Omskuren o missnöjd med det.

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
Hej onanister.

Jag blev bestulen på min förhud när jag var 3 år.
En dåligt påläst läkare tyckte att det var en bra ide
att skära bort den. Mina mähän till föräldrar sa inte emot.

Jag söker fler som är missnöjda med att ha blivit omskurna
utan att ha blivit tillfrågade. Jag har kontakter med en del
journalister som är intresserade av frågan, men det räcker
inte med att bara jag är missnöjd. Fler måste våga säga
något, om dom skall ta i frågan.

Det blev förbjudet att över huvudtaget skära i flickors kön
redan 1982. Det är fortfarande tillåtet att skära sönder
små pojkars könsorgan. Det är helt bisarrt att det INTE är
en mänsklig rättighet att få växa upp med hela sin kropp
i behåll om man är pojke. Ingen ifrågasätter ju att det är
förbjudet att skära bort andra kroppsdelar, men en viktig
del av kuken är det helt ok att skära bort!

Som onanister antar jag de flesta av er insett att förhuden är
mer än en död skinnslamsa. Om jag har fel, så förklara för
mig varför förhuden skall bort. OBS, kom inte med
något BS om hygien isåfall.

Jag håller på att återskapa förhuden,
men det tar nog några år till. För bilder på en lyckad
återskapning se
http://www.foreskinrestore.com/results.htm

Hursomhelst så är det en otrolig känsla att kunna dra
förhuden över ollonet när man runkar. Så långt har jag
kommit med att återskapa den. Det gick inte från början.
Men det är nog flera år av dragande i kuken innan förhuden döljer ollonet.


Nu till en stor fråga:
Hur kan man frivilligt gå med på att skära bort förhuden.
Jag förstår inte. Kan någon förklara???

För den som inte själv inser att förhuden fyller flera
viktiga funktioner, se: http://www.norm.org/lost.html

Jag försöker även påverka riksdagen att förbjuda
könsstympning av pojkar. Tasso Stafilidis (V)
la en riksdagsmotion om att göra lagen som skyddar
kvinnor från könsstympning könsneutral så att den
även skyddar små pojkar från detta pedofila övergrepp
som det innebär att skära sönder kuken på ett försvarslöst
barn.

Riksdagen avslog Tassos motion i januari i år.


Respektera kuken!

Vi hörs,
Kukdragarn

PS. Jag tror att kuken har blivit längre när jag
har tejpat och dragit i den i 1.5 års tid.
DS.
 
Kön
Man
det var intressant och bra att du skriver om förskinnet!!
jag har lyckligtvis skinnet kvar å VET att i själva skinnet sitter massa av upplevelse som man missar då man är omskuren.
jag har träffat omskurna killar liksom du har sagt att det är bara nackelar med att ha ollonet skavandes i byxan, samt att det är himla praktiskt att ha skinnet då man onanerar :p

här på sidan finns det rätt många killar som är omskurna och säger att det är bättre än att vara "hudad",
men de har troligtvis haft en förhud som har kinkat sig och inte gått att rulla av ordentligt, vilket självklart då för dem har varit en befielse att bli av med den icke fungerande skinnbiten å upplever det som skitbra....
behåll skinnet om det funkar är mitt tips ;)
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
Svar till bästa-vännen:
Du skrev:
"...här på sidan finns det rätt många killar som är omskurna och säger att det är bättre än att vara "hudad",
men de har troligtvis haft en förhud som har kinkat sig och inte gått att rulla av ordentligt, vilket självklart
då för dem har varit en befielse att bli av med den icke fungerande skinnbiten å upplever det som skitbra...."

Om du tittar på
http://www.foreskinrestore.com/results.htm
så ser du vilka otroliga resultat man kan åstadkomma genom att dra.

Jag tycker det vore konstigt om man inte kunde töja ut de flesta för trånga förhudar, men tyvärr kan jag
ju bara spekulera om det.

