Nationalitet mer än svensk??

Steph

Medlem
Kön
Man
Helsvensk. Enligt släktingar ska det finnas lite zigenarblod en bit tillbaka på morfars sida, men jag har inte forskat i den delen av släkten ännu.
 

dips

Medlem
Kön
Man
Svenskt å tyskt. Farfar med brorsa hade en hel del kontakt under "valutasvin-tiden" (20-talet - svenskar kallades för valutasvin eftersom kronan var värd så mycket gentemot D-Marken), men det torkade ut under 30-talet. Inget sagt i släkten men jag misstänker att den tyska delen av familjen ramlat över gränsen och blitt nazis. Sen dess, PK nog, ingen kontakt, så ingen vet om hur "de" är idag. Pinsamt.:unsure:
 

r

Medlem
Kön
Man
halv svensk, halv amerikan, för att vara riktigt precis så 50% upplänning å 50% alabama-länning:p
 

Tung i pungen

Medlem
Ålder
60
Kön
Man
Mit pass er danskt -- men jeg er født og opvokset i Sverige. Har boet i København største delen af mit liv. Har glemt hvordan man skriver "rigtig svensk" så derfor prøver jeg at føre mig frem på danske.
Er nok noget af en sprogspasser ...

Min far er født norr for polcirkeln -- og min mors familie kommer fra Frisenland ...

Det er sjovt med onanera: Jeg bliver opdateret på svenskslang. Kan fx lige ord som "kukbulespan" Et pragtfuldt ord -- der også ligger godt i munden (-:
 

ljubav

Ny medlem
Kön
Man
Jag är född och delvis uppväxt i Kalifornien, Los Angeles. Med en amerikansk mamma och en svensk pappa. så jag talar både svenska och amerikanska flytande. Flyttade till Sverige när jag var 10 år. :)
 
Toppen