Masturbation med/utan partner

mania

Medlem
Kön
Kvinna
När jag onanerar själv och får en orgasm så är den över på fyra-fem sekunder och jag är helt nöjd, men om min pojkvän gör detsamma kan orgasmen vara i 20-30 sekunder och jag är inte nöjd på långa vägar - detta bara tänder mig och jag vill ha mer. Är det någon som känner igen sig, eller är detta bara mitt fenomen? Tycker att denna skillnad är lite konstig. Borde ju egentligen vara orgasm som orgasm. Är det hjärnan som talar, eller vad är det som gör att orgasmen är så himla olika med eller utan partner?
Sex lover
 

henrikhenrik

Ny medlem
Kön
Man
Det sitter nog i huvudet, jag har mycket skönare orgasmer när min flickvän onanerar åt mig. Det brukar ta lite längre tid och man hinner bygga upp mer upphetsning.
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Mania: Jag känner igen mig helt i det du skriver. På egen hand är inte i närheten av om man får hjälp av partner...
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
När jag onanerar själv och får en orgasm så är den över på fyra-fem sekunder och jag är helt nöjd, men om min pojkvän gör detsamma kan orgasmen vara i 20-30 sekunder och jag är inte nöjd på långa vägar - detta bara tänder mig och jag vill ha mer. Är det någon som känner igen sig, eller är detta bara mitt fenomen? Tycker att denna skillnad är lite konstig. Borde ju egentligen vara orgasm som orgasm. Är det hjärnan som talar, eller vad är det som gör att orgasmen är så himla olika med eller utan partner?
Sex lover

Vill skriva nåt riktigt klokt, men hittar inte riktigt orden..
Men visst, det är olika HUR orgasmen blir, med olika förutsättningar, att du ena gg styr allt själv & andra gg inte kan styra allt själv. Men med mkt övning bör du kunna fördröjja det ljuvliga ögonblicket & få mest orgasmer på 20-30 sek. Så är det iaf för mig. Men det kräver en hel del avslappning & möjlighet att få vara utan störningar.
Lycka till nu.
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
När jag onanerar själv och får en orgasm så är den över på fyra-fem sekunder och jag är helt nöjd, men om min pojkvän gör detsamma kan orgasmen vara i 20-30 sekunder och jag är inte nöjd på långa vägar - detta bara tänder mig och jag vill ha mer. Är det någon som känner igen sig, eller är detta bara mitt fenomen? Tycker att denna skillnad är lite konstig. Borde ju egentligen vara orgasm som orgasm. Är det hjärnan som talar, eller vad är det som gör att orgasmen är så himla olika med eller utan partner?
Sex lover

även jag känner igen mig, vet dock inte svaret.
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag är inte så säker på om jag kan skilja mellan orgasmerna, på så sätt att det finns en skillnad mellan om jag onanerar själv, eller får orgasm med en partner.

Däremot kan orgasmerna vara väldigt olika från gång till gång i alla fall.
 

sarty

Ny medlem
Kön
Kvinna
Det beror väl mycket på hur man känner sig den dagen också, fast det tänder ju mer att vara med någon annan ens egna fantasier helt klart.
 

aza_sv

Medlem
Kön
Man
Det beror väl mycket på hur man känner sig den dagen också, fast det tänder ju mer att vara med någon annan ens egna fantasier helt klart.

Jag håller med i detta. Vissa orgasmer på egen hand kan vara fullkomligt våldsamma, så man tuppar av och andra kan var som en ekorres nysning. men samma sak kan å andra sidan gälla om man är med en partner också.
För min del beror det mycket på hur vägen till orgasmen varit - en lång upphetsande väg kan oftast leda till lååånga orgasmer medan kort väg kan ge en kort orgasm.
Ibland kan ju en snabbis, på egen eller med annans hjälp vara ooootrlig men ingen regel utan undantagt:)
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Jag känner EXAKT samma sak! Jag kan komma på 40 sek utan sambon och vara helnöjd men med honom kan jag hålla på i över 2 tim och bara vilja ha mer mer och mer! Onar jag ensam behöver jag inte ha nånting i mig heller, det måste jag om sambon är med - kuk, hans fingrar, dongen, vadsomhelst! Konstigt hur kroppen reagerar på hanar! ;)
 

Helsingborgaren

Ny medlem
Kön
Man
Jag känner EXAKT samma sak! Jag kan komma på 40 sek utan sambon och vara helnöjd men med honom kan jag hålla på i över 2 tim och bara vilja ha mer mer och mer! Onar jag ensam behöver jag inte ha nånting i mig heller, det måste jag om sambon är med - kuk, hans fingrar, dongen, vadsomhelst! Konstigt hur kroppen reagerar på hanar! ;)

hihi...ja jag undra varför män och kvinnor passar så bra ihop :p
som en skruv och mutter...gängar perfekt om de är av samma sort :cool:
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Jag känner EXAKT samma sak! Jag kan komma på 40 sek utan sambon och vara helnöjd men med honom kan jag hålla på i över 2 tim och bara vilja ha mer mer och mer! Onar jag ensam behöver jag inte ha nånting i mig heller, det måste jag om sambon är med - kuk, hans fingrar, dongen, vadsomhelst! Konstigt hur kroppen reagerar på hanar! ;)

hihi...ja jag undra varför män och kvinnor passar så bra ihop :p
som en skruv och mutter...gängar perfekt om de är av samma sort :cool:

Jadu... Inte för att jag är nån expert på ämnet (uhm), men kan det ha nått med det där ordet biologi att göra tro? :D Hur som helst älskar jag det! Yum!
 
Toppen