Någon info om minasynder.se?

Russu

Aktiv medlem
Kön
Man
Hej
Någon som vet något om minasynder.se
En skön sida som nu legat nere ca en vecka.
Tillfälligt eller borta för gott?
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Hej
Någon som vet något om minasynder.se
En skön sida som nu legat nere ca en vecka.
Tillfälligt eller borta för gott?
Alla sidor som dessa lider av att det förekommer medlemmar som lägger ut upphovsrättsskyddat material. Det kan vara både bild, text och video. Ni minns ju hur vi var borta och nästan gav upp...

Nu vet jag inte hur det är i just detta fall, men med vår erfarenhet så var det min första tanke.
 

snorpi

Välbekant medlem
Ålder
52
Kön
Man
Aldrig hört talas om!- --- ni borde dela med er av sidor som ni besöker för att förgylla allas vår porriga vardag...kanske finns en tråd med länkar redan....ber om ursäkt i så fall...annars....starta en!!

Det är eller var en jätte bra sexnovell sida där man kunde läsa sexnoveller av alla slag och inga ämnen var Tabu så hoppas att den öppnar igen för den är som sagt stängd nu:(
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Vet inte var jag skrev om mina synder men jag har tipsat om den på detta forum, tror själv jag fick tips på detta forum.
 

Tommy G

Ny medlem
Ålder
59
Kön
Man
Det är eller var en jätte bra sexnovell sida där man kunde läsa sexnoveller av alla slag och inga ämnen var Tabu så hoppas att den öppnar igen för den är som sagt stängd nu:(
Jag har inte hjärta att gilla det... Är det inge någonstans som känner till ödet för sidan ? Även ifall det finns någon sida med svenskspråkiga sexnoveller som motsvarar "mina synder" dvs. handlar om mer olagliga händelser- för nog gäller väl tryckfriheten ännu? Det har varit många sidor före som lagts ner av olika skäl men är det för att de blivit infekterade av virus eller dylikt så borde det verkligen tas på största alvar då det är ett anarkistiskt slag mot en av grundpelarna av demokratin nämligen yttrandefriheten! Den som struntar i alla inskränkningar av den ska inte heller klaga om barnbarnen slits ur famnen på dem och slås ihjäl ostraffat för det är ett fullt möjligt scenario!
Jag är orolig för den utveckling som sker på nätet där allt mer begränsas av vardera goda syften men som i slutet innebär att det som var en frihetskänsla med nätet snart är helt borta och allt kommer att kosta mer än vad de flesta har råd med! Visst så finns det skickliga hackare som alltid kommer åt det de önskar men jag tillhör definitivt inte den gruppen och har dessutom en kollapsad ekonomi så jag märker av den onda riktning som är på kommande utan att någon verkar bry sig desto mer...
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Minasynder.se är till salu enligt domaintools som är en pålitlig källa. Servern på minasynder ger fel 500 vilket betyder internt serverfel. Ofta är det ett tecken på att sajten är "övergiven".
 

MrWolf

Välbekant medlem
Kön
Man
Riktigt tråkigt att den sidan la ner…
Instämmer helt men det är väl vad som händer om man inte har en moderator som är lite ”på” och städar bort inlägg med t ex copyrightad material, inlägg ”lånade” utan författarens medgivande, kränkande texter och sånt. Minasynder hade nog en rätt svår balansgång att hantera där… Heder till moderatorerna här på onanera alltså
 

