Nästa man till rakning

Deadzed

Medlem
Kön
Man
Fan...jag blir alltid så jävla kåt när jag ska raka mig. Det hjälper ju visserligen en del att den står så man kommer åt. Men jag blir lite splittrad mellan känslan att vilja runka järnet och fortsätta med det jag tänkte göra från början.

Ska ta min gamla skäggtrimmer så jag slipper kukdoft på min nya. ;)
 

Rakad19cm

Medlem
Kön
Man
rakar mig här med..
bara tanken på att dra med hyveln får min att resa sig..
men som du säger så kommer man åt bättre då..
sedan är det bara o smörja lite med ....
och ta en skön långrunk..*mmmmmmm*

Intreserad av rätt så mye..
 

masugn

Ny medlem
Kön
Man
Det gäller dock att se upp så man inte skär sig. Själv har jag nu ett litet sår på petter-niklas, antagligen av att jag tagit ut honom genom gylfen på toa och råkat skrapa den mot metallen. En aning begränsar det ens lust att dra av och an när det gör lite ont.
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Du får sätta plåster på ;) och ta det försiktigare nästa gång...

Att vara rakad är en jättemysig känsla... det finns ju inget lenare. Så det kan nästan (men bara nästan) vara värt ett skärsår nån enstaka gång...
 

tjek

Ny medlem
Kön
Man
Har provat hårborttagningsmedlet "Veet" for men. Smörjer in pung och skrevet och låter det verka 4-5 minuter sedan in i duschen och tvätta. Blir hur len som helst, ingen risk för skärsår. Sedan smörja in med en go hudkräm....hmmm nu står kuken...

tjek
 

Wurrah II

Ny medlem
Kön
Man
jag rakade mig idag, nöjde mej med att raka bollarna o skaftet o trimma lite i grenen. Märkte bara att då jag var ute så var det kallt så min pung snabbt förvandlates till en valnöt ^^. Då beslutade jag mig för att slita lite i skinnet och räta ut skinnkrullorna. Fan vad det brände jag trodde faktiskt att kuken skulle ramla bort, så det är itne att rekommendera.
(Den här posten låter helt puckat men jag e trött och orkar inte förmulera mej bättre)

Varför sitta o rulla tummarna då man har tråkigt.
Rulla skinn istället.
 

skalman1

Medlem
Ålder
36
Kön
Man
Jag har använt veets hårbortagning och de är inte och rekomendera, den fräter på pungen så att de blir sår och de är inte så skönt efteråt :eek:.
Använde veet 2 gånger sen fick jag nog och gick tillbaka till rakhyveln [:cool:]

Mat och sovklockan är inte det enda som fins i skalet ;)
 

dallabralla

Medlem
Kön
Man
har samma "problem" här :). Men det är ju så himla skönt att vara helt nyrakad och len så jag brukar kunna hålla mig.

Alla gör det, alla ska.
 

ichabod

Ny medlem
Kön
Man
Snackade med en kille som hade vaxat "Brasilianskt". Han berättade att en liten bit av huden från pungen hade följt med. Hans attityd var typ, det läker fort! Hahaha.
 
Toppen