Omskärelse

Erik i Gbg

Medlem
Ålder
68
Kön
Man
Funderar på ta bort förhuden med omskärelse. Kan någa tipsa om läkare eller klinik som gör omskärelse på vuxna män? Hur lång tid tar det innan det läker? Blev det stor skillnad i känseln efter omskärelsen?

Erik i Gbg
 

torkel

Ny medlem
Kön
Man
SJälv är jag omskuren pga medicinska skäl. Kunde inte dra tillbaks någotting innan :p Hir som haver. I stan där jag bor var jag tvungen att först kontakta pimärvården, altså den lokala vårdcentralen och min husläkare. Jag berättade hur det var fatt och han kollade lite snabbt och skrev remiss till urologiska på sjukhuset.

Tog väl kanske lite över en mpnad innan jag fick tid där och när jag väl kom dit så gick det snabbt. Urologen kollade först hur det var fatt med min förhus och sedan vart det visare till förberedelserum för operation. Själva den delen skedde med lokalbedövning. Tog väl kanske en timma innan det var klappat och klart. Blev hemskickad med kompressorer och bedövningsgel. Efter några dagar skulle jag ta av bandaget och duscha men jag fick absolut inte använda någon två de första dagarna.

Operationssåren läkte efter kanske 3 veckor men pga av stygnen som fortfarande inte upplösts så kunde jag inte dra is noken :) Hade uppehåll i 4-5 veckor. Under den tiden vart det också väldigt obehagligt och obekvämt att ha ollonet blottat heöt och hållet mot filsingarna =S Men allt efterssom tiden gick så vandes jag bort mot obehaget och nu känner jag ingeting.

Summa sumarum: antagligen det bästa beslutet jag fattat i mitt liv! =D
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Prova:
www.citylaser.se
Om jag inte minns fel så utför de omskärelser.

Angående skillnaden i känsel som jag upplever den så citerar jag mig själv från en annan tråd på samma ämne:

"Jag valde att bli omskuren i vuxen ålder (24 år) eftersom jag inte trivdes med min långa och sladdriga förhud. Det tog ju ett tag innan jag fattade beslutet men jag har i alla fall inte ångrat mig.

Vissa på står att man generellt blir okänsligare i kuken om man är omskuren. Eftersom jag blev omskuren som vuxen kan jag ju jämföra både hur det var före och hur det är nu.
Vissa påstår att ollonet får tjockare skinn och blir torrt och hårt och okänsligt, det anser jag inte vara riktigt sant.
Men eftersom ollonet får ligga och skava oskyddat så blir det mindre känsligt när kuken är slak, personligen tror jag att denna okänslighet sitter i hjärnan. Hjärnan tolkar ju nervsignalerna från olika håll i kroppen så att man upplever känsel på litet olika sätt.

Kort sagt kan man säga att det tar längre tid nuförtiden att bygga upp den den underbara känsligheten. På så sätt kan jag nog vara litet mer uthållig än icke omskurna killar. Men när väl känsligheten är på topp så är det mycket svårt att hålla tillbaka orgasmen, precis som det var innan. För min del är det bara skönt att inte komma på fyra sekunder. Jag njuter enormt mycket mer av förspel och samlag nu än vad jag gjorde tidigare. Vägen till orgasmen är längre och mer njutbar. En annan fördel är väl också att jag känner vaginan på ett helt annat sätt i och med att ollonet är i konstant kontakt med slidväggarna. Kuken glider inte fram och tillbaka i sitt eget skinn längre.

Ingen av de tjejer som passerat genom åren har haft något att klaga på, tvärtom faktiskt. Ett par tjejer som inte gillade att suga ändrade uppfattning helt och hållet

Runkandet är inga bekymmer, handen får glida över ollonet i stället för förhuden. Ibland med glidmedel, ibland utan. Det beror sig på vad som är skönast för stunden. Ibland runkar jag bara skaftet, det är ju alltid skönt med variation, eller hur? Jag tycker att mina onaniupplevelser har blivit klart bättre sedan jag blev omskuren!

Kom bara ihåg att detta är mina subjektiva upplevelser. Andra killar kanske inte tycker alls samma sak. Jag vill absolut inte starta någon debatt för eller emot, men svara på frågor kan man ju alltid göra."

<center>Hälsningar,[/size=3]</center><center>http://i7.photobucket.com/albums/y273/skinnfri/skinnfri6.jpg</center> <center>Skinnfri[/size=3]</center>
 

Larsgubben

Ny medlem
Kön
Man
Hej!

Jag har inget tips i Göteborg, men City Laser är de enda jag har sett som gör reklam för sig.

Jag valde, precis som "Skinnfri", att bli omskuren i vuxen ålder (23) och kommer inte ihåg hur lång lång tid det tog då. Såret tar ett par veckor och kanske ett par månader innan huden helt har hämtat sig.

