Någon mer som är hypersexuell

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Alltid kåt som ett djur. Vill både leka med partnern och själv flera gånger om dagen. Har använt sex som ett självskadebeteende när jag har yngre. Nu har jag äntligen hittat en karl som orkar med min hyper sexuella sida :p

Jag är alltid skeptisk till psykiatriska koncept med hög hype-faktor. Uppstod någon egentlig 'skada'?
 

Kvinna_93

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Så uttrycket "använt sex som ett självskadebeteende" ska förstås som att du aktivt sökt dig till situationer involverandes våldtäkt?

Tror du att man söker sig till en våldtäkt?
Nej det gör man inte.
När man har ett självskadebeteende inom det sexuella så tror man att man njuter av sexet och att den partnern verkligen tycker om en, men i verkliga livet så blir man utnyttjad. Man faller dit gång på gång för man hela tiden tror. Det är som att man vill få en slags uppmärksamhet och folk ser den samt utnyttjar den till max. Det förstör psyket ganska rejält när man förstår vad man gör.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Tror du att man söker sig till en våldtäkt?
Nej det gör man inte.
När man har ett självskadebeteende inom det sexuella så tror man att man njuter av sexet och att den partnern verkligen tycker om en, men i verkliga livet så blir man utnyttjad. Man faller dit gång på gång för man hela tiden tror. Det är som att man vill få en slags uppmärksamhet och folk ser den samt utnyttjar den till max. Det förstör psyket ganska rejält när man förstår vad man gör.

Ärligt talat är det ganska skrämmande med alla svenska kvinnor av idag som lider av diverse psykiatriska problem och som äter antidepressiva läkemedel.

En av faktorerna till att jag slutat träffa kvinnor över huvud taget.
 

Kvinna_93

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Ärligt talat är det ganska skrämmande med alla svenska kvinnor av idag som lider av diverse psykiatriska problem och som äter antidepressiva läkemedel.

En av faktorerna till att jag slutat träffa kvinnor över huvud taget.

Förståeligt!
Men det finns många karlar som har psykisk ohälsa också. T.o.m fler än kvinnor.
Men det är många som tar sig ur det också.
Jag hoppas att du en dag kanske vågar träffa kvinnor igen för alla har inte psykisk ohälsa.

Ha en fin helg!
 

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Förståeligt!
Men det finns många karlar som har psykisk ohälsa också. T.o.m fler än kvinnor.
Men det är många som tar sig ur det också.
Jag hoppas att du en dag kanske vågar träffa kvinnor igen för alla har inte psykisk ohälsa.

Ha en fin helg!

Helt sant. Brukar ibland använda diverse gay dating-appar, och har under åren dragit slutsatsen att minst 80% av alla killar där är otroligt söndriga och har ett attention span ungefär som en guldfisk.

Ständigt söker de efter nästa kick, alltid flejkiga, ensamma, missnöjda, sexuellt frustrerade, och oroliga att de ska missa nåt roligt nån annanstans. Alltid också redo att ”byta upp sig”.
Jag och min ena PV träffades visserligen på en sån app och klickade jättesnabbt. Men otaliga gånger när vi tillsammans träffat andra killar därifrån, antingen för kompisskap eller möjlighet till sex, så finner vi att de ständigt sitter och glor i appen. För tänk om man skulle missa en ÄNNU hetare kille med ännu bättre kropp och ännu större kuk, som vill ha sex just i detta nu?? Givetvis har detta app-beroende aldrig resulterat i att nån faktiskt ursäktar sig och går, men hoppet om att det ska hända finns där alltid, tillika frustrationen att det aldrig gör det.

Så ja visst finns det psykisk ohälsa även bland män. Den artar sig bara på olika vis.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Förståeligt!
Men det finns många karlar som har psykisk ohälsa också. T.o.m fler än kvinnor.
Men det är många som tar sig ur det också.
Jag hoppas att du en dag kanske vågar träffa kvinnor igen för alla har inte psykisk ohälsa.

Ha en fin helg!

Män pratar inte om det
"fight club, dont talk about it"...
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Mina erfarenheter tyder inte alls på att män i samma utsträckning har påtagliga psykiska problem eller i vart fall knaprar Seroxat och liknande men när jag träffade många tjejer i början av 2000-talet åt samtliga psykofarmaka (med ett notabelt undantag) vilket gav upphov till väldigt trassliga relationer. I regel fick jag utläggningar om varför damerna åt dessa preparat och skälen var inte sällan ganska outgrundliga.

Ämnet är som så mycket i dagens matriellt högstående med själsligt utarmande samhälle tabu men det kan vara värt att notera att en del tar upp det, bland andra sångerskan Anna Nederdal (på sin tid ofantligt tjusig) via sin sida nedtrappning-psykofarmaka.se.

Gaysnubbar jag träffat som lever ur hand i mun högt upp i åren med såväl yrkes- som bostadsproblem i kombination med tvångsmässigt extrempartajande kan äta antidepressiva men knarkar hellre. Detta gör för all del knappast saken bättre.

Har provat Cipramil för åtta år sedan och reagerade "bakvänt" dvs först tydlig verkan och därefter ingen alls. Kastade återstoden av pillren trots uppmaningen att man måste försiktigt trappa ned. Blir saker jobbiga - och det blir de ju titt som tätt - tar jag whisky. Det får räcka och är dessutom gott.

