Musik

G

Guest

Gäst
har fått dra ner volymen.. min grannar gillade tydligen inte psytrance med GMS så här dags :D
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Mitt nick till trots, bluesman, har jag kommit in mer på tyngre rock.
Lyssnar just nu på Bandit.se, nästan hela tiden. Beror nog lite på att
man är gräsänkling och inte behöver jämka ihop musiksmakerna eller
kompromissa om volymen. :)
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Satt precis innan jag loggade in här och såg på Axcess TV. Ett program om holländska 1600 talsmålare Vermeer, Rembrandt mm. Det hela ramades in med barockmusik. Så fantastiskt vackert. Obildad som jag är vet jag inte vilka tonsättarna var..men vackert var det. :)
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag lyssnar på Vinyl 107 just nu...- Bästa musiken från 60-70-80 talen:)


En lättlyssnad låt med Emile Ford som heter You´ll never know what you´re missing till you try - sååå sant;)
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Satt precis innan jag loggade in här och såg på Axcess TV. Ett program om holländska 1600 talsmålare Vermeer, Rembrandt mm. Det hela ramades in med barockmusik. Så fantastiskt vackert. Obildad som jag är vet jag inte vilka tonsättarna var..men vackert var det. :)
Köp några skivor blandad klassisk musik & läs baksides texten några ggr medans du lyssnar, simsalabim, så kommer du snart vara tvärsäker på tonsättarna. Vi omges av mer klassisk musik än vad man kan föreställa sig, ofta i bakgrunden på filmer, reklamsnuttar & annat.
Hade en period i mitt liv, miste en man jag var gift med & klassisk musik fungerar mkt bättre som lisa för själen än prozac. Iaf för mig.
 
Toppen