Jag misstänker att flera läkare tar till kniven i onödan. Det är få som känner till hur bra det
fungerar att töja ut huden. Det tar tid, inget snack om det. Men det går.

När jag vände mig till RFSU för 10 år sen och beklagade mig över att jag saknade min
förhud så föreslog dom ett kirurgiskt ingrepp. Antagligen var det tur att jag inte lyssnade på dom.
Nästan alla som håller på med återskapning är överens om att kirurgiska ingrepp inte blir bra.
det enda som funkar bra är att tejpa och dra (eller att köpa någon draganordning som fungerar
utan tejp).

Man kan ju också undra om det i vissa fall kan röra sig om lite självbedrägeri när man påstår
att det blir bättre när man skurit bort förhuden. det är ju lika bra att tycka det för annars
så har man ju begått ett STOOORT misstag.

Om någon tycker att allt blir bättre när man skär bort förhuden kan ni ju alltid muntra upp mig
genom att berätta vad som är så bra. Jag kanske börjar uppskatta att inte ha en massa dökött
hängande på kuken i onödan:)

Säg bara inte att man blir uthålligare med mindre känsel i kuken för det är ju helt
värdelöst med avtrubbad känsel när man av någon anledning måste använda kondom,
eller råkar vara lite packad, eller börjar bli lite äldre, eller vill knulla flera gånger i snabb följd.
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Dicksninn jag får beklaga din situation.
Jag anser att det är varje mans rätt att välja senare i livet än när man är barn och inte kan stå upp för sigsjälv. Det är en kränkning och inget annat.

Om jag ska prata från ett rent homo-perspektiv...
Jag själv går i tankarna på att förskära mig. Det har inget med hygien att göra, utan för att jag gillar utseendet på förskurna kukar. Jag har också, efter att ha pratat med många amerikaner (där ung 70% av alla pojkar omskärs vid som spädbarn) insett att det har mycket att göra med "gräset är grönare...". Det finns många amerikaner som skulle vilja ha förhud, och som föredrar kuk med sin "hood", "luva" intakt.

Men men, sen finns det många amerikaner som inte alls gillar förhud. Tjejer i USA kan bli rätt avtända på förhud, just för att det ryktas att kukar med förhud luktar illa.

Sant är det att man faktiskt får göra sig rent mycket mer noggrant om man har förhud.
Jag får tex mycket "efter-rinn" när jag sprutat. Jag för tvätta av kuken minsta 2 ggr över loppet av ett par timmar, annars börjar efter-satsen får en svag odör av...fisk. :eek:

Detta problem har tydligen inte de förskurna i lika stor utsträckning eftersom eventuell eftersats istället rinner ner i kalsongerna.

Så enbart BS är inte hygienfaktorn - i alla fall inte för vissa personer.

Men oavsett så tycker jag du gör rätt i att återskapa din förhud - om det är vad du önskar. Lycka till.
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
Hej Benster1111

Om du använder kuken till mer än att bara titta på den så råder
jag dig att tänka till mer än en gång innan du skär bort förhuden.
Kolla in till exempel cirp.org så får du
lite information om varför du borde låta bli.

Om du inte bara skall titta på kuken det vill säga.

Ok kuken blir:

1. snyggarte
2. Enlare att hålla ren

Är det alla fördelarna med att omskära sig?
Eller finns det fler?

Det finns ju som sagt en massa nackdelar.
Utöver alla nackdelar som en korrekt utförd omskärelse innebär
kan själva ingreppet misslyckas.
Kolla dessa stackars kukar om ni törs:
misslyckade omskärelser


Hälsningar
dickskin
 

omskuren84

Ny medlem
Kön
Man
I mitt fall gick det inte att "töja" tillbaka huden.
Jag försökte både med och utan krämer, men det gick inte.

Sedan förklarade urologen att i mitt fall verkade det som det bildades små sår som drog ihop sig hela tiden så hur mycket jag än försökte så växte det igen hela tiden.