Ack ja.
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
. . . helst en whiskEy - Jackie Daniello on the roxxx!!! mmmmmmm ... !! :p

Är ingen bourbonfan (JD är väl bourbon?) utan gillar skotsk och irländsk whisk(e)y. Har för övrigt förfäder från sydöstra Skottland (vilka bosatte sig i G:a Stan) så jag har förhoppningsvis en om än - i dubbel bemärkelse - utspädd genetisk tolerans för dryckestypen i fråga.

Nej, det är inte bra att alkoholisera sig men vad vet vi idag om de långtgående effekterna av dessa antidepressivor framtagna av en profithungrig läkemedelsindustri för att ordineras av långt ifrån alltid pålitliga läkare?
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Tror att JD klassas som bourbon .. är i alla fall det enda jag får ner (och upp!) beträffande eldvatten . . just nu säger jag som Richard III , "ett kungarike för en valium" , men har dåliga erfarenheter av piller - nog bäst att låta bli . . .

Min kloke farbror sade: - DRICK JUICE och ät en banan!!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Kan tyvärr bara tillägga, utan stolthet, att jag varit den delen av manligheten som tagit fördel av vissa kvinnors lust att ha galen självskadesex. Men kan med stolt säga att jag har kontakt med merparten av dem jag haft ett förhållande med
På ett positivt sätt

Men jag antar att kvinnor har haft det tuffare i vår patriarkaliska värld
Dels är "systerskap" inte lika utbredd som vi mäns "broderskap"
Att hålla en man bakom ryggen när det hänt något
Samt att släta över med "pojkar är alltid pojkar"...

Skärp oss pojkar, män och gubbar!
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Kan tyvärr bara tillägga, utan stolthet, att jag varit den delen av manligheten som tagit fördel av vissa kvinnors lust att ha galen självskadesex. Men kan med stolt säga att jag har kontakt med merparten av dem jag haft ett förhållande med
På ett positivt sätt

Men jag antar att kvinnor har haft det tuffare i vår patriarkaliska värld
Dels är "systerskap" inte lika utbredd som vi mäns "broderskap"
Att hålla en man bakom ryggen när det hänt något
Samt att släta över med "pojkar är alltid pojkar"...

Skärp oss pojkar, män och gubbar!

Det pågår en förhållandevis utbredd mansfientlig attityd i dagens Sverige som jag - som man - inte bara är skeptisk till utan direkt ogillar.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Håller inte med

Svenska män av idag intar icke sällan en sorts masochistisk position, om av skäl för att söka ställa in sig hos kvinnor eller av någon mer eller mindre vänsterorienterad övertygelse att män är onda eller liknande låter jag vara osagt. Detta är i mitt tycke såväl obefogat och löjeväckande som det är beklämmande och t o m osexigt.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Svenska män av idag intar icke sällan en sorts masochistisk position, om av skäl för att söka ställa in sig hos kvinnor eller av någon mer eller mindre vänsterorienterad övertygelse att män är onda eller liknande låter jag vara osagt. Detta är i mitt tycke såväl obefogat och löjeväckande som det är beklämmande och t o m osexigt.

Jag tycker du låter åt det konservativ hållet, nästan mot "incel" hållet
När jag festade kunde kvinnor gå hem utan att vara rädda för män.
Idag är kvinnors rätt till sin egen kropp hårt ansatta från många håll..

Tänker inte kapa denna tråden eller låta annan kapa den

Så låt oss hålla oss till ämnet!
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Får kanske beteckna mig som hypersexuell med. har alltid tankarna på sex och behöver få till ett sprut minst ett par gånger per dag. har tyvärr lett till att jag "hoppat över skaklarna " några gånger ..
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag tycker du låter åt det konservativ hållet, nästan mot "incel" hållet
När jag festade kunde kvinnor gå hem utan att vara rädda för män.
Idag är kvinnors rätt till sin egen kropp hårt ansatta från många håll..

Tänker inte kapa denna tråden eller låta annan kapa den

Så låt oss hålla oss till ämnet!

Ja, och du är alltså åt vänsterhållet när du etiketterar mig med begrepp såsom "incel" och uppenbarligen menar att uttryckandet av åsikter som du inte anser är bona fide innebär "trådkapande".

Har aldrig varit svag för vänsterflum men så har jag varit moderat hela mitt vuxna liv och ser ingen anledning till att hålla tyst om detta, i synnerhet inte om jag utsätts för random politisk etikettering vilket nu är fallet.

Det vore ju förnämligt om detta forum lyckas upprätthålla en högre takhöjd än de flesta andra (svenskspråkiga) på nätet lyckas med vad gäller toleransen för uttryckandet av mer än en åsiktstyp.

Vad gäller trådämnet så finns alltså minst två sorters hypersexualitet: den som är betingad av naturliga faktorer och den som är ett utslag av psykisk ohälsa så till vida att beteendet är tvångsmässigt styrt av andra faktorer än en ovanligt stark sexualdrift. 'Penetrerar' man den senare kategorien är det i dagens samhälle i princip oundvikligt att man kommer in på faktorer som diagnoser, psykofarmaka och exempelvis kön.
 
Last edited:

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
@Levis
Då hamna vi tillbaka på bana igen

Nää, jag är inte "vänster"
Mer "humanist" som i tron på mänskligheten

Vi bär alla på ett frö till vår egen undergång
Vi hoppar över skaklarna, vi tar felaktiga beslut på känslomässiga grunder

Dömer ingen, stöttar hellre
 
Toppen