Mig

S

SonPari -LÅST-

Gäst
Ska skapa en liten tråd här om mig. Det är en sak jag måste få bukt med nämligen.

Det är så att jag är besatt i min dator. Varje gång ja kommer hem, sätter ja på den direkt och sätter mig här. Och sen sitter här tills ja ska gå och lägga mig. Om det någon gång blir så att t.ex. internet inte funkar. Blir jag helt galen, hysterisk, illamående, skriker och slår och gråter. Ända tills det funkar igen. Min absolut totala mardröm i detta livet är att datorn i sig inte funkar och det inte finns något sätt jag kan laga den på. Denna mardrömmen håller på att slå in, sen jag formaterade datorn för någon dag sen så funkar datorn knappt alls, det går knappt att göra något. Det går att surfa, snacka på msn, se filmer etc etc, men jag kan t.ex. inte spela spel. Och vissa program som t.ex. trend micro online virus scan total hänger sig om man försöker köra det. Och ibland är det nästan omöjligt att ens få igång datorn, alltså att logga in till windows. Så nu känner jag inte någon mening med mitt liv alls. Är ledsen och deprimerad. Vilket är helt sjukt. Så jag har beslutat mig för att bli av med det här. Jag kan inte längre va såhär besatt i datorn, ja måste bli en av de människor ja avundas som kan leva utan en dator.

Jag behöver regler att följa. Ni är det enda jag har egentligen som bryr er och som jag kan snacka med. Snälla hjälp mig :(

Suger för pengar
 

galen

Medlem
Kön
Man
lämna in den på nån datafirma lr nå å låt dem kolla upp den? lr så testar du å formatera den igen?
 
S

SonPari -LÅST-

Gäst
men fattar du inte, ja kan inte hålla på o va så besatt. Ja måste sluta va beroende av datorn!!!

Suger för pengar
 

galen

Medlem
Kön
Man
hehe ok :) aja men se till å skaffa dig en hobby lr nå
typ börja gymma :)

Livet går ut på att bli kåt... därför jag är det hela tiden
 

ungdom

Medlem
Kön
Man
ha tider du får vara vid datorn.. trappa ner lite i taget.. som nä man slutar röka.. men kan faktiskt bli beroenda av dator också som du själv skrev.. ta av en tille/halv timme per dag tilsl du är nere på 1-2 timmar och kan var utan en dag utan att det gör något... då kan du anse dig som botad.. hehe ;)

är man bög för att man hjälper en kompis?
 

sep

Medlem
Kön
Man
Jag tror att du flyr från andra intressen och andra ansvarstaganden. Oftast när jag grävt ner mig vid datorn som mest så har det varit för att jag har en del saker som jag borde göra men egentligen inte kan göra eller vill göra. Fundera på vad detta skulle kunna vara.

Sen så kan du välja att trappa ner lite som Ungdom skriver.

Att datorn sen går långsamt är tråkigt, men brukar bli bra om man formaterar om hårddisken och installerar ett nytt windows och gör alla uppdateringar. Du har väl installerat/avinstallerat/förändrat för mycket i datorn efter hand. Det är helt normalt.

Sitt inte o skrota för länge vid datorn, tänk på rimligheten i det hela. Ett första steg är att inse problemet och det har du gjort. Snart så kommer genomförandet att lossna också, när du börjar se hur larvigt det är att skita i allt annat skoj.

Jag älskar min dator och deppar när jag inte får träffa den, men jag jobbar, reser, träffar min tjej, går ut, fikar och allt möjligt annat utan att bli knäpp.

Ta i tu med bromsklossarna så kommer du göra det med sen!




...
don't bust that nut just yet
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Stänga av datorn? Hmm, en snabb "uptime" koll i terminalen, nej 67 dagar sedan den senast startades om.

För begäret så prova att vara utan den utan att den pajar, bestäm dig helt enkelt för att låta bli den. Börja med säg nu på torsdag 24 timmar. Går det utan problem så är det ju inget sjukligt iaf, har du problem så kan lite försiktig avvänjning vara bra. be nån kolla dig så att du inte smiter in till datorn bara.