Tommy G

Ny medlem
Ålder
59
Kön
Man
Minasynder.se är till salu enligt domaintools som är en pålitlig källa. Servern på minasynder ger fel 500 vilket betyder internt serverfel. Ofta är det ett tecken på att sajten är "övergiven".
Jag hoppas att någon modig köper sidan och lyckas med att driva den i "motvinden" då jag tillåter mig att mäta giltigheten med att kalla sig demokratisk i att kontroversiella texter kan publiceras ostraffat på stora sidor bla. Just nu är jag ganska bekymrad över läget då de lärda propagerar för att man i första hand ska lita till officiella medier som i princip skriver om det mesta på samma sätt vilket brukar vara förknippat med totalitära stater, hur nära har vi tillåtet utvecklingen åt det hållet egentligen gå? Det borde finnas någon slags ersättning till okonventionella sidor som drabbas av attacker av olika slag- det SKA vara en av de viktigaste uppgifterna att beivra i ett samhälle som önskar fortsätta som demokratiskt! De stora mediebolagen klarar sig bra på egen hand men de små som kanske inte alltid är så politiskt korrekta behöver allt stöd för att kunna fortsätta sin existens- så länge de är lagliga i stort sett, man borde inte hängas för något enstaka klavertramp- som rent principiellt är grundläggande för att man ska kunna ha ett någorlunda fritt samhälle!
 

Nilsr

Aktiv medlem
Kön
Man
Det finns en trevlig sitt som heter bubblan.nu
Där finns många bra noveller. Eller så har vi ju även noveller här under forum Sexnoveller
 

uppvidinge40

Ny medlem
Ålder
48
Kön
Man
kommer inte in på bubblan.nu, har glömt mitt lösenord, klickar på glömt lösenord och får ett nytt tillfälligt skickat men det går inte att logga in :(?
 

Nilsr

Aktiv medlem
Kön
Man
Ja, det är ett problem. Har hört att det ör svårt att registrera sig som ny medlem också. Men, många av novellerna går att läsa utan att logga in. Blir kanske lite överlappning för de som har löst mina noveller här. Men på bubblan finns alla, i stort sett. Kanske kommer jag att successivt publicerbara dem även här..
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
kommer inte in på bubblan.nu, har glömt mitt lösenord, klickar på glömt lösenord och får ett nytt tillfälligt skickat men det går inte att logga in :(?
Då jag inte kan lägga in bild så kopierar jag och klistrar in från kommentarerna kring problemen:



#7

Hustomten

Jo, det har gjorts uppdateringar men dessvärre ligger jag efter med saker. Arbete pågår dock!
31/3 kl. 11:04

#6

Glorykitten

Hur ser uppdateringen ut? har fortfarande över samma fel med error 500 på kategorier, ser inga uppdateringar på att något händer eller inte? har utveckligen stannat av och övergetts eller?
28/3 kl. 11:29

#5

Hustomten

Tack för att ni rapporterar! Jodå, det har varit uppdateringar "sen sist". Jag gör det i småsteg utifrån förutsättningarna. Har varit sjuk en tid så det går lite långsammare än jag önskat. Bit för bit kommer vi tillbaka till som saker ska vara.

Ber om tålamod och förståelse.
16/12, 2022 kl. 10:53

#4

hornipohni

Men det funkar med bubblan.nu/user_article.php?list&search_user="namnpåskribent"
Så man kanske kan gissa att det är specifikt kategorierna som kukat ur.
14/12, 2022 kl. 22:35

#3

hornipohni

funkar inte heller att gå in direkt på kategori, dvs via bubblan.nu/user_article.php?categories och sen klicka på en kategori. De fyra översta (som inte är kategorier funkar), SENAST INKOMMNA - HÖGST BETYG - MEST LÄSTA - BUBBLARE, men inget under dem.
14/12, 2022 kl. 22:32

#2

Glorykitten

Får fortfarande error 500 när jag klickar på kategorier under noveller.
7/12, 2022 kl. 16:39

#1

matz

Har det inte varit någon uppdatering sen den 25/11?
28/11, 2022 kl. 05:44
 

Nilsr

Aktiv medlem
Kön
Man
Hustomten jobbar tydligen på problemen. Problem när man är ensam om en sajt, tar mycket tid.
Här sköter sig onanera.se helt klanderfritt, verkar det som. För det bugar och tackar vi
 

misschrizzy

Ny medlem
Någon som hört något angående nya konton på bubblan? Kan inte logga in med mitt konto och försökt maila bubblan på deras hotmail, men inte fått något svar.
 
Toppen