Har inte testat sex än efter operationen. Men med onanin så håller jag på längre och sprutar längre.
Men jag vill inte rekomendera nån att göra det frivilligt. Jag hade inget val.
Var antingen operation eller inge sex...
 

oscarboy

Medlem
Kön
Man
Tyvärr nästan bara nackdelar med att vara omskuren även om vi som är det vill verka nöjda. Vad skall man vara annars lixom? Man lär ju sig leva med det. Min tog dom när ja va 15. Nej förhuden finns ju av en anledning så är det. Jag är inte helt nöjd då jag har en fjädedel kvar så det är precis så att huden lägger sig på ollonkanten i slakt tillstånd. Vid stånd förvinner all extra hud om den blir som ett trummskinn. Men visst det funkar å e snyggt å sexig o porrigt så jag klagar inte.

Puss [/size=2];)
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
oscarboy skrev:
Tyvärr nästan bara nackdelar med att vara omskuren även om vi som är det vill verka nöjda. Vad skall man vara annars lixom?


Vad man skall vara annars lixom: jävligt arg, sen så kan man om man orkar återskapa
förhuden. Jag håller som sagt på med det. Jag rekommenderar alla som vill ha en förhud
att skaffa en:)

Jag hade inte samma tur som du, så jag hade ännu mindre hud än du har.
Nu när jag har hållit på och dragit i 1.5 år så har jag kanske som du.
Det blir mycket skönare att ha sex med lite förhud tycker jag.
Jag skall skaffa mer!

Om jag har tajta kalsonger så ligger förhuden över halva ollonet av sig själv,
men om jag tar av kalsongerna så trillar den bakom ollonkanten.

Jag skall fortsätta dra några år till tror jag...
 

Cuterik

Ny medlem
Kön
Man
Det är väldigt svårt att alls begripa hur en omskuren kille skulle kunna sakna en förhud. Det verkar handla om en neurotisk historia. Allting på kroppen har inte en "anledning", tänk bara på blindtarmen och manliga bröst. Och det är ju faktiskt bevisat numera att gå omkring med ett jämt naket ollon minskar risken för flera sjukdomar, bl a infektioner med HIV och papillomvirus. Och sex och onani blir absolut inte sämre, snarare bättre enligt min egen erfarenhet (hade en lång lös förhud före 20 års ålder så jag kan verkligen jämföra före och efter). [:cool:]
 

taurus

Medlem
Ålder
69
Kön
Man
nä.cuterik, du får va hur "cute" som helst, men vad har HIV. blindtarm och manliga bröst med avskuren förhud att göra???????????

Och vad infektoner beträffar så har vi väl här i västvärlden, åtminstone, tillräckligt med tvål och vatten att förhindra dem! SKÄRP DIG och "USE YOUR MIND A BIT"!!!
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
Hej Cuterik
Det är väldigt svårt att alls begripa hur en omskuren kille skulle kunna sakna en förhud. Det verkar handla om en neurotisk historia. Allting på kroppen har inte en "anledning", tänk bara på blindtarmen och manliga bröst. Och det är ju faktiskt bevisat numera att gå omkring med ett jämt naket ollon minskar risken för flera sjukdomar, bl a infektioner med HIV och papillomvirus. Och sex och onani blir absolut inte sämre, snarare bättre enligt min egen erfarenhet (hade en lång lös förhud före 20 års ålder så jag kan verkligen jämföra före och efter). [:cool:]

Du kan kalla det neurotsikt om du vill. Men att få en kroppsdel bortskuren utan att få chansen att välja kan kännas kränkande. Du kanske har svårt att tänka dig in den situationen.
Dessutom handlar det om att ha lite fantasi. Tror du inte att barn som fötts utan armar eller ben saknar dessa lemmar???
Det finns massor med saker man inte kan göra utan förhud.
Du verkar ha gått på de flesta myterna om omskärelse. Det har hävdats att det skall bota allt ifrån vansinne, tbc, krokig ryggrad och onani.

