorgasm ;) , då är det med att man är lite sugen o kåt. Men vill mest bara komma i mål och få spruta och en lite skön känsla i kroppen efter
Ett bra runk när man vill ta en del tid, då är det skönt i varje drag. Man varierar grepp och hand. När är på g att komma, så lugnar man sig, så man bygger upp en lite explosion i slutet. Då är det skönt hela vägen, men på olika sätt o nivåer.
Sen har vi orgasmen som tar en till annan planet.
Det är jag kan slappna av helt med en tjej, bara få njuta och när jag vet att hon njuter av mig.
Det krävs att hon han det där med smeka, runka och veta vad jag gillar och är lyhörd på mig.
Först är det otroligt skönt. Sen tapppar jag kontrollen och bara njuter, skakar o krampar i kroppen. När jag sen kommer över toppen, då kan jag knappt andas för någon sekund och kroppen är helt utom kontroll. Då är det som det både stormar inom mig och massa explosioner, en helt magisk känsla.
Sen kan det ta 10 sekunder upp till en minut efter, som jag kommer i ett kraftigt sprut. Då är det liksom som en final i hela orgasm.
Svårt o beskriva exakt. Har nog bara hänt 5 kanske 10 gånger. Första gången är nog bara 5-6 år sedan. Det är väl tre tjejer som lyckats ta mig till sån orgasm och dom säger dom aldrig varit med om något liknade hos en kille.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Själva onanin är en stor njutning hela tiden, från att kuken är slak till den vuxit i handen och slutligen leder till en orgasm. När jag onanerar så är det oftast med målet att nå orgasm. Men det är långt ifrån alltid jag håller på så länge. Mina orgasmer är inga 'explosioner' som tidigare inlägg skriver om. När orgasmen närmar sig så känns en stegring i hela kroppen och den utmynnar i krampaktiga sammandragningar i underlivet med ejukalering som följd. Att spruta är att överdriva för min del. Numera pumpar det oftast bara ut en dos med ett 'sprut' på kanske knappt 5 cm. Sedan följer några små doser som mest bara rinner ut. Kuken slaknar nästan direkt efter och sexlusten är tyvärr som bortblåst, vilket är sorgligt. Jag kan komma igen efter kanske två timmar, men då är det inte samma mängd sperma.
 

JennyH

Välbekant medlem
Man har ju alltid undrat hur känslan är när man runkar av sig, hade jag haft en kuk så hade jag runkat en hel del :D Men man förstår ju att det är skönt typ hela tiden och även efter ett sprut om man kan behålla ståndet. När jag onanerar så är det skönt såklart men ju hårdare min klitoris blir ju mer njuter jag av att det stimuleras. Men efter orgasmen så kan det ibland göra lite ont eller man känner mer ett obehag typ, men efter en stund så försvinner det och man kan njuta lite försiktigt igen :)
 

RunkGubbe

Välbekant medlem
Kön
Man
Man har ju alltid undrat hur känslan är när man runkar av sig, hade jag haft en kuk så hade jag runkat en hel del :D Men man förstår ju att det är skönt typ hela tiden och även efter ett sprut om man kan behålla ståndet. När jag onanerar så är det skönt såklart men ju hårdare min klitoris blir ju mer njuter jag av att det stimuleras. Men efter orgasmen så kan det ibland göra lite ont eller man känner mer ett obehag typ, men efter en stund så försvinner det och man kan njuta lite försiktigt igen :)
Mmm ja det är nog inte så stora skillnader inombords, vi alla upplever ju den sköna känslan att onanera mer o mer och härligt att kunna komma tillbaka efter en stund
 

Reborn

Aktiv medlem
Ålder
48
Kön
Man
Man har ju alltid undrat hur känslan är när man runkar av sig, hade jag haft en kuk så hade jag runkat en hel del :D Men man förstår ju att det är skönt typ hela tiden och även efter ett sprut om man kan behålla ståndet. När jag onanerar så är det skönt såklart men ju hårdare min klitoris blir ju mer njuter jag av att det stimuleras. Men efter orgasmen så kan det ibland göra lite ont eller man känner mer ett obehag typ, men efter en stund så försvinner det och man kan njuta lite försiktigt igen :)

Det är lika för mig precis efter man fått orgasm och/eller sprutat, då är man lite känslig ett tag.
Tänker att det nog egentligen finns många likheter mellan en man och kvinnas stimulans och känsla.
 

