Njuter olika av sex och onani?

pecell

Ny medlem
Kön
Man
Har funderat lite på det här med hur olika tjejer och killar verkar känna njutningen vid sex och onani.
En fråga är hur ni ställer er egen njutningsnivå i förhållande till det motsatta könet? Njuter du mer eller mindre, lika mycket som den andre av onani/sex? Vad tänker du kring det? Känns det ok för dig hur det är, eller grubblas det även hos dig?

Jag återkommer lite senare efter att ni andra har svarat, gärna utförligt kring hur ni tänker, eller om ni inte bryr er om det hela.
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Har funderat lite på det här med hur olika tjejer och killar verkar känna njutningen vid sex och onani.
En fråga är hur ni ställer er egen njutningsnivå i förhållande till det motsatta könet? Njuter du mer eller mindre, lika mycket som den andre av onani/sex? Vad tänker du kring det? Känns det ok för dig hur det är, eller grubblas det även hos dig?

Jag återkommer lite senare efter att ni andra har svarat, gärna utförligt kring hur ni tänker, eller om ni inte bryr er om det hela.

Jag eftersträvar att göra det så skönt och härligt det på något vis är möjligt för min partner och förutsätter naturligtvis att hon gör det samma för mig.
Men att gradera hur mycket min partner njuter i förhållande till mig själv är ju svårt men förhoppningen är ju att vi njuter lika mycket bägge två av att ha sex med varandra!
/Trosgalningen
 

pecell

Ny medlem
Kön
Man
Ett förtydligande. Jag tänker i första hand inte på vi får varandra eller oss själva att njuta. Min tanke är mer åt kvinnlig njutning kontra manlig. Är den ena större än den andra och vad tänker du kring det etc (Glöm inte grundfrågorna i första inlägget.)
 

DannyBoy

Medlem
Kön
Man
Lite komplicerat ställd fråga, men om jag fattar rätt så undrar du om mannen eller kvinnar njuter mest av sex/onani?

Själv njuter jag ungefär lika mycket av onani som av sex, fast på olika sätt. När jag runkar är det jag som styr och bestämer över var, när och hur. Just när man "håller på" med sig själv, exv med sköna siter på nätet sominspiration, kan man uppnå en häftig känsla av njutning och kontroll. Ibland vill man liksom inte få utlösning utan bara köra på riktigt länge.

Men när jag har sex med min kvinna måste jag oxå se till hennes behov och tajma mig med henne (förutom då man kör lite rollspel då mycket av idén är att den ene bestämer vad som ska hända). Fördelen med sex är ju förstås den fysiska närheten, möjligheten att kunna "sex-snacka" medan man håller på och framförallt att kunna ge njutning samtidigt som man får.

För min kvinna tror jag mig veta att hon gillar sex bättre än onani. Dock pillar förstås även hon på sig själv allt emellanåt. Men hon gillar närheten i sexet mycket. Ibland kan hon uppföra sig nästan lite småpryd, men när man fått henne rejält kåt blir hon vild och härlig![}:)]
 

Weightless

Medlem
Kön
Kvinna
Kan bara tala för mig själv men jag föredrar helt klart att ha sex framför att onanera. För mig är sex (i en relation) inte bara ren och skär njutning utan även intimitet,mys och kul! Jag blir också mycket kåtare innan sex än jag någonsin blir när jag onanerar.

Men däremot, kan jag hålla med om att man vid onani mer kan "koncentrera sig" och bara vara inställd på att njuta. Och på så sätt bli orasmen oftast skönare.

Svårt att veta vilket min kille tycker är skönast.. men jag tror nog han tycker att det är roligare att ha sex. Men jag har aldrig frågat..
 
Toppen