Berätta gärna konkret vad som blir bättre utan förhud. Ingen har kommit med något vettigt ännu.
Man kanske kan diskutera om allting på kroppen har en anledning, men förhuden har definivt flera anledningar.

Jag har hört att fördelar med att skära bort förhuden skulle vara

1. Snyggare
2. Renare och fräschare
3. Skydda mot HIV och Pappilom-virus
4. Sex blir bättre

Det låter ju lite vagt alltsammans.
Om du skar bort förhuden när du var 20 så har du kanske många år kvar tills åldern börjar ta ut sin rätt.
De flesta som återskapar sin förhud börjar i 40-års-åldern eller senare när potensen och känsligheten i ollonet börjar avta.

Anledningen att jag tog mig samman och själv började kolla upp fakta var att jag fick problem att ha sex med kondom.
Kuken slaknade. Det händer inte nu längre, eftersom jag håller ollonet skyddat i diverse draganordningar hela tiden så
har ollonet blivit mycket känsligare.


Angående punkterna ovan:
1. Kan diskuteras, jag tycker en kuk med förhud ser otroligt mycket snyggare ut, men jag kanske är lite neurotisk/konstig.
2. Man kan hantera hygienproblemet med vatten, ganska enkelt att få tag på. Finns på många ställen.
3. Jag är skeptisk, och om det nu vore så, så är det inte anledning nog att skära bort förhuden. Iallafall inte på små barn.
Länge hävdades att omskärelse skulle skydda mot livmoderhals-cancer. Detta har nu motbevisats, (på samma sätt som
man konstaterat att det inte skyddar mot vansinne, tbc, krokig ryggrad och onani.)
Det har nu kommit ett vaccin mot livmoderhals-cancer, otur för dom som skar bort förhuden av den anledningen.
Om det skulle skydda så bra mot HIV kanske du kan förklara varför USA har så många fall av HIV. Där är många män omskurna.
Glädjande nog sjunker antalet omskärelser i USA pga att föräldrar numera är bättre upplysta än tidigare.
4. Vore intressant att höra hur sex blir bättre rent konkret. Jag lyssnar.

Jag vet också lite om före och efter (fast i omvänd ordning mot dig då)
Eftersom jag kommit en bit på vägen med att återskapa förhuden så kan jag berätta att flera saker blir bättre med en förhud.

1. Ollonet blir känsligare, mycket bra när man har sex med kondom.
2. Huden på kuken blir rörligare, känns jävligt skönt när man knullar.
3. Kuken blir grövre när det bildas mer hud och kött på den. Känns jävligt bra för mig iallafall, eftersom jag inte har något emot en grövre kuk.

Om förhuden var så dålig så är det ju konstigt att det är en kroppsdel som har ungefär mest känselnerver på hela kroppen.
Det är knappast en slump. Å hur fan runkar man utan förhud? Det går, men det är ju till att krångla till det.
De flesta tjejer jag har träffat har ingen vidare koll på hur man skall hanera en omskuren kuk. Det har jag full förståelse för.


Förhuden skyddar ollonet och urinrörsmynningen.
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
Hej igen cuterik
Allting på kroppen har inte en "anledning", tänk bara på blindtarmen och manliga bröst.

Den var bra:)
Har du inte fundrat på att operera bort bröstvårtorna då? Verkar ju inte va bra till någe.
Många killar tycker trots det, att det är skönt när någon smeker eller slickar dom.
Det blir nog slätt, stramt o sexigt utan.

OBS! Jag vet inte om tjejer föredrar killar med eller utan bröstvårtor så en liten varning utfärdas
innan du har kollat upp den saken.
 

zonar

Medlem
Kön
Man
Jag är omskuren men det skedde när jag var runt 10 år, eftersom jag var trång. Jag hade dock inte börjat runka då, men hade jag fortsatt med förhud hade det nog blivit komplikationer och aldrig en runk i hela mitt liv. Jag har inget att jämnföra med men tycker det är helt OK som omskuren och runkningen blir troligen inte sämre. Jag har iallafall jävligt skönt.