Janne99

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag skulle nog säga det är olika dimensioner av min orgasm.
En vardagsorgasm ;) , då är det med att man är lite sugen o kåt. Men vill mest bara komma i mål och få spruta och en lite skön känsla i kroppen efter
Ett bra runk när man vill ta en del tid, då är det skönt i varje drag. Man varierar grepp och hand. När är på g att komma, så lugnar man sig, så man bygger upp en lite explosion i slutet. Då är det skönt hela vägen, men på olika sätt o nivåer.
Sen har vi orgasmen som tar en till annan planet.
Det är jag kan slappna av helt med en tjej, bara få njuta och när jag vet att hon njuter av mig.
Det krävs att hon han det där med smeka, runka och veta vad jag gillar och är lyhörd på mig.
Först är det otroligt skönt. Sen tapppar jag kontrollen och bara njuter, skakar o krampar i kroppen. När jag sen kommer över toppen, då kan jag knappt andas för någon sekund och kroppen är helt utom kontroll. Då är det som det både stormar inom mig och massa explosioner, en helt magisk känsla.
Sen kan det ta 10 sekunder upp till en minut efter, som jag kommer i ett kraftigt sprut. Då är det liksom som en final i hela orgasm.
Svårt o beskriva exakt. Har nog bara hänt 5 kanske 10 gånger. Första gången är nog bara 5-6 år sedan. Det är väl tre tjejer som lyckats ta mig till sån orgasm och dom säger dom aldrig varit med om något liknade hos en kille.
Jag har fått prostataorgasm vid onani med stav och det var ungefär som du beskrev. Orgasmen kom liksom rullande och varade länge. Jag krampade och skakade, kramade en kudde och skrek av hänförelse. När jag sen drog ett par runktag vällde sperman ut i en strid ström. En otrolig orgasm som jag unnar alla att få uppleva.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Man har ju alltid undrat hur känslan är när man runkar av sig, hade jag haft en kuk så hade jag runkat en hel del :D Men man förstår ju att det är skönt typ hela tiden och även efter ett sprut om man kan behålla ståndet. När jag onanerar så är det skönt såklart men ju hårdare min klitoris blir ju mer njuter jag av att det stimuleras. Men efter orgasmen så kan det ibland göra lite ont eller man känner mer ett obehag typ, men efter en stund så försvinner det och man kan njuta lite försiktigt igen :)
Ja, mitt ollon blir ömt och tål ingen beröring direkt efter orgasmen. Samma sak med mina bröstvårtor. Jag älskar att få dem stimulerade och frun nyper o masserar dem alltid numera till jag får orgasm. Men efter orgasmen blir de ömma och tål knappast någon beröring.
En skillnad som jag upplever mellan män och kvinnor är att de flesta kvinnor jag vet kan få multipla orgasmer. Frun får ofta 2-3 orgasmer och det har hänt att hon fått upp till fem på rad. Jag kan aldrig få mer än en åt gången. Och vad jag förstår så tappar inte kvinnor heller lusten lika fort. Det är inga problem att fortsätta knulla frun efter att hon kommit. Därför har vi en regel att hon alltid ska komma först och sedan jag. Men det har också att göra med att frun under många år ända sedan hon var tonåring haft svårt att få orgasm. Det släppte för henne för ca 10 år sedan. Där har vi ytterligare en skillnad mellan könen att många kvinnor inte får orgasm.
 
Toppen