Minns bh-lösa modet

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
Jag som är lite äldre hade förmånen att få uppleva 70- och 80-talen då väldigt många tjejer inte använde bh, vilket gjorde att det blev mycket att runka till. I plugget, på jobbet, på gatan var det fler som hade skippat bh än som använde den. En och annan nyhetsuppläsare på tv lät också brösten guppa fritt för att inte tala om hur det var på badstränderna. Sedan hände det trista att modet ändrades och tuttarna blev instängda igen. Visst förekommer bh-löst bland skådisar och artister i USA även i dag, men det var liksom mycket trevligare när de fina formerna fanns i ens närhet och man kunde kolla, drömma och fantisera fritt.

Jag ska försöka återkomma med några speciella minnen, men andra får gärna fylla på med erfarenheter också.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag som är lite äldre hade förmånen att få uppleva 70- och 80-talen då väldigt många tjejer inte använde bh, vilket gjorde att det blev mycket att runka till. I plugget, på jobbet, på gatan var det fler som hade skippat bh än som använde den. En och annan nyhetsuppläsare på tv lät också brösten guppa fritt för att inte tala om hur det var på badstränderna. Sedan hände det trista att modet ändrades och tuttarna blev instängda igen. Visst förekommer bh-löst bland skådisar och artister i USA även i dag, men det var liksom mycket trevligare när de fina formerna fanns i ens närhet och man kunde kolla, drömma och fantisera fritt.

Jag ska försöka återkomma med några speciella minnen, men andra får gärna fylla på med erfarenheter också.
Jag är också i den åldern att jag minns denna ljuva tid med glädje. Kommer ihåg min fru, som då bara var 15-16 år, när jag lyckades övertala henne om att skippa bh-n. Hennes bröst var visserligen inte i den storlek som de är nu, men det var spännande. I slutet på 70-talet gjorde jag lumpen. Där var en kvinna i administrationen som bar en vit tunn blus och utan bh inunder. Blusen dolde ingenting så man såg tydligt de runda fina formerna på hennes bröst.
 

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
Alldeles intill Sätrabadet i Södra Stockholm fanns en ridskola. En dag i slutet av 70-talet när jag solade där hände en mycket trevlig sak. Ut ur skogen, som låg mellan stranden och ridskolan, kom en mycket söt och välskapt tjej i 15-årsåldern ridande barbacka på en häst. Det enda tjejen hade på sig var en bikiniunderdel! Detta glömmer jag aldrig och det har runkats en del till det minnet. Ja, hon var kanske rätt ung, men det var jag också på den tiden.
 

Njutaren

Välbekant medlem
Kön
Man
Det BH-lösa modet var helt fantastiskt och jag älskade det verkligen. Förhoppningsvis återkommer det och blir allmänt igen. Men det var inte oproblematiskt. Det gällde verkligen att hålla ögonen i styr. Visst hände det att blicken blev kvar lite för länge nångång emellanåt.

Det kunde vara riktigt jobbigt att hålla ögonen i styr och inte kolla på brösten, speciellt om bröstvårtorna var lite styva. Att hålla fokus på det som skulle avhandlas kunde vara svårt och det blev ju så att den lilla hjärnkapaciteten man hade fick ha fokus på att hålla koll på var man tittade och lite mindre på vad som sas. :LOL:
 

ManMedSkägg

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Många fina historier i tråden. Minns att det gungade en hel del hos mina mostrar sent 70 tal.
I högstadiet på den allmäna badanläggningen solade de flesta tjejerna i klassen topless.
Skönast var när hårfrisörskan lutade mitt huvud bakåt så att det landade på hennes bröst.
Där låg jag 13 år gammal med röda bultandes kinder:p
 

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
Jag jobbade under flera år ihop med bl a två snygga tjejer. Den ena mörk med rätt stora välformade bröst, den andra blond med små toppiga. Tror aldrig de använde bh.
På luncherna satt man i matsalen och kollade in unga tjejer utan bh och många hade kortkorta kjolar.
Vilka tider det var! :love:
 

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
Ett annat mycket bra badställe var Smedsuddsbadet i Stockholm. Där solade massor av unga tjejer, de flesta topless. Ett speciellt minne var när en dagisgrupp var där. Den ena dagisfröken var riktigt snygg med fin kropp och stora tuttar, tyvärr hade hon överdelen på. Mot slutet av dagen åkte den dock av och man fick se hela härligheten. Det blev en del runkande till det minnet.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Minns den tiden

Men det finns m å n g a ljuspunkter idag med
Gymmen är fulla med kvinnor som klär sig så man blir pirrig....

Stränderna är befolkade av vackra kvinnor i små bikinis

Och på stan när de varma årstiderna är här.....
 
Last edited:

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
I dag på Lucia minns jag tillbaks på bildreportagen i tidningen Se om unga tjejer som var ute och lussefestade i Stockholmsnatten i lucialinne utan bh under och på nån bild visades det tuttar i full frihet också. Härliga minnen!
 

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
I mitt reels-flöde i Facebook dyker numera massor av snygga tjejer utan bh upp plus lite annat smått och gott. Det kan vara lite tunt i början, men stannar man och tittar på det man gillar får man mer och mer efter hand. Jag brukar bl a kolla och runka en stund innan jag ska sova.
 

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
Här kommer ett minne till från den bh-lösa tiden. På 70-talet var det ibland modevisning på varuhusen i Stockholm och där kunde man se ett och annat. På det fashionabla NK var det modevisning alldeles innanför stora ingången. Det hela började med att en ursnygg tjej satt skräddare endast iklädd trosor och en levande boaorm! En av modellerna var Efwa Attling, numera smyckesdesigner. Hon hade en mycket uppknäppt blus och man hade full insyn till hennes toppiga och välformade bröst. De var inte så stora på den tiden, men mycket fina.
 
Toppen