För av avhjälpa problem med datorn i allmänhet så kolla in detta http://www.apple.com/se/macmini/
Den är ganska så ny (sex timmar) så hela sidan är inte översatt ännu. Med risk för att låta religiös så har mitt liv (den elen av det som spenderats framför datorer) blivit ett helt annat sedan jag köpte en mac för tre år sedan. Rekommenderar skarpt att alla provar.
 

Dead-Inside

Medlem
Kön
Man
Ett bra sätt är att, du vet, stänga av den. Säg till dig själv att det bara blir TV i en vecka. Så gjorde min far åt mig en gång. Det var jobbigt som fan de första 3 dagarna, men sen gick de bättre. Hittade andra saker att göra (Bl.a. rita, göra läxor, m.m.).

Hur som helst, jag lever lika dant men jag blir inte spec. frustrerad bara för att internet är nere i ett par, 4 dagar sådär. Det är mest ett irritationsobjekt, jag föredrar ju trots allt informationsdatabas framför ickeinformationsdatabas.
 
S

SonPari -LÅST-

Gäst
Nu har det hänt, min dator har totalhavererat. Grejen är den att jag har precis omformaterat den, och det var efter omfortmateringen den har funkat så hemst dåligt. Så installerade jag ett anti virus och jag hade typ nästan 30 virus. Så en kompis till pappa ska fixa den, formatera den totalt och installera skydd. Så nu är jag utan min dator ett par veckor. Ja sitter nu hos mormor, så jag har denna datorn. Men jag kan inte va här hela tiden så jag kommer använda datorn mycket mindre än förut. Får hoppas att detta leder till något gott.

Förresten jag har många intressen. Men jag tvingas ändå alltid till datorn om jag är hemma :(

Suger för pengar
 

Zoltan

Medlem
Kön
Man
Då är det ju ett ypperligt tillfälle att vänja dig av datorberoendet. Själv känner jag likadant, efter jobbet när man kommer hem vid 5 så går timmarna så otroligt snabbt att det är sjukt. Dock passar jag på att ta mig för lite saker på helgerna men just vardagarna känns som en enda stor grå sörja.

Men lycka till SonPari och ta tillvara på dina andra intressen nu på din "downtime" :D

Peace out!
 

ungdom

Medlem
Kön
Man
SonPari.. hoppas ett det leder till det bättre.. fast det var rätt bra när du var online hela tiden också... hehe ;)

är man bög för att man hjälper en kompis?
 
S

SonPari -LÅST-

Gäst
Originally posted by Zoltan

Då är det ju ett ypperligt tillfälle att vänja dig av datorberoendet. Själv känner jag likadant, efter jobbet när man kommer hem vid 5 så går timmarna så otroligt snabbt att det är sjukt. Dock passar jag på att ta mig för lite saker på helgerna men just vardagarna känns som en enda stor grå sörja.

Men lycka till SonPari och ta tillvara på dina andra intressen nu på din "downtime" :D

Peace out!

Satt vid teven hela kvällen igår och jag känner mig faktiskt lite bättre. Har börjat ta upp ritandet som jag höll på med förr också lite smått. Och de kontakter jag har på msn som jag saknar så mycket att snacka med gitter inte svara på mina mail ändå så. Så liksom orka bry sig.

Suger för pengar
 

Zoltan

Medlem
Kön
Man
Dina kontakter svarar säkert snart du har ju inte gett dom tillräckligt med tid bara. Imorgon är det fredag och det är samma sak som en trevlig dag, särskilt om man ska ta ledigt som jag har gjort :) Om du nu har någon datorabstinens så försvinner den säkert efter en kul helg det kan jag nästan garantera.

Peace out!
 

scaryeyes

Ny medlem
Kön
Man
Jag är åxå besatt i datorn.... Bär med mej den vart ja går..... Det värsta som kan hända är när man åker på jobb å dom inte har nätverk på hotellrummet....

Kommer lite text här snart
 
Toppen