Och det som dickskin skrev: "De flesta tjejer jag har träffat har ingen vidare koll på hur man skall hanera en omskuren kuk. Det har jag full förståelse för." Hur många tjejer är det? Två. Det har väl du ingen aning om. Alla tjejer är ju olika, och dessutom finns det ju förhud kvar, det handlar bara om att den inte kan dras över ollonet.
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
... Jag har inget att jämnföra med men tycker det är helt OK som omskuren och runkningen blir troligen inte sämre. Jag har iallafall jävligt skönt.

Och det som dickskin skrev: "De flesta tjejer jag har träffat har ingen vidare koll på hur man skall hanera en omskuren kuk. Det har jag full förståelse för." Hur många tjejer är det? Två. Det har väl du ingen aning om. Alla tjejer är ju olika, och dessutom finns det ju förhud kvar, det handlar bara om att den inte kan dras över ollonet.


Jag gissar att många ljuger för sig själva när dom är nöjda med att ha blivit omskurna,
jag ljög iallafall för mig själv i många år.
Ok, du tror att runkningen inte blir sämre. Det är klart att du kan nöja dig med att tro det.
Jag vet att för mig blir både runkning och knull blir mycket skönare med förhud.
Du skriver "dessutom finns det ju förhud kvar". Ja det var ju tur för dig. Jag hade inte samma tur.
Omskärelser kan variera ganska mycket i utförandet.

Jag nöjer mig inte med det näst bästa. Det var skönt att runka förut med, men nu är det ännu bättre.
Varför missa den möjligheten? Det tackar jag inte nej till.

Jag tänker inte tvinga någon att att skaffa sig en förhud. Men jag rekommenderar det:)
 

FlipFlops

Medlem
Kön
Man
Tja Boys!

Jag blev omskuren när jag var 16 år o de e det klart bästa jag gjort... mycke coolare, kaxigare o skönare :D

Sen e det ju inte fel att dom flesta blir helt impade av att den e lite annorlunda.. he, he...

OMSKURET REGERAR!!!!:D :D
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Det är nog ingen som har rätt eller fel i detta fallet.
Om dickskin känner sig kränkt för att han inte fick välja, och eftersom det var en operation som inte var direkt livsnödvänding, ja, då har ett fel begåtts - i hans fall.

Jag måste säga att jag trots allt är emot omskärelser på spädbarn. Ingen kan säga att de som vill ha sin förhud tillbaka har fel i att vilja det.

För dem som däremot är nöjda med sin omskärelse, tycker den e cool och känns skönt, så varför inte liksom?

For each man his own poison.
 

dickskin

Ny medlem
Ålder
51
Kön
Man
För dem som däremot är nöjda med sin omskärelse, tycker den e cool och känns skönt, så varför inte liksom?

Det är klart att man får välja själv, men det är sällan som nackdelarna diskuteras.
Jag tror att få är medvetna om dom.
Det kan ju vara bra att veta innan man bestämmer sig för att göra en omskärelse.

Sen tror jag att man ogärna talar om nackdelar med ett oåterkalleligt ingrepp som man
själv valt. Som jag tidigare skrev tror jag att man kanske tillockmed ljuger för sig själv
och inte vill se nackdelarna.

Självklart känns det annorlunda om man skär bort en stor del av den mest erogena
huden som finns på kroppen. Det kan säkert kännas häftigt de första 20 åren eller så.
Självklart kommer känslen att fokuseras på en helt annan plats på kroppen när
förhuden är försvunnen.

Sen när man blir äldre och potensen avtar kanske man märker att ollonet tappat mycket av känsligheten.
Synd om man inte får upp den på äldre dar ...
Det är ju inte så cool med en slak kuk.

dickskin
 
Toppen