Skillnaden i känseln går inte att beskriva eftersom himlen mer eller mindre öppnade sig. Det har varit fantastiskt att vara omskuren och jag känner mig härligt naken utan förhuden.

Det jag inte visste då var att man kan bli omskuren på olika sätt och att de kan ta bort olika mycket. Jag blev då omskuren ganska löst och ärret ganska nära ollonet.

Sen dess har jag lärt mig mer om omskärelse och önskan att ha skinnet på skaftet mer stramt vuxigt fram (alltså det som amerikanarna kallar "tight"). Skinnet har varit lite sladdrigt på skaftet, så jag tog äntligen mod till mig och blev omskuren på nytt för en månad sedan. Det känns lite ovant fortfarande, men orgasmerna har varit helt fantastiska med skaftskinnet helt sträckt.

Huden är fortfarande lite öm och knögglig runt ärret, men det kommer att avta.
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Hej Larsgubben,

Vad kul att du blev nöjd med den andra omgången. Jag har haft samma tankegångar själv att sträcka upp huden litet. Vilken klinik gick du till?

<center>Hälsningar,[/size=3]</center><center>http://i7.photobucket.com/albums/y273/skinnfri/skinnfri6.jpg</center> <center>Skinnfri[/size=3]</center>
 

flenkille

Medlem
Kön
Man
Äsch sådana mesigheter mina herrar!
Med en skarp kniv skär man raskt av lemmen vid roten!
... Det kallar jag för om omskärelse ...
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
:D:D:D
Nu måste man ju rätta svenskan. Vad du menar är avskärelse!
:D:D:D

<center>Hälsningar,[/size=3]</center><center>http://i7.photobucket.com/albums/y273/skinnfri/skinnfri6.jpg</center> <center>Skinnfri[/size=3]</center>
 

simo

Ny medlem
Kön
Man
Svar till skinnfri :sleep:

Det är inte alltid det blir så som du beskriver ,det finns det många bevis för, har du inte läst om killen som blev omskuren men som nu återigen har fått sin förhud tillbaka efter flera operationer och som nu har skönare utlösning än tidigare, så det är nog olika från person till person men trevligt att det funkade för dig .
Sen ska man komma ihåg att gjordes inte omskärelsen då barnen är väldigt små så är det inte så många som skulle varit det i vuxen ålder , tycker att varje person skulle få bestämma detta och inte som nu att det ska ingå som en sed .....
 

stray_dog

Medlem
Kön
Man
Det blir nog omskärelse för min del också, efter den misslyckade operationen. Egentligen vill jag ju inte bli helt omskuren, men för att slippa vidare besvär tvingas jag nog acceptera mitt öde. Men om man är elt omskuren, kan man ändå dra förhuden över ollonet vid erektion? Och när man är slapp, är det så att föruden döljer ollonet något eller är det lika naket?
 
Kön
Man
Originally posted by Skinnfri

Prova:
www.citylaser.se
Om jag inte minns fel så utför de omskärelser.

Angående skillnaden i känsel som jag upplever den så citerar jag mig själv från en annan tråd på samma ämne:

"Jag valde att bli omskuren i vuxen ålder (24 år) eftersom jag inte trivdes med min långa och sladdriga förhud. Det tog ju ett tag innan jag fattade beslutet men jag har i alla fall inte ångrat mig.

Vissa på står att man generellt blir okänsligare i kuken om man är omskuren. Eftersom jag blev omskuren som vuxen kan jag ju jämföra både hur det var före och hur det är nu.
Vissa påstår att ollonet får tjockare skinn och blir torrt och hårt och okänsligt, det anser jag inte vara riktigt sant.
Men eftersom ollonet får ligga och skava oskyddat så blir det mindre känsligt när kuken är slak, personligen tror jag att denna okänslighet sitter i hjärnan. Hjärnan tolkar ju nervsignalerna från olika håll i kroppen så att man upplever känsel på litet olika sätt.

Kort sagt kan man säga att det tar längre tid nuförtiden att bygga upp den den underbara känsligheten. På så sätt kan jag nog vara litet mer uthållig än icke omskurna killar. Men när väl känsligheten är på topp så är det mycket svårt att hålla tillbaka orgasmen, precis som det var innan. För min del är det bara skönt att inte komma på fyra sekunder. Jag njuter enormt mycket mer av förspel och samlag nu än vad jag gjorde tidigare. Vägen till orgasmen är längre och mer njutbar. En annan fördel är väl också att jag känner vaginan på ett helt annat sätt i och med att ollonet är i konstant kontakt med slidväggarna. Kuken glider inte fram och tillbaka i sitt eget skinn längre.

