Nytt community?

  • Thread starter Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran
  • Startdatum
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Jag är lite lockad av tanken på att bygga ett eget community. Jag tänker Linux, Apache, MySQL, PHP och Mambo. Kan det vara något?

Det är bara idéer än så länge, men det vore ändå kul att höra om det är någon som skulle vara intresserad av att delta i ett sådant utvecklingsarbete? Det skulle ju behövas goda idéer, testning och utvärdering, grafisk design och troligen också kodning av add-ons.

Synpunkter?
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag är lite lockad av tanken på att bygga ett eget community. Jag tänker Linux, Apache, MySQL, PHP och Mambo. Kan det vara något?

Det är bara idéer än så länge, men det vore ändå kul att höra om det är någon som skulle vara intresserad av att delta i ett sådant utvecklingsarbete? Det skulle ju behövas goda idéer, testning och utvärdering, grafisk design och troligen också kodning av add-ons.

Synpunkter?

Jag har umgåtts en del med liknande tankar. Men lutar åt aspx, SqlServer .net etc.

Men jag är en man som är open minded -inte bara när det gäller sex.

Och nej jag är inte proffs inom området - porffs är ja inom heeelt andra områden.

/Challe
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Jag är lite lockad av tanken på att bygga ett eget community. Jag tänker Linux, Apache, MySQL, PHP och Mambo. Kan det vara något?

Det är bara idéer än så länge, men det vore ändå kul att höra om det är någon som skulle vara intresserad av att delta i ett sådant utvecklingsarbete? Det skulle ju behövas goda idéer, testning och utvärdering, grafisk design och troligen också kodning av add-ons.

Synpunkter?
Ja, byt MySQL mot PostgreSQL. Mycket trevligare att använda, administrera och utveckla i. Att det sedan har bättre prestanda, högre säkerhet, och är mycket mer stabilt är bara en bonus.

Mambo stöder inte PostgreSQL idag, men det är på G till version 5, som borde vara allt för avlägset.
 
V

VaGina - vill inte vara med

Gäst
*räcker upp handen*
Testpilot? Får man uniform och snygga, vältränade kroppar att leka med då också? Jag med, jag meeeeed! :D
 

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Jag är lite lockad av tanken på att bygga ett eget community. Jag tänker Linux, Apache, MySQL, PHP och Mambo. Kan det vara något?

Det är bara idéer än så länge, men det vore ändå kul att höra om det är någon som skulle vara intresserad av att delta i ett sådant utvecklingsarbete? Det skulle ju behövas goda idéer, testning och utvärdering, grafisk design och troligen också kodning av add-ons.

Synpunkter?

Har några lekburkar med Linux, men jag är mer förtjust i OpenBSD på en "stadig" server, om jag skall vara ärlig...

Mmm... teknikporr :p
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Jag har letat runt lite och det finns tydligen webhotell som kör Mambo. Det vore ju en smidig variant! Jag hittade också Community Builder, som är ett paket för att bygga communities i Mambo.

- Hmm... undrar hur lång tid det skulle ta att bygga ett fungerande community?
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag har letat runt lite och det finns tydligen webhotell som kör Mambo. Det vore ju en smidig variant! Jag hittade också Community Builder, som är ett paket för att bygga communities i Mambo.

- Hmm... undrar hur lång tid det skulle ta att bygga ett fungerande community?

6-8 veckor med debugging och en ordentligt betatest om man är 2 man på nära heltid.

/Ch
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
finns det ingen tråd för "rena rama grekiskan"?

*skratt*

Dock kan kanske ett communityfreak vara till nytta sen, en vacker dag som testpilot och expertpanel? :D:D:D

Du vet väl att alla grenar har sitt eget språk, BDSM, C2C, SQL, DP, ASP porr på olika sätt bara.

/Ch[:eek:)]
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Mmm... busa lite med ANSI-C... :p eller ASM.... oohhh... :oops:

/M ;)

Ansi (när det är förkortningen för Ann-Sofie) är fin att busa med. [:eek:)]

Och så en ursäkt till trådskaperan för lite trams i tråden...

/Challe som faktiskt tänder lite i alla fall på bra ASPx
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Tramsa på bara! Eftersom jag själv finner matematisk bevisföring upphetsande har jag inte svårt att förstå böjelser för trestaviga akronymer.

Vad skulle det vara för tema på ett nytt forum då? Vill vi ha ett nytt onanera.se eller går det att hitta en annan nisch? Finns det ett behov att fylla någonstans?

Förslag på namn?
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Tramsa på bara! Eftersom jag själv finner matematisk bevisföring upphetsande har jag inte svårt att förstå böjelser för trestaviga akronymer.

Vad skulle det vara för tema på ett nytt forum då? Vill vi ha ett nytt onanera.se eller går det att hitta en annan nisch? Finns det ett behov att fylla någonstans?

Förslag på namn?

Det måste finnas 100 andra saker vi tänder på och vill ha forum om. Onanera tycker jag är helt ok.

Här kommer några förslag:

Programmera.se
kopulera.se
operera.se
fredman.se
opera.se
jaga.nu
estetiskkirurgi.se

En del domännamn är säkert redan tagna, men iallafall.

/Eder Charles
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Det tog mig ungefär 10 timmar att installera PHP, MySQL, Joomla (istället för Mambo) och Community Builder på min egen burk, vilket är lite imponerande. Jag hade trott att det skulle vara betydligt snårigare än så. Nu ska jag leka lite och se vad man kan göra med Community Builder...
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Det tog mig ungefär 10 timmar att installera PHP, MySQL, Joomla (istället för Mambo) och Community Builder på min egen burk, vilket är lite imponerande. Jag hade trott att det skulle vara betydligt snårigare än så. Nu ska jag leka lite och se vad man kan göra med Community Builder...

10 timmar [:0]

Jag drog upp en kärra med MS-SQL (DE), Visual Studio Web Developer Edition Express samt .Net och Community Starter Kit for ASPX.Net. Efter 10 timmar hade jag något som kan liknas vid en prototyp uppe, jag kan säja att jag inte varit såå social i helgen, men det är nästan lika kul att leka med detta som att leka med sej själv :p.

[red]ÄR det så att MS grejer är så mycket simplare?[/red] Kan man göra mycket mer i php?

/Challe
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Spännande Challe! Tänker du go public, så vi får se vad du har gjort?

Jag kan ingen php och hade väl inte tänkt att hacka på egen hand heller. Åtminstone inte i första vändan. Det blir väl om man behöver utöka funktionaliteten hos Community Builder i så fall.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Spännande Challe! Tänker du go public, så vi får se vad du har gjort?

Jag kan ingen php och hade väl inte tänkt att hacka på egen hand heller. Åtminstone inte i första vändan. Det blir väl om man behöver utöka funktionaliteten hos Community Builder i så fall.

OK, jag kommer nog att "go public" men det tar nog ett tag. Jag har samma problem som du, jag är ingen programmerare, men men det går väl att lära sig det oxå om det behövs.

En liten förhandsvisning kanske jag kan bjussa på efter helgen.

Har förövrigt köpt en valp. Du kan aldrig gissa vad han heter :cool:

/Challe
 
Toppen