Ni som var tonåringar innan internet fans

Mattias1969

Aktiv medlem
Ålder
55
Kön
Man
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Leena_Lander_2.jpg

Det här verkar vara hon? Kan se likheten också om det är samma person. Hon gjorde dock inga fler filmer än Fädbojäntan och Kärleksön.

Finns även en dokumentär om filmen som P4 gjorde.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1024053
Det där är en finsk författarinna, född -55 i Åbo så det är nog med största sannolikhet inte den Leena som spelade huvudrollen. Hon hette förresten Leena Hiltunen.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Ibland porrtidningar men okey hade ju lättklädda bilder inte bara där kvinnorna var helt naken. Sedan kunde man se någon kvinna någon film. Någon klasskamrat kunde man också fantisera om.
 
J

JBE

Gäst
I början av tonåren var det ju porrtidningar, Okej och VHS, som gällde. Men sen kom ju modemet och med det BBS; Bulleting Board System. Man ringde en "box" där det fannns filer att ladda ner. En bild i någorlunda hög upplösning kunde ta 10 minuter att tanka ner och tumnaglar fanns inte så man fick lita på filens beskrivning. Sen runkade man, och det såg väl ut som det gör idag :D
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
I början av tonåren var det ju porrtidningar, Okej och VHS, som gällde. Men sen kom ju modemet och med det BBS; Bulleting Board System. Man ringde en "box" där det fannns filer att ladda ner. En bild i någorlunda hög upplösning kunde ta 10 minuter att tanka ner och tumnaglar fanns inte så man fick lita på filens beskrivning. Sen runkade man, och det såg väl ut som det gör idag :D

Jag minns de där databaserna, en kompis hade tillgång till en med porrbilder och vi brukade ta ned en bild eller två innan hans föräldrar kom hem. Det var lite grisen i säcken, samtidigt väldigt spännande och man blev ju kåt bara av situationen. Sen kopierades bilderna över på en diskett och hem till datorn hemma för att runka. :D
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Vi ska heller inte glömma det som verkligen satte sprätt på internet, torrent-siterna. The PirateBay (TPB) med flera. Här fick man ju också gå efter filtitel, vilket inte alltid var så lätt då man förkortade filnamnen. Ibland fanns kategoriuppdelning, men inte på alla siter. Behövdes ett särsilt torrent nedladdningsprogram för att hämta hem godsakerna. Nedladdningshastigheten hade också ökat från BBS-ernas 1200-4800 B/s till 9600-14400 B/s så det tog sin tid att få hem härligheten. Men sen var man laddad med porr, sex och bilder för minst en vecka, ofta mer. Suck... jag blir alldeles nostalgisk :)
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Ansolut stenålder men du vet jag är ju ingen ungdom som tänder på takade fittor o siliko tuttar heller

Point taken, men jag relaterar - som man tydligen brukar - till fruntimmer av min egen generation, t ex damen 35:56 i nedanstående youtubeklipp (Felix recenserar):


Ingen uppenbar silikonbimbo utan en vanlig, solariebronsad hårdrockstjej med våfflat hår från anno dazumal.
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Under vår och sommar var det porrsäsong. Jag cyklade utanför stan och hittade porrtidningar som togs hem och smyglästes.
Vid ett tillfälle hittade jag oöppnade kondomer..
Vilken känsla att trä på för första gången. Spännande tider
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag minns en gång när jag gick i 7:e klass så hade en klasskompis med sig en kondom i skolan. Vi flockades en hel grupp med killar runt honom som nyfiket tittade på när han öppnade förpackningen och rullade ut den, sen gick han omkring och viftade med den i ansiktet på tjejerna som skrek i högan sky. Den var ju oanvänd så inget att skrika för, men ni vet hur tjejer kan tjuta för inget....
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Man köpte någon tidning i en affär man inte brukade använda. Ibland tvättstugan min systrars trosor, även min bästa väns storasysters trosor. Jag var väldigt förälskad i min bäste väns storasyster.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Kul tråd!

Hade även jag tillgång till porrtidningar tidigt.
OKEJ hade lite trevliga reportage ibland. Förutom Samantha Fox och Sabrina minns jag ett med en ung, helnaken Madonna i svartvitt :)
Senare fick morsan TV1000 och Filmnet. Lyckades spela in lite filmer där, men de banden blev med tiden helt utslitna :D
När sedan en ung och het Gry Forsell dök upp på SVT fick man kåtslag, till henne sprutade jag mig i munnen för första gången.
 
Toppen