Olovlig körning

megapixel

Medlem
Kön
Man
Åkte fast i en poliskontroll då jag körde en familjemedlems bil utan körkort,
har fått böter på runt 1,500 kr men har inget besked om vad som händer med uppskjutet körkortstillstånd (alltså om det är någon väntetid jag måste gå igenom innan jag tillåts ta körkort)

Någon som har pejl på detta?

Tack så hemskt mycket
 

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
Åkte fast i en poliskontroll då jag körde en familjemedlems bil utan körkort,
har fått böter på runt 1,500 kr men har inget besked om vad som händer med uppskjutet körkortstillstånd (alltså om det är någon väntetid jag måste gå igenom innan jag tillåts ta körkort)

Någon som har pejl på detta?

Tack så hemskt mycket

Kolla på www.zatzy.com, folket där har koll på den saken...!
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Åkte fast i en poliskontroll då jag körde en familjemedlems bil utan körkort,
har fått böter på runt 1,500 kr men har inget besked om vad som händer med uppskjutet körkortstillstånd (alltså om det är någon väntetid jag måste gå igenom innan jag tillåts ta körkort)

Någon som har pejl på detta?

Tack så hemskt mycket

Livstids fängelse på bröd och vatten, om du har tur:cool:
 

laroh

Medlem
Kön
Man
Handfängsel, fastbunden, piska, måste lyda väktaren.
Väktaren är en muskulös kvinna med hårda regler.
 

stingen

Medlem
Kön
Man
Jag är ganska säker på att du får vänta på ditt tillstånd!
Men det är väl inte mer än rätt att du får göra det.
Om man inte är riktigt mogen så ska man inte köra bil.
Och du har ju redan visat att du inte vet vad som är rätt eller fel angående trafikregler så det är väl bara vänta för dig.
Hälsningar: en trafikdrabbad.
 

megapixel

Medlem
Kön
Man
När du poängterar att jag brutit mot en mindre allvarlig lag så kan jag inte göra annat än att hålla med och jag kan inte heller tala för att det jag gjorde var rätt.. men utan att veta omständighet och situation tycker jag du tar dig väldiga friheter att kritisera mig... Definiera mogen, En kriminell som begår ett väpnat rån , skulle du kalla denne för o-mogen? Jag menar vad vet du om mig?

Har inga behov av att sitta här och förklara för dig om omständigheterna men jag kan ju berätta för dig att du är ganska vilse när du nämner att jag helt klart inte vet vad som är rätt och fel i traffiken. Hur vet du att jag inte skämts efteråt på grund av det att jag gjort någonting olagligt? För att lära sig måste man begå misstag, och ibland begår man misstag även då man vet hur fel det är...

Blir lite illa berörd bara hur du drar slutsatser...
 

JijHå

Medlem
Kön
Kvinna
Vi är ett märkligt släkte vi mänskor!

Varför gör vi något där det är så uppenbart är fel och olagligt?
Jag dömer ingen, absolut inte, men varför utsätter vi oss för de riskerna? :sleep:
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
"mindre allvarlig lag" jag hade iallafall inte velat vistas på vägarna om folk utan körkort körde bil till höger och vänster:eek::eek:
 
Toppen