Omskärning?

B

babbe

Gäst
Vet inte om ni har läst mina andra trådar, men:
Min förhud verkar vara för trång, då jag inte kan dra ner den över ollonet. Fått flera svar att jag ska göra en omskärning.
Hur går detta till? Får man betala nåt? Isf hur mycket?
Jag kan dra ner förhuden en liten bit, men när jag kommit till nästan halva smärtar det nåt så in i *beep* Har även testat att ta på mitt ollon utan förhuden, och det gör också ont. Varför?
Tacksam för svar..

Mannen__

Ny medlem
Kön
Man
Hejsan! jar har haft precis samma problem som du....jag är nu 16 år gammal...och har gått runt och väntat på att min operation ska komma sen jag va typ 14 år.Men nu har jag gjort det.Typ förra året.Det va 1 års vänte tid till operationen.

om operationen: man går till doktorn som kollar om det är nödvändigt att man operarar sig, för det finns också en salva som töjjer ut huden, men jag va tvungen att operera för det va så trångt.
man fick en tid hos doktor, och blev nersövd. sen efter några timmar vakna man igen med bandage runt kuken. Då gjorde det faktikst lite ont.Men jag va så glad att det va gjort så jag tänkte inte på det.Det va lite blodigt o så, och det tycker jag e otäckt. Men efter typ 2 veckor så va det mycket bättre. (jag kan också tala om att dagen efter min operation spelade jag innebadny match..hehe, kanske inte så smart men det gick)..inget o rekomendera.
Men jag tycker du ska ringa till nån vårdcentral eller till sjukhusets hud klinik och prata om att få en tid till undersökning. Gör det så fort du kan, för det tar tid att få tid till operation.

Jag kan säga att denna operationen va inte så svår och så som jag trode från början...det gick jätte bra.
Hoppas du fått lite hjälp ;) Ha det bra

ha ré //manneN

special-blend

Ny medlem
Kön
Man
Många fler än man tror som har, har haft, detta problemet. Jag vart själv opererad när jag var 15 om jag minns rätt. Hade dock tur så jag fick operationstid inom en månad. Salvan funkade för mig men bara under tiden jag använde den sedan blev det sämre igen. Så operation var det enda att göra. Inga som helst problem idag...

Mannen

Medlem
Kön
Man
Du behöver faktiskt inte omskära dig, räcker att de tar bort en del av förhuden. Då kan du fortfarande runka på "normalt" vis.

B

babbe

Gäst
Denna salvan ni pratar om? Som töjer ut huden?
Hur funkar den? Och vart kan jag hitta den?

anon

Ny medlem
Kön
Man
Du bör ta kontakt med:

* Vårdcentral, skolsköterska eller ungdomsmottagning.

Dem kommer förklara exakt hur dina alternativ ser ut och om salva är ett av dem.

Du hittar adress och telefonnummer under www.gulasidorna.se

Rune

Medlem
Kön
Man
Hej, känner igen ditt problem har faktiskt nyligen vart hos kirurgen o sökt för samma problem, har inte det så dåligt som du men iaf. Mitt började med att jag hade sex med min tjej som var rätt trång, självklart så sprack då "strängen" ett par gånger så det blev en "ärrbildning" inutin om man säger så. så jag kan passa på att slänga i väg ett tips, spricker strängen så sluat genast o försök om en vecka eller så igen, även om det inte gör ont längre så kan det ändå bildas ett ärr som man inte ser. jaja iaf till saken den salvan ni frågar om heter Betnovat o är en stark kortison salva, den fungerar på dom flesta men som sagt den minskar "denstiteten" under den period man använder den, sen kan den öka igen. Den är receptbelagd så du måste gå till gyn eller ungdomsmottagningen för att först göra en undersökning. Lycka till, själv skall jag skära upp förhuden två centimeter nästa vecka :D

Toppen