Någon som har haft testikelcancer ?

Bamse-Mannen

Medlem
Kön
Man
Som topic lyder.

Är det någon här inne som har haft testikelcancer ? Skulle vilja ställa lite frågor om det.

Tackar sålänge :)

Själv, är bäste dräng.
 

capella

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by Bamse-Mannen

Som topic lyder.

Är det någon här inne som har haft testikelcancer ? Skulle vilja ställa lite frågor om det.

Tackar sålänge :)

Själv, är bäste dräng.
[/Det blev visst fel.. ovanan!
Jar inte haft det men läkarna var övertygade om det var så och
opererade bort testikeln hastig och olustigt, detta var mer än 30 år sedan, jag lever fortfarande!
/LL]
 

Bamse-Mannen

Medlem
Kön
Man
Nä tänkte mest höra, om hur man vet att man har det?
Vilka är sympotmen?

Kännt nångång när man duschat, och känns som de sitter en knöl på ena kulan. Ibland har jag vaknat av smärta i pungen, då jag vikt ihop mig i fosterställning och bara hållt om skrevet.

Har trott att jag onanerat för mycket eller nått, då det känns ända upp i sädesledarna.

Man blir ju lite orolig. Och så är jag sådan att jag inte vågar gå till mottagning. Skäms alldeles för mycket.
 

Foreskin

Ny medlem
Kön
Man
Låter som om det ta mod till dig och gå till en läkare. Testiklarna ska kännas likadana, så känns den ena annorlund så kan det va fel. Det är tydligen en knuta som kommit den senaste månaden så den måste du låta en läkare titta på. Testikelcanser kanman inte gå och vänta med att göra något åt, det gäller att gå med en gång!
 

gayguy

Ny medlem
Kön
Man
Hej Bamsemannen!

Gå iväg till doktorn på en gång!
Jag förstår dig fullkomligt, jag sköt upp mitt läkarbesök alldeles för länge. Det är något jag har ångrat många gånger kan jag säga. Om du känner förändringar på själva testikeln som knölar, att den har blivit hård eller större, så är chansen rätt stor att det är just testikelcancer.

Idag botar de 99% av alla fall av testikelcancer, men det är ingenting att leka med. Det är en giftig form av cancer och för 30 år sedan dog man av det.
Ju fortare du kommer iväg desto bättre. Behandlingen du måste genomgå blir tuffare för varje dag du väntar.
Om du vill veta mer får du gärna skicka PM till mig så lovar jag att svara. :)

GÅ TILL DOKTORN NU!
 
Toppen