Ingen av de tjejer som passerat genom åren har haft något att klaga på, tvärtom faktiskt. Ett par tjejer som inte gillade att suga ändrade uppfattning helt och hållet

Runkandet är inga bekymmer, handen får glida över ollonet i stället för förhuden. Ibland med glidmedel, ibland utan. Det beror sig på vad som är skönast för stunden. Ibland runkar jag bara skaftet, det är ju alltid skönt med variation, eller hur? Jag tycker att mina onaniupplevelser har blivit klart bättre sedan jag blev omskuren!

Kom bara ihåg att detta är mina subjektiva upplevelser. Andra killar kanske inte tycker alls samma sak. Jag vill absolut inte starta någon debatt för eller emot, men svara på frågor kan man ju alltid göra."

<center>Hälsningar,[/size=3]</center><center>http://i7.photobucket.com/albums/y273/skinnfri/skinnfri6.jpg</center> <center>Skinnfri[/size=3]</center>



Hej Skinnfri! Anser du att det är lättare att få på kondom som omskuren?
 

bbboy

Medlem
Kön
Man
När man är nyopererad tycker man att det tar sådan jäkla tid innan något händer, nu såhär efteråt så har jag svårt att komma ihåg hurpass fort eller långsamt det gick, men jag drog första runken efter en vecka, det var egentligen aldeles för tidigt, men jag tog det försiktigt, nöden har ju som bekant ingen lag :)
Tror att det färdiga resultatet visade sig efter ungefär 1½-2 månader. Snart har det gått tre månader och jag vet inte om det kommer förändras något mer.
 

Jaadu

Medlem
Kön
Man
Tänkte bara höra om något har gjort en halv omskärelse dvs att man bara tar bort det som är för mkt så... Skulle nog kunna ta bort 1-1.5 cm och ändå skulle förhuden täcka vid slagt tillstånd då... Men då är det inte bara ett skönhets fel så, vad kostar det t ex ? Och är det samma procedur ? Samt vart vänder man sig ?
 

mats_

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Jaadu

Tänkte bara höra om något har gjort en halv omskärelse dvs att man bara tar bort det som är för mkt så... Skulle nog kunna ta bort 1-1.5 cm och ändå skulle förhuden täcka vid slagt tillstånd då... Men då är det inte bara ett skönhets fel så, vad kostar det t ex ? Och är det samma procedur ? Samt vart vänder man sig ?

Jag har gjort så som du beskriver, hade för trång förhud och uppsökte en läkare. Fick en remis till urologen där operationen genomfördes kostnadsfritt. Påpekade redan vid läkarbesöket att jag ville behålla så mycket av förhuden som det gick, och det blev jättebra, jag är helnöjd.

"Tar saken i egna händer och drar en slutsats"
 

Jaadu

Medlem
Kön
Man
Originally posted by mats_

Originally posted by Jaadu

Tänkte bara höra om något har gjort en halv omskärelse dvs att man bara tar bort det som är för mkt så... Skulle nog kunna ta bort 1-1.5 cm och ändå skulle förhuden täcka vid slagt tillstånd då... Men då är det inte bara ett skönhets fel så, vad kostar det t ex ? Och är det samma procedur ? Samt vart vänder man sig ?

Jag har gjort så som du beskriver, hade för trång förhud och uppsökte en läkare. Fick en remis till urologen där operationen genomfördes kostnadsfritt. Påpekade redan vid läkarbesöket att jag ville behålla så mycket av förhuden som det gick, och det blev jättebra, jag är helnöjd.

"Tar saken i egna händer och drar en slutsats"

Okey, men om man inte har problem dvs att det är för trång eller liknande vad "går det som då" ? Samt hur fort/sakta gick det innan den var fullt fungerande igen ? :) Samt sa det om det var några riker eller liknande, hur stor chans att det och det hände och i sådana fall vad var det ?
 

jomari

Medlem
Ålder
49
Kön
Man
Alla ni som är omskurna, vilka är alla fördelarna med att va omskuren??
Även ni tjejer som har varit med killar som är omskurna kan också berätta vad ni tycker om det....!!

//Jonas
 

JustMe

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by jomari

Alla ni som är omskurna, vilka är alla fördelarna med att va omskuren??
Även ni tjejer som har varit med killar som är omskurna kan också berätta vad ni tycker om det....!!

//Jonas

Tja, jag gjorde det av medicinska skäl, men jag tackar gudarna för att det blev så!

Måste säga att det är oerhört skönt. Förutom att det är hygieniskt så känns det betydligt bättre.

Visst kändes det betydligt mer (när man hade sex)i början efter operationen, och jag befarade att det skulle bli mer okänsligt med tiden, men jag tycker nog så här ett par år senare att det fortfarande känns mycket bra. Dessutom upplever jag det som att tjejer uppskattar det mycket. Många gånger pga renligheten, och även pga av, som dom säger, känslan.
 
Toppen